Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Eihän siinä voi eikä kannata suoraan mennä puuttumaan minkään perheen tilanteeseen. Lähinnä ajatuksena oli esimerkiksi vapaaehtoistyö turvakodissa tai jos ei siihen kykene niin rahallinen lahjoitus kyseiseen paikkaan tms. Siitäkin on paljon apua sellaisille perheille, jotka tarvitsee tukea.
Mun mielestä vaan tuollainen ihmisten perustavanlaatuisimpiin hoivavietin kaltaisiin tunteisiin vetoaminen tv-kampanjassa on helvetin mautonta ja saa itsessä aikaan enemmän ärsytystä kuin mitään positiivista. Menee samaan sarjaan kun Suomi-muistorahat sun muut. Jos suurin osa tykkää ja saa ajattelemisen aihetta, ei kai siinä.

#67,9
Ihan kohta surkastun pois! Eilen ei maistunut lämmin ruoka yhtään ja B&J-kompensointi iltapalaks johti vaan vessassa juoksemiseen yötä myöten. Nyt jos millään pystyis kaks päivää olla ilman sokeria.

Mun mielestä vaan tuollainen ihmisten perustavanlaatuisimpiin hoivavietin kaltaisiin tunteisiin vetoaminen tv-kampanjassa on helvetin mautonta ja saa itsessä aikaan enemmän ärsytystä kuin mitään positiivista. Menee samaan sarjaan kun Suomi-muistorahat sun muut. Jos suurin osa tykkää ja saa ajattelemisen aihetta, ei kai siinä.

Kyllähän tuo varmasti ärsyttää ja tuntuu mauttomalta. Suurin osa on varmaan samaa mieltä sun kanssa tuosta. Kyllä muakin vähän mietitytti onko tuo hyvä vai huono mainos, kun lapselle piti selostaa mitä on perheväkivalta ja miks niiden pitää lähteä jollekin nalleretkelle.
Tunteisiin vetoaminen nyt vaan on tehokkaampaa TV-mainoksen kautta kuin esim. jonku hikisen mainoslehtisen, jota kukaan ei jaksa lukea. Vai millä saat yhtä tehokkaan ja ajatuksia herättävän mainoksen aikaseksi perheväkivallasta?

^ Kaikelta tuolta säästyy kun ei ole aikaa katsella televisiota kuin joulun aja juhannuksena.

Ei sillä, että asiosta ei pitäis puhuta tai muuta.

Alko, tuo vanha muinaisjäänne ei yllättänyt taaskaan.
Menin hakemaan noutopisteestä mitä suuremmalla todennäköisyydellä pakettia joka tuskin sisälsi mummon sekomehua tai cokista ja tätä en ollut edes tilannut vaan puhelimeen pärähti tekstiviesti kysymättä ja pyytämättä että voisitteko ystvällisesti tulla sinne ja sinne noutopisteseen hakemaan lekanne vihtuun täältä.
No minäpä innosta soikeana pyyhkäisin heti seuraavana päivänä ko. pisteeseen jossa puuhasteli kaksi na... olentoa jotka hetken tusattuaan löysi kuin löysikin pahvisen kantikkaan puoli metriä pitkän tötterön, lupaavaa minä tuumasin itsekseni.
No sitten kysäisin että oisko mitään muovipussia ja vastauksena oli ettei tässä noutopisteessä ole mutta voitte käydä kassalta ostamassa 20c hintaan. Vilkaisin sinne kassajonoon ja tuumasin etten taidan nyt mennä erikseen jonottamaan mitään muovipussia.

Ei ole tullut käytyä ko. lafkassa itselle ostamassa varmaan 5 vuoteen mitään, eikä tarvii jatkossakaan.

Kyllähän tuo varmasti ärsyttää ja tuntuu mauttomalta. Suurin osa on varmaan samaa mieltä sun kanssa tuosta. Kyllä muakin vähän mietitytti onko tuo hyvä vai huono mainos, kun lapselle piti selostaa mitä on perheväkivalta ja miks niiden pitää lähteä jollekin nalleretkelle.
Tunteisiin vetoaminen nyt vaan on tehokkaampaa TV-mainoksen kautta kuin esim. jonku hikisen mainoslehtisen, jota kukaan ei jaksa lukea. Vai millä saat yhtä tehokkaan ja ajatuksia herättävän mainoksen aikaseksi perheväkivallasta?
Tässä on mun mielestä just jossain mielessä insinööriaivojen ja ei-insinööriaivojen ero. Sinä etsit tehokkaampaa keinoa, jolla voidaan välittää viestiä, jolla hellämieliset raottavat kukkaronnyörejään. Minun käytäntöni olisi keinolla millä hyvällä ehkäistä ongelmien syntyminen. Olkoon sitten tekniikkana vaikka pakkokastroinnit tai niskalaukaukset.

Yhteiskuntamme munattomuus aiheuttaa näitä ongelmia, mutta mielestäni panokset (vaikka kasa-) tulisi keskittää sinne ongelman lähteille. Ja jos munaton yhteiskuntamme epäonnistuu kaikessa korrektiudessaan ongelman ratkaisemisessa, tulisi sen olla vastuussa jälkihoidosta.

Mun mielestä on hyvin epäilyttävää eettisesti tekaista lapsen kirjoittama viesti ja mainostaa sillä. Oli tarkoitus mikä hyvänsä, niin tuo vain ylittää mauttomuuden rajan kohtuu rapsakasti.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!
VITTUSAATANAPERKELE!
Meinasin että äkkiä poikkean pikkuostoksille Prismaan niin voi saatanan perkele kun siellä oli mummoo ja pappaa, taas täydet harjoitukset menossa kuinka saadaan mahdollisimman täydellisesti blokattua käytävä kun ryhdytään toisten kanssa juttusille.
Yksikin eukko meni mun edessä peruuttaen ja vähänkin jos olisi ollut rakoa niin käänsi vitun kärrynsä poikittain kunnes tuli sen verran koloa että pääsin vauhdilla puskemaan toisesta kulmasta läpi, varmaan vieläkin pyörii ympyrää siellä kärrynsä kanssa.
Ja sitten kassa... ymmärrän toki että vanhana ei ihan mennä sata lasissa mutta kyllä mun pakasteet taisi mennä siinä hihnallla entiseksi kun välillä etsittiin laseja ja välillä mietittiin missä nyt yleensä oltiin ja mitä tekemässä.

Meinasin ihan oikeasti huutaa ääneen hevi osastolla että onko pakko jäädä parkkiin vittu keskelle käytävää kun voisi siirtää puoli metriä itseään sivuun niin kaikki mahtuisi kulkemaan.

Mä ihmettelin eilen käydessäni Lidlissä, että mitä vittua, miksei täällä oo ketään.
Ehkä ne on ollut jo lomalla ja käynyt päivällä.

VITTUSAATANAPERKELE!
Meinasin että äkkiä poikkean pikkuostoksille Prismaan niin voi saatanan perkele kun siellä oli mummoo ja pappaa, taas täydet harjoitukset menossa kuinka saadaan mahdollisimman täydellisesti blokattua käytävä kun ryhdytään toisten kanssa juttusille.
Yksikin eukko meni mun edessä peruuttaen ja vähänkin jos olisi ollut rakoa niin käänsi vitun kärrynsä poikittain kunnes tuli sen verran koloa että pääsin vauhdilla puskemaan toisesta kulmasta läpi, varmaan vieläkin pyörii ympyrää siellä kärrynsä kanssa.
Ja sitten kassa... ymmärrän toki että vanhana ei ihan mennä sata lasissa mutta kyllä mun pakasteet taisi mennä siinä hihnallla entiseksi kun välillä etsittiin laseja ja välillä mietittiin missä nyt yleensä oltiin ja mitä tekemässä.

Meinasin ihan oikeasti huutaa ääneen hevi osastolla että onko pakko jäädä parkkiin vittu keskelle käytävää kun voisi siirtää puoli metriä itseään sivuun niin kaikki mahtuisi kulkemaan.
Kirkkonummen Prisma on auki 24/7 24.12. klo 16 asti. Mietin tosissaani, että kävisin ilallla myöhään siellä kaupassa. #autolla

Joululahjat ostettu: mutsille kasa sudokukirjoja ja ukolle konjakkipullo. Saa nähdä kelpaako nyt miehelle, jolle ei kelpaa mikään.

VITTUSAATANAPERKELE!
Sehän on ihan yleisesti tunnettu fakta, että aamupäivisin marketeissa on eläkeläismummot ja -papat vaihtamassa kuulumiset jokaisen tutuntutun ja tuntemattomanki kanssa. Samalla ne saattaa ostaa myös jotain elintarvikkeita. Ehkä.
Ja jos ne pääsee kassalle asti, ne aina maksaa kolikoilla niin, että kaataa ne kaikki kolikot johonkin ja yrittää epätoivoisesti itse laskea siitä just tasarahan.

Enstex ja vähän niiqu eniten tässä vituttaa että kun suunnittelin käyväni ihan vaan äkkiä pikkuostoksilla prismassa niin jo parkkhalliin ajaessa kun en päässyt edes 10 parhaan parkkiruudun joukosta valitsemaan olisi pitänyt häipyä nastat ropisten ja toinen kerta siinä vaiheessa kun näki aulassa romurallin (vanhusväki).
Ei vaan saatana ikinään opi että jos takaraivossa jokin sanoo että vetäydy niin silloin pitäsi osata minimoida tappiot ja kadota.

Seuraavan kerran menen ostoksille 24.12 klo 7.00 ja perinteisesti taas otan muiden ostosten lisäksi olutta jota ne ei vieläkään myy mulle siihen aikaan.

Toisesta firmasta lahjottiin mua tänään viinalla mutta sen ne toi kotiin asti :)

20171221_190014.webp

Olutta: on.

20171221_191419.webp

Back
Ylös Bottom