Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Edit. En siis ole niin massin perään, voisin elää ilman rahaa hyvinkin. Jos vaan olis aikaa, harrastukset, elintaso kohdillaan. Mut vittukuns ilman rahaa ei vois tehä mittää. Niin pakko käydä töissä. Ja sittaas ei oo aikaa tehä mittä. #avautuminen

Joo eihän se raha oo ku paperia ja metallia tai no muovikorttiahan ja kännykkäähän sitä nykyään vilautellaan ja raha on vain numeroina nettipankissa..

Mutta ihminen on tehnyt itsensä riippuvaiseksi rahasta.. rakentanut yhteiskunnan joka vaan ei pyöri siten miten nyt elämme ilman rahaa..

Aloitetaan työpäivä Irwinilllä:
Maailma on kaunis, ja hyvä elää sille;
Jolla on massii, ja tilaa harrastuksille;
Ja töistä vapaus, ja töistä vapaus:
On vapautta kuunnella setelien huminoita;

Edit. En siis ole niin massin perään, voisin elää ilman rahaa hyvinkin. Jos vaan olis aikaa, harrastukset, elintaso kohdillaan. Mut vittukuns ilman rahaa ei vois tehä mittää. Niin pakko käydä töissä. Ja sittaas ei oo aikaa tehä mittä. #avautuminen

Vain raharikkaat sanovat, että raha ei tuo onnea.

Minulle kyllä toisi.
Rahalla ei saa terveyttä mutta saa mahdollisuuden terveelliseen elämään.
Raha antaa niin paljon mahdollisuuksia elämään.

Jos ei ole fyfyä, ei ole vaihtoehtoja.

Ja just toi, että ilman rahaa ei tartte tehdä yhtään mitään. Ei mitään.

Mulla on vähän hämmentävästikin tätä vapaa-aikaa nykyisellään. Lähinnä kun aamuisin ei oo kiire enää minnekään ja nyt on menty hervottoman aikaisin nukkumaan miehen harkan takia -> pökkerössä voi pyöriä sängyssä pari tuntia ennen kuin jaksaa nousta ylös. Ja tänään toki #vapaapäivä muutenkin. 4-päiväinen työviikko rules.
Klo 23 ei ole hervottoman aikaisin sinä mötkäle! Jotkut herää klo 5:15 kun laiskapyllyt tekee vaan iltavuoroo.

Kusella käydessä pysyy sormet kuivana, sehän riittää. Alkopas taas treeni väsyttämään, ilmeisesti se on sopivan rankkaa. Mutta nyt ei ole aika löhöillä, pitää listottaa, vetää kaapelia, asentaa proju ja kahviakin keittää.

Vain raharikkaat sanovat, että raha ei tuo onnea.

Minulle kyllä toisi.
Rahalla ei saa terveyttä mutta saa mahdollisuuden terveelliseen elämään.
Raha antaa niin paljon mahdollisuuksia elämään.

Jos ei ole fyfyä, ei ole vaihtoehtoja.

Ja just toi, että ilman rahaa ei tartte tehdä yhtään mitään. Ei mitään.

Tää on tullut todettua faktaksi. Loppui ansiosidonnainen muutama viikko sitten enkä ole töitä saanut vaikka kovasti yrittänyt. kk-tulot osa-aikatyöstäni on nettona 140-400e riippuen kuukaudesta. Ja peruspäiväraha sen 560e/kk. Jos vaatteet hajoo esim. farkut, et voi uusia ostaa. Sama toki puhelimeen, läppäriin yms pakollisiin pätee. Ainut mitä teen on makoilen asunnollani, että ei kuluttaisi rahaa mihinkään. Koska aina kun liikut tai lähdet niin se maksaa. Ruokaan yritän ne kaikki rahani laittaa mitä on, mutta ei voi lisäravinteita ostaa eikä syödä niinkuin haluaisi. Kokoajan vitunmoinen stressi ja ahdistus koska loppuu rahat, sen takia kauppareissutkin ovat henkisesti melkosen raskaita. Ei ole minusta ainakaan köyhänä elämään. Treenatakaan ei oikein enää jaksa tai ole motivaatiota vaikka ilmainen sali, kun ravitsemuspuoli kusee niin yhtä tyhjän kanssa joka tapauksessa olisi ja jatkuva stressi/ahdistus päällä.

Ei tätä kyllä pitkään jaksa. Helvetillisin tilanne mihin itse olen ajautunut tähän noin 28v ikääni mennessä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tää on tullut todettua faktaksi. Loppui ansiosidonnainen muutama viikko sitten enkä ole töitä saanut vaikka kovasti yrittänyt. kk-tulot osa-aikatyöstäni on nettona 140-400e riippuen kuukaudesta. Ja peruspäiväraha sen 560e/kk. Jos vaatteet hajoo esim. farkut, et voi uusia ostaa. Sama toki puhelimeen, läppäriin yms pakollisiin pätee. Ainut mitä teen on makoilen asunnollani, että ei kuluttaisi rahaa mihinkään. Koska aina kun liikut tai lähdet niin se maksaa. Ruokaan yritän ne kaikki rahani laittaa mitä on, mutta ei voi lisäravinteita ostaa eikä syödä niinkuin haluaisi. Kokoajan vitunmoinen stressi ja ahdistus koska loppuu rahat, sen takia kauppareissutkin ovat henkisesti melkosen raskaita. Ei ole minusta ainakaan köyhänä elämään. Treenatakaan ei oikein enää jaksa tai ole motivaatiota vaikka ilmainen sali, kun ravitsemuspuoli kusee niin yhtä tyhjän kanssa joka tapauksessa olisi ja jatkuva stressi/ahdistus päällä.

Ei tätä kyllä pitkään jaksa. Helvetillisin tilanne mihin itse olen ajautunut tähän noin 28v ikääni mennessä.

Tuo on kyllä läpeensä paska tilanne. En muista oonko tätä jo kysynyt, mutta oletko miettinyt työkokemuksen hakemista esim. norjasta tai jotain?

Kielitaito minulla ois este tai ongelma ulkomaille lähteä. Mut sehän tässä vituttaa kun oon yrittänyt elintarviketehtaisiin, kunnalle, puuteollisuuteen, järjestyksenvalvojan hommia (että saisi lisää) ja vuokratyöfirmoihin. Eli kovin nuuka ole tullut oltua enää edes mitä hakee, mutta silti en ole mitään saanut. Ja vitutuksen multihuipennus tuli kun huomasin, että vartijakurssi olisi kk sitten ollut lähettyvillä. Sen tiedän, että niitä töitä saa kuka tahansa nopeasti joka haluaa, kun työntekijöissä vaihtuvuus on niin suurta. Eihän se mikään loppuelämän ratkaisu olisi, mutta pelastus olisi tähän tilanteeseen. Jatko-opintojakin olen mielessäni harkinnut, mutta sitten pitäisi olla joku työ taustalla tai yritys, että tulisi toimeen opintoajan. Yrittäjyyttä kokeilisin, jos saisin nyt jotain työtä, että olisi turvallista kokeilla.

Ok. Itse kun silloin pari vuotta sitten katselin työttömänä hommia, niin silloin Norjassa uupelo insinööreistäkin. Viime marraskuulta oli lehtijuttu jossa luki, että "Projektikoordinaattori Johanna Kamunen Oulun kaupungin elinkeino- ja työllisyyspolitiikan liikelaitokselta etsii halukkaille Norjasta ja Ruotsista töitä."
Saa nähdä joutuuko tammikuussa itsekin ottaa Johannaan yhteyttä, mullahan nyt ei sinänsä olisi mitään estettä lähteä.

Minä aloitan kolmannen duunin asap. Toivottavasti jo ennen kesää.

Kun olisi joskus ollut fiksu ja käynyt muutakin kuin tätä elämäm_koulua niin ei tarvitsisi perse ruvella raataa ja eläisi yhdellä palkalla.

Oma vika.

Kielitaito minulla ois este tai ongelma ulkomaille lähteä.

Ei ainakaan kannata tuota murehtia. Asialliset hommat tulee varmasti hoidettua sen pari ensimmäistä viikkoa vaikka puoliksi käsimerkein ja loput v*ttuja ja p*rkeleitä suomeksi hokemalla. Senjälkeen ei voi suomalaisella olla tankeroenglanti sen huonompaa kuin intialaisilla tai kiinalaisilla keskimäärin. Jonkunlaista sönkötystähän sitä on vain alettava vaikka väkisin puhumaan, niin varmasti se siitä sitten paranee, kun vain suunsa avaa.

Jos suomeen haluaa työllistyä, niin vieläkö on niitä työllistymistukia, joilla työkkäristä saa osan harjoitteluajan palkasta. Semmoisella palkkatuetulla harjoittelulla itsekin aloittelin hommia, kun olin ollut yli vuoden työttömänä valmistumisen jälkeen.
Tuo harjoittelu oli muuten ainut vinkki minkä työkkäristä sain, mutta se kyllä jopa toimi.

Oppisopimukselle ääni täältä. Lisätietoa tarjoaa internets.

Työsopimuksen ehdoksi voidaan laittaa käsittääkseni, että ehtona palkkaamiselle on palkkatuen saaminen. Joten helpottaa yrittäjän ressiä, jos muuten on murehtivaa sorttia.

Ekana vuotena työnantaja saa 50 % palkkakuluista, ei siis palkasta. Toisena vuonna mahdollisuus saada uudella hakemuksella 30 %.

Onpas loma. Pienen flunssan heitti taas päälle ja ei ole muutenkaan tullut tehtyä mitään erikoista. Koiran lääkäri eilen ja uudestaan huomenna. Treenit olen onneksi sentään saanut tehtyä, tyttären kanssa on riidelty nonstop. Jätin sen eilen ekaa kertaa yksin kotiin kun kävin treenaamassa. Uuuh miten siistiä, että ollaan jo tässä.

Huomenna lapsi mummolaan ja mulle rentoutumista miehen seurassa loppuviikko.

Back
Ylös Bottom