Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Aijaa. :D
En kyllä viitsi enää siihen valkkariin koskea, kun luin että pienikin määrä alkoholia huonontaa unen laatua merkittävästi ja en taida enää kestää yhtäkään huonoa yötä. Viime yönä kun yritin nukahtaa, niin säpsähdin koko ajan hereille sellaiseen tunteeseen, että olen lakannut hengittämästä. Mitäköhän ihmettä sekin oli? Tämä joskus varmaan klo 02 yöllä, niin tuskin johtui sekään enää siitä desistä viiniä klo 18.

Hyi, mulla monesti kroppa menee niin alhaisille verenpaineille ja sykkeille levossa, että tuntuu, että pysähtyyköhän hengitys ja sydän kokonaan. :D

Ihana, toinen yöpukeutuja!
Mulla oli kyllä viime yönä vaan Rukan urheilukerrasto, sukat ja villasukat. Huppari on käytössä satunnaisesti.
Talvella sitten viimeistään myös fleecekerrasto.

:eek:

Nollakeliin asti pipoa lukuunottamatta alasti. Peittoja tosin pitää olla tuolloin jo kaksi päällekäin :)

En oo käyttäny pitkiä kalsareita kymmeniin vuosiin!

Minishortsit ja hihaton nukkuessa. :)

Koklaa huvikses ku rupeet nukkuun, korvalapuilla esim.
Harrastan muuten lähes päivittäin kaikenlaisten ASMR-videoiden kuuntelua ja joskus oon vähän tuontyylistäkin kokeillut. Nehän toimivat ihan törkeän hyvin kyllä ja nukahdan usein lattialle venytellessa jos illalla kuuntelen niitä. Usein kun pitää töissä keskittyä lukemaan tai kirjoittamaan niin laitan taustalle pyörimään jonkun vastaavanlaisen videon. Kohtuu usein sängyssäkin kuuntelen noita, mutta oon huomannut että siinä on pari ongelmaa: mulla ei ole sellaisia kuulokkeita, joiden kanssa tuntuisi kivalta nukkua muuta kuin selällään (napitkin häiritsevät kun kääntyy kyljelle) ja sitten toinen on se, että jossain vaiheessa joka kerta havahdun siihen tunteeseen, että pitää laittaa kone pois päältä ja kuulokkeet pois jne. ja siitä tulee aina ylimääräinen häiriötekijä yöhön. Mutta siis muuten kyllä saattavat hyvinkin auttaa nukahtamiseen.

Mittasin leposykkeen: 80 :eek:
Tosin, mikä on lepo? Hämärästi muistan että sellainen asia on ehkä olemassa..

Oot aika hyper! Teetkö aerobista liikuntaa ja koita vähentää stressiä niin eiköhän syke laske.

Mulla kyllä yks tai kakskin annosta huonontaa heti unenlaatua, parempi olla kokonaan ilman.

Yhyy, oon niin pulska että leposykekin noussut kuuteenkymppiin! Joku päivä paluu taas työmatkapyöräilyyn, siitä se pumppu tykkää.

Mittasin leposykkeen: 80 :eek:
Tosin, mikä on lepo? Hämärästi muistan että sellainen asia on ehkä olemassa..

Oot aika hyper! Teetkö aerobista liikuntaa ja koita vähentää stressiä niin eiköhän syke laske.

Muistupa yht'äkkiä mieleen kun lääkisaikana kaikilla leposykkeet oli sen ~60 ja max sykkeet testissä vajaa 200. Paitsi yhdellä, jonka leposyke oli luokkaa 80 ja max sykkeet lähemmäs 240. "Terveessä" sydämessä, ei mitään WPW tms. Mikä lie mutaatio seki on.

En tee aerobista liikuntaa ikinä koska ei ole autoa niin vitun kävelyä tulee pakostakin jatkuvasti... ainoa keino vähentää stressiä on vajota apatiaan niin ehkä se vähän rauhottaa"... Tuo syke on aina ollut tommonen :confused:
E. Se saattaa vaikuttaa että kuopparinnan takia sydämeni on litistynyt ja epätavallisessa asennossa. Ja näyttää röntgenissä liian suurelta. Ihan terve se silti on tutkimusten mukaan ja tosiaan spiroergometriassa erinomainen tulos ikään nähden.

Itelle on ollut ihan sama, mitä koittaa kuunnella tai tehdä, jos oikeasti kasaantuu riittävästi kuormitusta.

ASMR:ille viittaan kintaalla, eikä mitkään rauhoittavat musatkaan tee mitään, jos ei muuten saa rauhoituttua.

Näitä erilaisia rauhoittumistekniikoitakin on, mutta vielä en oo semmoista löytänyt, joka oikeasti toimisi. Se olis arvokas taito osata.

Leposyke n. 50, huiput n. 195 minkä olen saanut tänäkin kesänä mittariin monta kertaa mutta siitä en sitten pykälääkään ylöspäin.

Mulla toimii AINA 1-2 annosta alkoholia. Kuin junan vessa. Haju sen mukainen... tuohon hikoilutaipumukseen liittyy vielä sekin, että kaikki syödyt ja joudut hajut puskevat ulos maksimaalisella voimalla :eek:

Mä huvituin ajatuksesta töissä, että sitähän on siinä iässä jo, että voi osallistua Napakymppiin. Kelpais.

Ja meen ensi kaudelle Ensitreffit alttarilla, ois huikeaa viihdettä siinä, että yrittävät löytää mulle sopivan kumppanin. :D

Ei hele, mä oon saanut siipaltani flunssan. Ehkä se olikin tästä johtuvaa se hirveä päänsärky ja muu. Tämä on muuten varmaan eka kerta, kun käytän sanaa "siippa". Hassu sana. Siippa. Siippa! Tsihihihii. Tänään aikaisemmin hekottelin sanalle "kapiainen". Kyllä olisi ylevää olla kapiainen. Jos en tietäisi paremmin, luulisin että se on se eliö, joka aiheuttaa kapin. Syyhypunkki? Urbaanista sanakirjasta löytyi synonyymi "kapiukko". Kapiukko! Haaah! Jos en tietäisi paremmin, arvaisin sen tarkoittavan oikein likaista puliukkoa.

Back
Ylös Bottom