Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


Voihan vämysys maksimus kertaa miljoona. Onnistuin jo about kuuteen asti nukkumaan ihan ok, toinen korvatulppa oli vaan jossain vaiheessa yötä tippunut matkasta ja piti sitten aina kylkeä kääntäessä siirtää se jäljellejäänyt tulppa korvasta toiseen, kun meidän korttelissa asuu noin viisisataamiljoonaa rääkyvää lintua ja kaikenlaista hengittämistäkin tapahtuu lähellä. Mutta nyt alkaa olla jo melkein tämmönen miellyttävä megakooma, hitaasti hyvää tulee.
 
joo, mutta tuo oli ainakin Minulle ennennäkemätön pätkä, siksi sen poustasin

joskus pitää koittaa jotain uutta, myös musiikissa vaikka onhan se taivahan tosi että "kaikki" bändit joita tulee kuunneltua menee gategoriaan: vanhat levyt on parhaita

ja kyllähän siinäkin tullaan hienon kuuloisesti "urkuauki"
Anteeksipyyntönne on hyväksytty. Kyllähän siinä yarista käskettiin hienommin kuin suurinta osaa toyotoista siviililiikenteessä, dx corollat (-82 ja vanhemmat) kuljettajineen ovatkin sitten omassa kastissaan.

Kyllä ennen oli kaikki paremmin, etenkin kun ajettiin B-ryhmää, harmikseni se loppui juuri kun olin 4-vuotiaana parhaassa rallin seuraamisiässä.
Mulle tulee aina vähän housuun, kun näen Aleninkin kuskaaman 037:n
Sama, Henri Toivosesta puhumattakaan. Ja Toivonen S4:n ratissa saa silmäkulmat kosteiksi. Tuossa videon alussahan kerrotaan totuus rallista: "WRC is for boys. Group B was for men."
 
Sama, Henri Toivosesta puhumattakaan. Ja Toivonen S4:n ratissa saa silmäkulmat kosteiksi. Tuossa videon alussahan kerrotaan totuus rallista: "WRC is for boys. Group B was for men."
Juu, tosin Henrin kuolemaanhan B-sarja sitten loppuikin, joten kyyneleet ovat varsin paikallaan.
Melkoinen mysteeri tuo kuolemaan johtanut kolari muistaakseni olikin. Jotenkin irrationaalista lopettaa sarja, eritoten, kun syytä rotkoon ajolle ei kai ainakaan silloin saatu selville.
 
Voihan vämysys maksimus kertaa miljoona. Onnistuin jo about kuuteen asti nukkumaan ihan ok, toinen korvatulppa oli vaan jossain vaiheessa yötä tippunut matkasta ja piti sitten aina kylkeä kääntäessä siirtää se jäljellejäänyt tulppa korvasta toiseen, kun meidän korttelissa asuu noin viisisataamiljoonaa rääkyvää lintua ja kaikenlaista hengittämistäkin tapahtuu lähellä. Mutta nyt alkaa olla jo melkein tämmönen miellyttävä megakooma, hitaasti hyvää tulee.

Hirveesti lintuja :LOL: Mä vähän pelkään lintuja. Sellaisia isoja :unsure:

Ei vaan, asiaakin oli.
Miten saa korvatulpat pysymään korvissa? En ole ikinä onnistunut. Pitääkö niille tehdä jotain, jotta pystyvät?
 
Miten saa korvatulpat pysymään korvissa? En ole ikinä onnistunut. Pitääkö niille tehdä jotain, jotta pystyvät?
Ostaa kunnollisia ja uudelleenkäytettäviä korvatulppia.

s-l300.jpg


e. Tai tuon tapaista:

do-it-yourself-custom-molded-ear-plugs-3.gif
 
Miten ton saa laitettua korvaan ilman väkivaltaa?

E: olen kokeillut korvatulppia ehkä noin yhden kerran.
 
Se korvatulppa muotoillaan sormien välissä ohueksi soiroksi ja työnnetään korvakäytävään. Sinne se sitten turpoaa ja pitäisi pysyä paikallaan.
 
Melkoinen mysteeri tuo kuolemaan johtanut kolari muistaakseni olikin. Jotenkin irrationaalista lopettaa sarja, eritoten, kun syytä rotkoon ajolle ei kai ainakaan silloin saatu selville.

Olihan siinä kuitenkin hyvät syyt lopettaa kun Toivonen itsekin kerkesi ennen menehtymistään kritisoida liian kovia nopeuksia. "Ihmisaivot ei riitä B-sarjalaisten ajamiseen" tjsp.
 
Miten ton saa laitettua korvaan ilman väkivaltaa?

E: olen kokeillut korvatulppia ehkä noin yhden kerran.
Kumpaa tarkoitat ?
Siis toi silikoninen on pehmeä ja työnnetään sopivaan pykälään. Toi hifimpi taas on semmonen muotti joka laitetaan omaan korvaan ja se sitten muotoutuu siihen.
Ne perineteiset korvatulpat ei oo oikein mistään kotoisin...
 
Olihan siinä kuitenkin hyvät syyt lopettaa kun Toivonen itsekin kerkesi ennen menehtymistään kritisoida liian kovia nopeuksia. "Ihmisaivot ei riitä B-sarjalaisten ajamiseen" tjsp.
Ajaminen on kuitenkin vapaaehtoista. Ei Mansaarellekaan ketään pakoteta, mutta ei ainakaan vielä ole perinteikästä ajoa lopetettu, vaikka ruumiita on aika lailla enemmän kuin B-sarjassa.
 
Juu, tosin Henrin kuolemaanhan B-sarja sitten loppuikin, joten kyyneleet ovat varsin paikallaan.
Melkoinen mysteeri tuo kuolemaan johtanut kolari muistaakseni olikin. Jotenkin irrationaalista lopettaa sarja, eritoten, kun syytä rotkoon ajolle ei kai ainakaan silloin saatu selville.
Eihän sitä kolarin syytä ole ilmeisesti saatu koskaan selville. Toivonenhan ajoi sairaana Korsikan rallissa, tukevasta johdosta rotkoon. Eivät tainneet aikanaan aivan käsi kädessä kehittyä autoissa teho/nopeus, ajo-ominaisuudet, ja turvallisuus. Joten siinä mielessä varmasti oli perusteltua B-ryhmän lopetus.
 
Ajaminen on kuitenkin vapaaehtoista. Ei Mansaarellekaan ketään pakoteta, mutta ei ainakaan vielä ole perinteikästä ajoa lopetettu, vaikka ruumiita on aika lailla enemmän kuin B-sarjassa.

Niinhän se on, mutta jos ~600 hv oli sitä luokkaa, ettei kuskitkaan enää halunneet lisää, niin olisihan ollut karua antaa Audin insinöörien kokeilla miten Quattro vinkuu 1000 hevosvoimallaan puiden välissä tai Korsikan kärrypoluilla :)
 
Niinhän se on, mutta jos ~600 hv oli sitä luokkaa, ettei kuskitkaan enää halunneet lisää, niin olisihan ollut karua antaa Audin insinöörien kokeilla miten Quattro vinkuu 1000 hevosvoimallaan puiden välissä tai Korsikan kärrypoluilla :)
Rehellisesti sanottuna, olisi kyllä.
Tosin alustaa olisi ollut syytä kehittää samassa suhteessa. Ei tuolla 400hv lisäyksellä silti varmaan olisi saavutettu noilla reiteillä enää mitään merkittävää etua suhteessa haittoihin. Muistelisin, että toi Toivosen Delta kiihtyi 0-100 reilussa 2s.
 
Ajaminen on kuitenkin vapaaehtoista. Ei Mansaarellekaan ketään pakoteta, mutta ei ainakaan vielä ole perinteikästä ajoa lopetettu, vaikka ruumiita on aika lailla enemmän kuin B-sarjassa.

Man-saarten ajot nyt on hyvin harvinainen poikkeus. Minusta ihan oikein, että turvallisuus pidetään mielessä. Kun Senna lähti taivasradoille niin F1 kehitti turvallisuutta, eikä ilmoitettu vaan että ajaminen on vapaaehtoista - ei tartte muuttaa mitään :D
 
Back
Ylös Bottom