Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Olen kuullut vain muodot "Riikassa" ja "Riikaan" - "Silloin kun käytiin Riikassa", "ollaan menossa Riikaan."
Alueellisia eroja ilmaisumuodossa?

Mulla meni näköjään väärin tuo Riiaan eli se onkin siis Riikaan.
Mutta jos olisikin Riikassa eikä Riiassa niin silloin siitä voisi luulla, että perusmuoto olis Riikka.

Entä jos puhutte Riikka nimisestä henkilöstä niin sanotteko Riikan vai Riikkan?

Entä jos puhutte Riikka nimisestä henkilöstä niin sanotteko Riikan vai Riikkan?

Näin edes-takasin (pohjois-varsinaissuomi välillä) suomea asuneena Riikan on yleisin muoto. Jossain keskipohjanmaalla harrastetaan Riikkan tyyppistä kieltä.

Käyn nyt shoppailemassa itselleni ruokaa, ehkä kaupassa keksin mitä syödä ku kotona ei oikein synny ajatuksia.

Viimeksi muokattu:
Näin edes-takasin (pohjois-varsinaissuomi välillä) suomea asuneena Riikan on yleisin muoto. Jossain keskipohjanmaalla harrastetaan Riikkan tyyppistä kieltä.

Minä silloin tällöin kans kuullut puhuttavan Riikkasta ja sitä oon miettinyt, että kumpiko on oikein. Itse kyllä sanon Riikaksi.

Voi blöäääääärrghhhhhh. Kyllä jännittää. Tämä Tays on kauhia sokkelo enkä oo ollenkaa varma löydänkö sinne leikkaussaliin aamulla.

Minä silloin tällöin kans kuullut puhuttavan Riikkasta ja sitä oon miettinyt, että kumpiko on oikein. Itse kyllä sanon Riikaksi.

Voi blöäääääärrghhhhhh. Kyllä jännittää. Tämä Tays on kauhia sokkelo enkä oo ollenkaa varma löydänkö sinne leikkaussaliin aamulla.
Soitat sit 112.

"irma terve. Moon eksyny"

@Jopas_Jotakin keskityt vaan nyt niihin perusasioihin, ruokaan, treeniin ja lepoon ja jätät kaiken muun sekoilun pois. Ja kuuntelet neuvoja, joita olet runsaasti kyllä saanut. :) kova kiire sinulla tuntuu olevan, mutta mihin sulla oikein on kiire? Sullahan on loppuelämäsi aikaa saada itsesi kuntoon, joten ei oo hätää. Iisisti vaan.

Kyllä mä käytän sen 500mg sitä testoa. Muuten osaan jo jotenkin treenaata ja viimesen kahen kk:den safkat on ollu jo ihan huippuluokkaa ja kehitys sen mukaan.
Mitä täällä tapahtuu?

Raksahemmoilta loppui sitten läpinäkyvä muovi kesken, joten minä ja pari naapuria saatiin sitten pahvia. Eipä häikäise aurinko, mutta kuinkahan rehut kestää?

pahvi.webp

Johan tässä pari päivää ehti kotona olla, huomenna pitäs siirtää olemus Berliiniin loppuviikoksi.

Back
Ylös Bottom