Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

^ Samaa mieltä. Karua todellisuutta, valitettavasti. Oma ukko oli juoppo, mutta ei koskaan mun tietääkseni ollut väkivaltainen. Suvussa oli sitten se päinvastanenkin tapaus, pikkulapsina muistan monesti kun serkku tuli sinne nalleretkelle isovanhemmille. Mutta, nyt ilosempiin hommiin, pikkulikan teatterinäytökseen. Se on moi!

Hemmetin hyvä että Hengenvaarallinen saalis pyörii taas telkkarissa, eikä mitään uusintoja. Ei musta olisi tohon hommaan, ja siksi sitä onkin siistiä katsoa. 20v. sitten olin niin hölmö että olisin voinut lähteä kokeilemaan.

25446329_1496173223835469_354411224932414238_n.jpg
Mua tavallaan vituttaa tämmönen kollektiivinen syyllistäminen.
Jos joku on alkkis tai ei ite tajua muuten, ei se muutu telkkarimainoksen tms. kampanjan myötä, vaan vastisi ihan erilaista heräämistä.

Yäääh heikohko lounas kostautuu loppupäivän jatkuvana, loputtomana nälkänä. Kuihdun varmaan olemattomiin tän illan aikana, kun mikään määrä ruokaa ei tunnu auttavan.

Jos joku on alkkis tai ei ite tajua muuten, ei se muutu telkkarimainoksen tms. kampanjan myötä, vaan vastisi ihan erilaista heräämistä.
Tämä on kyllä totta. Noista tulee vaan paska mieli kaikille muille, mutta ei ne sitä alkkiksen tai narkin elämää maagisesti korjaa. Ei todellakaan.

Kun ottaa huomioon, että mutsi on siivousneuroottinen niin mihinkähän ne geenit on kadonneet kun ei meinaa saada asian eteen mitään tehtyä.

Mutta jos herättää yhdenkin alkkiksen niin onko mennyt hukkaan?
Alkoholistit omassa lähipiirissä ei kyllä oo hetkahtanut, vaikka oma puoliso tai lapsi ois meinannu kuolla tai kuollut oman alkon käytön seurauksena, enkä kyllä oikeen usko, että ykskään ongelmatapaus tän takia herää ja jos on joulun juomatta on hermo niin kireellä, ettei oo lapsilla silti iloista. Ja uutenavuotena sitten toki vedetään tuplasti, kerran joulu oltiin juomatta.

E. Siis ihan hyvä, että asiasta puhutaan, mutta mun mielestä toi on väärä lähestymistapa.

Mutta voi herättää meitä muita, joilla tilanne on erilainen, ajattelemaan minkälaista joidenkin arki on ja sitä kautta voi herätä myös halu auttaa noita perheitä.
Alkkikset/vaimonhakkaajat/jne ei tuommosista mitään heräämistä koe. Enkä usko, että mainoksia niille edes on suunnattu.

Alkoholismi/muut addiktiot ovat kyllä saatanasta. Sen addiktin oma elämä on helvettiä ja hän aiheuttaa lähimmäisilleen kärsimystä, mikä pahinta, jopa omille lapsilleen. No mut nyt mulla rupee netti ja telkkari nyppiin, vois mennä kävelylle ja sen jälkeen pitkästä aikaa koittaa lukea jotain.

Mutta voi herättää meitä muita, joilla tilanne on erilainen, ajattelemaan minkälaista joidenkin arki on ja sitä kautta voi herätä myös halu auttaa noita perheitä.
Alkkikset/vaimonhakkaajat/jne ei tuommosista mitään heräämistä koe. Enkä usko, että mainoksia niille edes on suunnattu.
Voihan sen toki noinkin ajatella. Ei siinä vaan oikeen voi ulkopuolinen mitään loppujen lopuksi tehdä.

Ulkopuolinen ei todellakaan voi tehdä yhtään mitään, ihan sama vaikka addikti lyötäisiin käsiraudoilla hetekkaan. Nisti, juoppo, sekakäyttäjä, deeku, sosiaali tapaus, sekopää ja sitä rataa se taitaa joillain mennä.

Voihan sen toki noinkin ajatella. Ei siinä vaan oikeen voi ulkopuolinen mitään loppujen lopuksi tehdä.

Eihän siinä voi eikä kannata suoraan mennä puuttumaan minkään perheen tilanteeseen. Lähinnä ajatuksena oli esimerkiksi vapaaehtoistyö turvakodissa tai jos ei siihen kykene niin rahallinen lahjoitus kyseiseen paikkaan tms. Siitäkin on paljon apua sellaisille perheille, jotka tarvitsee tukea.

Ja voi saada jotkut ajattelemaan alkoholin käyttöään en tarkoita että sormia napsauttamalla olisi uusi ihminen mutta voi herättää ja synnyttää ajatuksen kipinää josta seuraava askel voi olla avun hankinta. Mutta ei välttämättä.

Ihminen on yksilö, en näe tälläistä tiedottamista mitenkään vääränä koska a) kuten itsekin sanoit ja b) nämä voi saada jotkut ajattelemaan.

Alkoholismin taustalla on suurimmilta osin jokin syy miksi korkki alkaa useasti aukemaan, alkoholi taas aiheuttaa riippuvuutta eikä siitä eroon pääseminen ole kaikille helppoa. Tukiverkosto on myös toinen, joku läheinen voi tuo mainoksen avulla tunnistaa tuommoisen henkilön ja lähestyä sitä kautta tms.

Ihan hyvää tuollainen ongelmista muistuttaminen sekä tiedottaminen. Voi siitä jotakin apua olla jollekin tai että autettaisiin enemmän.

Back
Ylös Bottom