Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Yleisesti ottaen pidän murresanoista ja murteista. Mutta puo- sanaa en muista kuulleeni koskaan.

#puonsilimäpulla

voisilmapulla_103.jpg

Koskaan kuullutkaan puo sanaa. Ilmeisesti tarkoittaa pjärsettä?

Olipahan spektaakkelimainen leikkaus, jos ei olis ollu melkein 3h lyijyliivi niskassa, ja niskat ihan jumissa, niin olisi ehkä jopa hyvä fiilis.

Joten muun murteen ohella myös puo on jäänyt aika vähälle käytölle

Suosittelen murteen käyttöä. Itse puhun ihan kiusalla näille eepeeläisille (ja turkulaisille) pohojoisssuomea.

Koskaan kuullutkaan puo sanaa. Ilmeisesti tarkoittaa pjärsettä?

Suosittelen murteen käyttöä. Itse puhun ihan kiusalla näille eepeeläisille (ja turkulaisille) pohojoisssuomea.
Miten voi asua Seinäjoella kuulematta koskaan sanaa puo? En ymmärrä. Joo sitä se tarkoittaa, pyllyä.

Mä oon oppinut pois tuosta murteen puhumisesta, kun ei täällä kukaan tunnu puhuvan samaa murretta. Toki sit pohojammaalla vieraillessa se aina vähän tarttuu. En vaan osaa puhua sitä muussa ympäristössä, tuntuis ihan typerältä puhua kovin leviää murretta turkulaisille.

Puo-sanaa en ole minäkään ikinä kuullut.. Rovaniemellä asuessa hämmästytti se alkuperäisasukkaiden h-kirjaimen joka väliin tunkeminen, joskus mietityttää kuinka monta h-kirjainta voi lauseeseen saada. :LOL:

Miten voi asua Seinäjoella kuulematta koskaan sanaa puo? En ymmärrä. Joo sitä se tarkoittaa, pyllyä.

Mä oon oppinut pois tuosta murteen puhumisesta, kun ei täällä kukaan tunnu puhuvan samaa murretta. Toki sit pohojammaalla vieraillessa se aina vähän tarttuu. En vaan osaa puhua sitä muussa ympäristössä, tuntuis ihan typerältä puhua kovin leviää murretta turkulaisille.

Missä minä sen sanan kuulisin? Ei mulla mitään kavereita ole, enkä ole mikään paskamaakari (gastrokirurgi) joka olis asian kanssa kokoajan tekemisissä.

Mutta poikkeavan murteen puhuminen muille, turkulaisillekin, on ihan parasta. "Ei tohtori taida olla täältä päin kotosin" "Emmie ookkaan"

Puo-sanaa en ole minäkään ikinä kuullut.. Rovaniemellä asuessa hämmästytti se alkuperäisasukkaiden h-kirjaimen joka väliin tunkeminen, joskus mietityttää kuinka monta h-kirjainta voi lauseeseen saada. :LOL:

Rovaniemeläiset ei käytä h-ta, ne tulee jostain kauempaa pohjoisesta. T: rovaniemeläinen

Rovaniemeläiset ei käytä h-ta, ne tulee jostain kauempaa pohjoisesta. T: rovaniemeläinen
Ai. No perkule, olihan osa niistä työläistovereista kyllä ilmeisesti ylempää mutten osannut yhdistää tuota asiaa. Erikoiselta se puhetapa silti kuulostaa, sillai hausk(H)alla tavalla.

Taidanpa tässä jatkaa kehittelyäni, tänään testiin munkkimaanantain jälkeen munkkitiistai.

e: munkkitiistai ei ollut niin onnistunut kuin munkkimaanantai. Tosin syynä oli kyllä ei niin herkullinen vanilija-mansikkatöhnä munkin sisällä, eilinen omena oli paljon parempi.

Viimeksi muokattu:
Missä minä sen sanan kuulisin? Ei mulla mitään kavereita ole, enkä ole mikään paskamaakari (gastrokirurgi) joka olis asian kanssa kokoajan tekemisissä.

Mutta poikkeavan murteen puhuminen muille, turkulaisillekin, on ihan parasta. "Ei tohtori taida olla täältä päin kotosin" "Emmie ookkaan"
Taisin nyt virheellisesti olettaa, että tohtori olisi ehtinyt työnteon ohessa muodostaa kaverisuhteita ja olla enemmänkin tekemisissä natiivien pohojalaasten kanssa. Olin väärässä. Mutta nyt säkin kuitenkin tunnet tämän loistavan sanan!

Taisin nyt virheellisesti olettaa, että tohtori olisi ehtinyt työnteon ohessa muodostaa kaverisuhteita ja olla enemmänkin tekemisissä natiivien pohojalaasten kanssa. Olin väärässä. Mutta nyt säkin kuitenkin tunnet tämän loistavan sanan!

There is no life like nolife.

Ainiin @Helistö ! En ehkä tarvikaan epätoivoista farkkujenostoreissua! Pistin uhkarohkeasti yhdet jo jonkin aikaa mietinnässä olleet Dr Denim -farkut tilaukseen, kun olivat hyvässä alessa. Nyt sormet ristissä odottelen ja toivon, että jollain ihmeellä olisivat sopivat :rolleyes:

Back
Ylös Bottom