Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kiva kävellä koulutuspaikalle, kun omasta hotellista ei saa vielä aamupalaa ja joka puolelta leijuu tuoreen croissantin haju. Ja ne leipomotkin on vielä kiinni. :cry:
Kuinka helvetin aikasin teillä alkaa koulutus, jos edes leipomot ei oo auki? Mitä ite oon Ranskassa palistellu, niin yleensä kympiltä on alotettu. Leipomokulttuuri on kyllä hieno asia Ranskassa. Jos ei ole hotellimajoituksessa, niin aamulla on mukava käydä hakemassa tuoreet patongit leipomosta.

Aamupalojen suhteen on Rasnkassa usein ollut pientä hässäkkää. Yhdellä työreissulla oli edellinen yö vähän venähtänyt työkaverin kanssa, ja molemmilla oli ns. finnish jet lag aamupalapöydässä. Kyseisessä hotellissa aamupala tarjoiltiin suoraan pöytään. Toivat vittuillessaan juotavaksi pelkkää espressoa, kun näkivät että molemmilla vähän kädet tärisivät. Kysyin ranskaksi, voisimmeko saada tuoremehua ja vettä. "Ei ole". (juoma-automaatteja tms. ei myöskään ollut) Seuraava aamuna kävelin hyvin levänneenä aamupalalle, ja yllättäen oli tarjottimella paria erilaista tuoremehua tarjolla kahvin lisäksi, ja vettä myös. Kyllä ne osaa vittuilla tuolla.

Myös kellonaikojen kanssa on usein ollut epäselvyyttä. Mikäli aamupala alkaa esim. klo 8, se voi tarkoittaa, että kahdeksan maissa avataan ovet keittiölle, ja aletaan paistaa munia ja pekonia. Tarjoilu alkaa siitä puolen tunnin - tunnin päästä.

Jos majoituspaikassa alkaa aaminainen myöhemmin kuin 7.30 niin skippaan paikan, usein jopa 7 asti odottelu on yhtä helvettiä kun syystä tai toisesta maasta ja aikavyöhykkeestä riippumatta mun maha on sitä mieltä että 6.00 on aamiaisen aika ja piste.
Ranskassa en ole koskaan käynyt mutta jostain kumman syystä jäänyt käsitykseen että ne vihaa ulkomaalaisia ja etenkin maksavia turisteja?
Varmaankin nämä ns. maahanmuuttajat edistää heidän hyvinvointiaan paremmin.
E: nyt kävi ajatusmoka, olen jopa pari kertaa mennyt autolla Ranskan läpi mutta silloin olin angstinen teini jota ei kiinnostanut mikään vitunkaan vertaa niin en muista oikein mitään sieltä paitsi jostain syystä jäi mieleen kun istuin kesäyönä huoltsikan pihassa Lyonissa nurtsilla mutustamassa superhessu pähköinöitä. (kuorimattomia maapähköinöitä en ollut nähnyt koskaan aiemmin)

Huomenna alkaa vasta kasilta.

15175689895621715907446.webp

Onko ranskalaiset myöhässä tulevaa sakkia? Ihan näin mielenkiinnosta kysyn ku monesti kuullut että siellä tullaan välillä miten sattuu?

Tuskin tuokaan väite jokaiseen pätee, taitaa olla lähinnä stereotypia mutta kuitenkin noin ylipäätään?

Onko ranskalaiset myöhässä tulevaa sakkia? Ihan näin mielenkiinnosta kysyn ku monesti kuullut että siellä tullaan välillä miten sattuu?

Ei nyt mitenkään hirveästi, verrattuna nyt vaikka espanjooleihin. Eihän nyt suomalaisiin voi ketään verrata..

Ei nyt mitenkään hirveästi, verrattuna nyt vaikka espanjooleihin. Eihän nyt suomalaisiin voi ketään verrata..
Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että mitä etelämmäksi eurooppaa mennään, sitä enemmän mañana -meininki on päällä.

Vittu että mä sitten vihaan ruotsin opiskelua. 18 vuotta kirjoituksista ja sinä aikana käyttänyt ja ennen kaikkea TARVINNUT ruotsia: 0 kertaa. Hyvästä englanninkielentaidosta taas on ollut merkittävää etua niin töissä kuin vapaalla. Ruotsin opiskelu pakollisena ei ole aiheuttanut mitään muuta kuin valtavia ongelmia (epävarmuus valmistumisesta x2) joka ikinen kerta, kun sitä on ollut pakko opiskella. :LOL:

Vittu että mä sitten vihaan ruotsin opiskelua. 18 vuotta kirjoituksista ja sinä aikana käyttänyt ja ennen kaikkea TARVINNUT ruotsia: 0 kertaa.

Samaa mieltä. Meillä kotoisassa Keski-Suomessa mitään hurreja juossut.

Tosin:

A) Olen ollut ruotsalaisessa firmassa töissä. Upsalan ekonomeilla on muuten ihan paska enkku niin piti opettaa suomi niille pikakurssina, nyrkkiä heristäen.
B) Olen kääntänyt erään vakuutuspuljun korvaushakemuslomakkeet ruotsiksi nolla-kielitaidolla. Varmaan ikinä tullut yhtään anomusta.
C) Tiki-talkkia ruotsalaisille/turkulaisille asiakkaille.

Kuntit. Nyt on seko homma. Auto menossa huoltoon ens viikolla. Samaan syssyyn ostin uudet talvirenkaat. Hameväen painostuksesta: nastat.

Onko paha?

Back
Ylös Bottom