Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kaivoin nenästäni noi 3x0,5x0,5cm kokoisen kivan vihreän kuivan räkäpötkylän joka oli kehittynyt yön aikana.

Pics or it didn’t happen.

Aaaääärrrgghhg. Päähän sattuu, niskoihin sattuu ja selkään sattuu. Pitäis ostaa uus sänky, kun vanha on liian pehmeä.

Mulla olisi köntsä peuraa pakastimessa mutta se olisi kiva laittaa jollekin kivalle tyypille.

Mun ei ehkä kannata odottaa kivan tyypin löytymistä :whistle:

Postitatko? Tosin ei sitä mulle kannata laittaa, pilaan sen kokkauksellani kuitenkin, enkä välttämättä ole kiva tyyppikään. -16 joten tulta takkaan, meinas olla suorite sytyttää kun eilen joutui kyykkäämään ihan tangolla prässin ollessa varattuna seniorijumppaan.

Nätti sää ja mieli virkeä, kevät tulossa vaikka vähän vielä "matkaa" sinne asti, oli jännä kävellä salillekin eilen ku viiden aikaa illalla vielä valoisaa.

Kaupoissakin on jo pääsiäinen.

Pitää taas palata lääkäreihin ja aikatauluiihin...
Tuossa taannoin sain lääkärin suuttumaan kun sanoin että on se kyllä kumma että olen ensimmäinen ja silti 20 minuuttia myöhässä, oikeasti vitutti kun kerrankin oli eka ja ajattelin että tänään ainakin pääsee ajallaan mutta kun ei niin ei.
Kyllä mää ymmärrän että tulee jos jonkinlaista tapausta ja joidenkin kanssa menee pidempään eikä sen vilkkaimman päivän mukaan voi henkilöstöä mitoittaa ja on sairastumisia yms. turhuuksia mutta silti vituttaa, kiva kun sain purkaa taas mieltäni :)
Niin ja tänään kun pitäisi mennä taas eläinlääkäriin ja tämä on oikein vihoviimeinen paikka aikataulujen kanssa, hoitokin on ihan surkeaa mutta kun toisen mielestä on ihan paras paikka niin... tuohon tosin voisi mainita ettei ole itse käynyt kuin kerran siinä persreiässä hakemassa jonkun rokotuksen piskille, saatana.

Hyh, täällä on yksi eläinlääkäri, johon en vie kuin pakon edestä (eli yö-aikaan kun siellä maakunnan päivystys). Kasvattajan aiemman pentueen yksi koira oli lopetettu siellä ja myöhemmin kävi ilmi että syy olisi kyllä ollut hoidettavissa. Hyi helvetti. :mad:

Mun tekis mieli urputtaa potilaista. Kuinka ne tulee aina myöhässä (jos ollenkaan) ja estää hyvän lääketieteen harjoittamisen, mutta en jaksa. On järjestetty kyllä systeemit mitä kauttaa potilaat voi valittaa lääkäreistä, mutta mihinkään ei voi valittaa huonoista potilaista.

Mun tekis mieli urputtaa potilaista. Kuinka ne tulee aina myöhässä (jos ollenkaan) ja estää hyvän lääketieteen harjoittamisen, mutta en jaksa. On järjestetty kyllä systeemit mitä kauttaa potilaat voi valittaa lääkäreistä, mutta mihinkään ei voi valittaa huonoista potilaista.

Sama! Vaikka en ole lääkäri, niin silti mua ärsyttää välinpitämättömät ihmiset jotka jättävät tulematta, eivät noudata annettuja ohjeita ja suosituksia, eivät syö lääkkeitään oikein... Lista on loputon.

Odottelen myös järjestelmää missä voi valittaa potilasta.

Nimenomaan potilaista. En ymmärrä jos joku puhuu asiakkaista :whistle: Ehkä se on privalla sopivaa.

Nimenomaan potilaista. En ymmärrä jos joku puhuu asiakkaista :whistle: Ehkä se on privalla sopivaa.

Silloin kun halusin sote-alalle AMKiin ja pariin esivalintakokeeseen luin materiaaleja niin siellä puhuttiin asiakkaista. Että pitäisi julkisella puolellakin siirtyä puhumaan niistä. En muista kyllä muuta siitä materiaalista. Ja hylsy tuli kokeesta :LOL:

Hyh, täällä on yksi eläinlääkäri, johon en vie kuin pakon edestä (eli yö-aikaan kun siellä maakunnan päivystys). Kasvattajan aiemman pentueen yksi koira oli lopetettu siellä ja myöhemmin kävi ilmi että syy olisi kyllä ollut hoidettavissa. Hyi helvetti. :mad:

Ihan mielenkiinnosta, niin mikä vaiva sillä koiralla siis oli?

Ihan mielenkiinnosta, niin mikä vaiva sillä koiralla siis oli?

En tiedä kun en tajunnut kysyä. Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin aika typerää julistaa tuollaista kuulemansa perusteella tietämättä faktoja. Mutta sinänsä juttu on linjassa sen paikan maineen kautta ja omakin fiilis siellä päivystyksissä käydessä on vähän ikävä, kylmä ja kolkko. Ei kovin tule oloa, että eläin olisi keskiössä ja tärkeä.

Sairaalassa minä oon mielelläni potilas, mutta esim. työterveydessä tai yksityisellä olen mieluummin asiakas.

Minä haluaisin joskus valittaa lääkäreistä ja hoitajista omien asukkaiden puolesta. Omasta puolesta ei ole vielä tullut mitään valittamisen aihetta, paitsi mumisevista lääkäreistä.

Back
Ylös Bottom