Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ettei olisi eräs porilainen vanhempi lääkäriherra sinne suunnalle muuttanut ? Tosin ois varmasti jo eläkeiässä ja yleensä veti hihattomassa ja pyöräilytrikoissa. Talvellakin.
Ei ollu kyllä vielä eläkeikäinen tämä pyöräilijä.
Meillä oli kans kotipaikkakunnalla yks mies, joka juoksi aina mikroshortseissa ja myös ilman paitaa todella aikaisesta keväästä pitkälle syksyyn. Sillä tosin oli reipas turkki lämmikkeenä ihan omasta takaa...

Se on huomenna munkki&munkki päivä.
Tekisi mieli pitkästä aikaa oikein kaksin käsin. On vaan tyhjään mahaan hieman kurja, kun vetäsee vaikka pohjille ensin pari mukia kahvia, sitten kaksin käsin munkkia. Lopputulos on se, että vessaanhan sitä pitää taas senkin urakan jälkeen päästä. Kuten aina muutenkin munkkeja käpistellessä.

Kehotan olemaan miettimättä turhaan kaloreita ja nauttimaan ruuasta.
E. Kehotin Helistöä tosin myös laskemaan kalorit, jotta saadaan selville että niitä tulee turhan vähän treenaavalle ihmiselle. Veikkaan 1400-1800/pv ja se on aika kituutusta etenkin kun monta kertaa viikossa treenaa. Toivon olevani väärässä saldon suhteen.

Laskin. Sain apukoulun matikalla laskettua tämän päivän saldoksi 1967ckal. Eli tänään siis jumppa ja jumppapvä kalorit normaalia + 180 enemmän.
Laskuista jäi pois kolme kuppia kahvia ( kahvi+ rasvaton maito) sekä 50g pakastemansikoita ja 50g pakastemansikoita jotka aamupuuron seassa.
Tavallisena arkipäivänä (nyt loma) aamupuuron kcal on 100kcal vähemmän.
Laitan tarkemmin sen tuonne mun treeniksen puolelle.

Laskin. Sain apukoulun matikalla laskettua tämän päivän saldoksi 1967ckal. Eli tänään siis jumppa ja jumppapvä kalorit normaalia + 180 enemmän.
Laskuista jäi pois kolme kuppia kahvia ( kahvi+ rasvaton maito) sekä 50g pakastemansikoita ja 50g pakastemansikoita jotka aamupuuron seassa.
Tavallisena arkipäivänä (nyt loma) aamupuuron kcal on 100kcal vähemmän.
Laitan tarkemmin sen tuonne mun treeniksen puolelle.
Jees, eiköhän tuolla elä, mutta lihasta voi olla työlästä saada kasvamaan ;)

Onnea vaan niille, jotka on varustettu paremmalla aineenvaihdunnalla.

Joudutko kärsimään nälkää niillä ylläpitokaloreilla? Minä olen juuri tuollainen läpipaskoja ja minua vituttaa, kun aina on nälkä eikä mikään ruoka tunnu riittävän. Jos vähänkään treenaa niin pitää olla aina syömässä ihan vaan, että jaksaa olla olemassa. Heti kun on yhden aterian syönyt niin taas on nälkä eikä siihen mikään välipala riitä. Usein haaveilen että olisin käärme. Nielisin sunnuntaina lihavan possun ja sitten koko seuraavan viikon voisin keskittyä erittämään limaa ja kiemurtelemaan. Ei mittään stressiä ruoanlaitosta ja ainaisesta nälästä, joka uhkaa sumentaa järjen.

Maksaisin aika paljon jos sais esim pysyvästi parannettua metaboliaa 50%.

Mitä hyötyä siitä olisi? Sama kun vaihtasit turbomoottorin kaasarikoneeseen. Kulutus kasvaa eikä mitään tapahdu tehopuolella. Pyörälenkilläkin ärsyttää, kun punkerot rullailee koko päivän kahvin voimalla ja itsellä valuu ainainen hiilarivana leukaa pitkin, etten pökerry satulaan.

Sais syödä enemmän.

Niin tietysti joo. Mun kohdalla ironista on se, etten erityisesti nauti syömisestä. Nälissään on tietty kiva tankata, mutta en pahemmin välitä herkuttelusta. Voisin sitävastoin ottaa paremman alkoholimetabolian, että voisin ryypätä enemmän.

Syöminen on kyllä pääosin hauskaa hommaa ja varsinkin, kun ei tarvii joka suupalasta stressata mihin se laskeutuu. Dieettaillessa alkaa äkkiä ahdistaa saako sen jälkeen popsia enää mitään.

On kyllä hemmetin huolestuttavaa, että illan ryyppäämisen sijaan antaisin mitä vain että pääsisin treenaa. Mutta kai se on pakko käydä sosialisoituu edes kerran puoleen vuoteen.

Joudutko kärsimään nälkää niillä ylläpitokaloreilla? Minä olen juuri tuollainen läpipaskoja ja minua vituttaa, kun aina on nälkä eikä mikään ruoka tunnu riittävän. Jos vähänkään treenaa niin pitää olla aina syömässä ihan vaan, että jaksaa olla olemassa. Heti kun on yhden aterian syönyt niin taas on nälkä eikä siihen mikään välipala riitä. Usein haaveilen että olisin käärme. Nielisin sunnuntaina lihavan possun ja sitten koko seuraavan viikon voisin keskittyä erittämään limaa ja kiemurtelemaan. Ei mittään stressiä ruoanlaitosta ja ainaisesta nälästä, joka uhkaa sumentaa järjen.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko sää sitten kokonaisuutena syöt, esim. viikkotasolla ? Ei mutuna, vaan kirjattuna tilastona.

@Invisus vois nyt vähentää sitä piereskelyä, tällä kertaa tuo vieressä olevan autohallin palohälytin huusi klo 2 yöllä.

Tosin kohtahan tuo selviää paloiko siellä joku oikeasti, kun kohti autoa lähden. Toivottavasti ei ainakaan omat autot.

Joudutko kärsimään nälkää niillä ylläpitokaloreilla?

En varsinaisesti silloin, kun kuin saan syödä totutulla rytmillä ja totuttuja ruokia eli energiamäärään nähden täyttävää tavaraa sekä paljon kasviksia, mutta aina maistuisi kyllä enemmänkin ja juuri siksi on pakko laskea syömiset, koska fiiliksen mukaan syömällä pitäisi saada varmaan se ~500kcal enemmän ja silloin kehonmassan saturaatiopiste asettuu pitkäaikaisen kokemuksen mukaan satasen pintaan, mihin ei nyt ole aikomusta palata. Jos yhtään joutuu syömään korkean kaloritiheyden ns. eväs- tai roskaruokaa, niin silloinhan tuosta kahdesta ja puolesta tonnista ei tule kuin vihaiseksi.

En varsinaisesti silloin, kun kuin saan syödä totutulla rytmillä ja totuttuja ruokia eli energiamäärään nähden täyttävää tavaraa sekä paljon kasviksia, mutta aina maistuisi kyllä enemmänkin ja juuri siksi on pakko laskea syömiset, koska fiiliksen mukaan syömällä pitäisi saada varmaan se ~500kcal enemmän ja silloin kehonmassan saturaatiopiste asettuu pitkäaikaisen kokemuksen mukaan satasen pintaan, mihin ei nyt ole aikomusta palata. Jos yhtään joutuu syömään korkean kaloritiheyden ns. eväs- tai roskaruokaa, niin silloinhan tuosta kahdesta ja puolesta tonnista ei tule kuin vihaiseksi.
Näinhän se on. Vaikka kuinka hoettaisiin kalori on kalori mantraa, kylläisyydestä ja nälän tunteesta puhuttaessa ero on kyllä helvetillinen puhtaasti syömisen ja paskan mättämisen välillä. Kyllä mäkin voin vetää pelkkiä nopeita hiilareita ja rasvaa 1-2h välein ja olla koko ajan nälkäinen, mutta jos syön kohtuu puhtaasti ja tasapainoisesti saaden runsaasti proteiinia ja kuitua, saan aika paljon syödä saadakseni 3000kcal kasaan päivässä.

Kalori on turhake. Yhtään en ole lihonut sen jälkeen, kun lakkasin miettimästä niitä ja aloin kiinnittää huomiota vain siihen, että suunnilleen joka aterialla on rasvaa ja proteiinia.

Huomaan myös ruokahalun pienentyneen huomattavasti sen jälkeen, kun lakkasin suhtautumasta syömiseen rajoitettavana asiana. Taisin sanoa jo eilen sen. #rikkinäinenlevy
E. Lopetin kaloreiden vahtaamisen monta vuotta sitten joten uskallan sanoa että se on turhaa.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom