Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nyt kyllä. Jossain mielenhäiriössä hyppäsin taksin sijasta konttorin oven edestä suoraan lentokentälle menevään bussiin. Tältä se sitten tuntuu bussilla matkustaminen. Mieluummin olisin mersun takapenkillä. Joku naisten keksimä juttu tää bussi varmaan.
Asiakas saa muistaa mua tuntuvalla bonarilla tämän takia.
Tuoksuuko jauhelihakeitto ja köyhyys?

Ja vielä ihmetellään miksi työt valuu baltiaan...
No ihan sama oli itsellä kun joskus olin asfalttihommissa ja aivan alimman portaan tikkari/yleismies niin silti oli yli 4ke liksa kun tuli jos jonkinlaista lisää.

Noi on kyllä kovaliksasta porukkaa nuo asfalttiimiehet, tuntipalkka taitaa olla ihan samaa luokkaa kun raksalla talonrakennus hommissa, mutta päivät on taas sitten pirusti pidempiä ja sitten taitaa olla muitakin lisiä ja korvauksia?

Eikös rauhanturvaajat kanssa tienaa aika kovia summia, tuliko peräti verotonta päivärahaa yms. sen määrä riippu kohteesta.

E. Päivä meni sutjakasti ohi.. kahvihammastakin kolottaa.

Viimeksi muokattu:
#jonneteimuista

Liitteet

• DSC_0905.webp
    DSC_0905.webp
    66,7 KB · Katsottu: 198
On kyllä kovaliksaisia myös lähihoitajat jos viitsii painaa hommia ja ottaa pyhiksi töitä. Siitä hyvä ala että voi tosiaan tehdä töitä halutessaan 24/7.

Noi on kyllä kovaliksasta porukkaa nuo asfalttiimiehet, tuntipalkka taitaa olla ihan samaa luokkaa kun raksalla talonrakennus hommissa, mutta päivät on taas sitten pirusti pidempiä ja sitten taitaa olla muitakin lisiä ja korvauksia?

Eikös rauhanturvaajat kanssa tienaa aika kovia summia, tuliko peräti verotonta päivärahaa yms. sen määrä riippu kohteesta.

Niinkuin monella muullakin alalla niin eipä se perus tuntipalkka ole kovinkaan hääppöinen mutta ylityötprosentit pääasiassa sen kovan liksan tekee.

Kerro asfalttimiehen kk-palkka kuudella jaa sitten ja kahdellatoista.

Rauhanturvaajien palkasta niin ota rk käteen ja lennä 3kk:ksi Afganistaniin kyräilemään niin tuntuu 90€ veroton päiväraha aika pieneltä.

Tais olla -08 kun hain rauhanturvahommiin, silloin laskin että yksi ylityö niin saman rahan saa normiduunista. Monasti on kyllä jälkeenpäin harmittanut että ei tullutkaan lähdettyä, huoltojoukkoihin olisi ollut pesti. Olis ollu varmaan ihan ok kokemus. Nyt ei vanha enää jaksa eikä kelpaa..

Itsellähän on tilanne, että päätyön palkka on ihan hyvä ja tämän lisänä voi tehdä sivuhommina haluamansa määrän töitä muutamassa eri projektissa ja näitä tulee tehtyä kuukaudessa 10-20h. Normihommien lisäksi viikonloput työskentelemällä pystyis kk-tulot about tuplaamaan, kun saisi laskuttaa firman kautta 1ke/päivä mutta ei saatana kiinnosta tehdä töitä 7/7.

Mulla on mielestäni ihan ok palkka, mutta sitäkin enemmän arvostan työssäni joustavuutta, inhimillisiä työaikoja (pääosin) ma-pe 8-15, kellokortittomuutta ja uusinta etua "etäkesä". Auttaa pienehkön lapsen kanssa ihan hemmetisti kun voi kesällä tehdä töitä kotoa.

Toisaalta ajat on kovat ja paljon muutoksia tapahtunut viime aikoina, joten en uskalla luottaa siihen, että nämä työt jatkuu loputtomiin. Nyt yli 10v takana samassa duunissa.

Kerro asfalttimiehen kk-palkka kuudella jaa sitten ja kahdellatoista.
Ei vaan se jaetaan sillä montako kuukautta on hommia painettu.

Kyä mulle kelpais painaa isompaa liksaa kausiluontoisesti ja sitten harrastelis talvet omiaan ansiosidonnaisella.

Ei oikein itellä etes mene rahaa nykyään mihkään. En tarvi mitään ja harrastukset on puoli ilmaisia, kun välineetkin on jo olemassa. No paatin satamamaksu tuli juuri, mutta on se nyt sen arvoista maksaa pari satkua kun käy pari kertaa kesässä sateessa keittään kahveet. Ne on muuten kalliit kahvit, mutta hyvät.

Ei oikein itellä etes mene rahaa nykyään mihkään. En tarvi mitään ja harrastukset on puoli ilmaisia, kun välineetkin on jo olemassa.

Mun elämä on juuri tuota jahka lapset saan kunnialla kasvatettua.

Siirtolava pihassa, sinne pitäisi taikoa melkein kaikki parvekkeelta. Mutta kun laiskuus.

No viikonloppuna pari asennuskaljaa ja kantohommiin. Jos saisi jonkun houkuteltua orjahommiin.

poster3393.jpg

Minä meinasin nukahtaa tänään töissä päänsäryn takia. Särkylääke helpotti joksikin aikaa ja nyt taas jysii. Plus vielä tinnittää tavallista lujempaa. Alkaa vähän ärsyttää.

Mä nukahdan joka ilta omaan sänkyyn.

Sohva saa huomiota vain viikonloppuisin .

Back
Ylös Bottom