Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

714853.jpg

Miks kukaan haluaa kortisonikuuria, jos ei oo pakko ?

No sen verran hyvin tunnen oman suoleni, että ei tää tästä pyörrä enää mihinkään ja kohta se kortisonikuuri on pakollinen. Krampit on sen verran kovia nyt jo, että joku helpotus olis kiva.

En mitkä vauhtiviikot nyt on. Kolmatta yötä putkeen näyttää ihme toimintaunia ja nukkuu katkonaisesti.

Minä taas en saa millään nukuttua kahdeksaa tuntia. Herään vähintään 45 minuuttia ennen herätyskellon soimista tai sitten jo aikaisemmin kusihätään, jonka jälkeen on vaikeaa saada uudelleen unta.

No sen verran hyvin tunnen oman suoleni, että ei tää tästä pyörrä enää mihinkään ja kohta se kortisonikuuri on pakollinen. Krampit on sen verran kovia nyt jo, että joku helpotus olis kiva.
Jaa, meillä syödään jatkuvana jotain "mahakortisonia" Crohniin, mutta mitään apua siitä ei kuulemma oo pitkässä juoksussa, mutta jostain syystä gastrotyyppi ei sitä vieläkään lakkauta.

Vanhaa läppää, enkä tiedä, mikä sua vaivaa, mutta tolla kai ollaan saatu melkoinen noidankehä aikaan.
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/kortisonista-haittaa-crohnin-tauti-potilaille-6074151

Jaa, meillä syödään jatkuvana jotain "mahakortisonia" Crohniin, mutta mitään apua siitä ei kuulemma oo pitkässä juoksussa, mutta jostain syystä gastrotyyppi ei sitä vieläkään lakkauta.

Vanhaa läppää, enkä tiedä, mikä sua vaivaa, mutta tolla kai ollaan saatu melkoinen noidankehä aikaan.
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/kortisonista-haittaa-crohnin-tauti-potilaille-6074151

Joo en mä riemusta kiljuen tuota kortisonia halua ja välttäisin sen enemmän ku mielelläni, jos vaan vois. Kokeilin joskus tuota ”mahakortisonia” (jos ny samassa aineessa ollaan), mutta mulla pahensi vaan oireita.
Mitä nyt oon kuullu niin kaikenmoisia gastrotyyppejä tuola on liikenteessä.. osa enemmän asiansa osaavia ja osa taas ei niinkää.
Colitis ulcerosa mua vaivaa. Ja tällä kertaa laukes vaan sen takia, ku menin syömään jotain hemmetin monivitamiinipillereitä. Hitto.

Joo en mä riemusta kiljuen tuota kortisonia halua ja välttäisin sen enemmän ku mielelläni, jos vaan vois. Kokeilin joskus tuota ”mahakortisonia” (jos ny samassa aineessa ollaan), mutta mulla pahensi vaan oireita.
Mitä nyt oon kuullu niin kaikenmoisia gastrotyyppejä tuola on liikenteessä.. osa enemmän asiansa osaavia ja osa taas ei niinkää.
Colitis ulcerosa mua vaivaa. Ja tällä kertaa laukes vaan sen takia, ku menin syömään jotain hemmetin monivitamiinipillereitä. Hitto.
Näinhän niitä varmaan on. Tuo vaimoa hoitava kai onneksi kyllä ihan asiansa osaava. Biologisia piikitetään tällä hetkellä pillereitten ohella.
Aika lailla nää sairaudet on yleistynyt viime aikoina, tai sitten niistä vaan puhutaan avoimemmin. Mullakin yhdellä kaverilla Colitis leikattu ja toisella lääkehoidolla akuuttivaiheet lyhkäsiä. Ja melki joka tutulla on sukulainen tai kaveri, jolla joko Crohnin tauti tai Colitis.

Näin niin sekopäisiä unia. Siihen kuului mm. morffaantuvia ihmisiä, men's physique kilpailija, autolla melkein ihmisen päälle ajo, joku kaatoi viinaa polkupyörän runkoon, salille oli tullut ihan uusia laitteita ja peilejä koko halli täyteen, joku creepy mies teki vatsalihaksia pylly paljaana ja pyysi tekemään hänelle nepalilaista ruokaa uhkaillen jne. Ja niin perus, zombeja! Seiskalta havahduin hereille ja kello soikin yhtäkkiä klo 8.30 ja luulin olleeni valveilla koko ajan, mutta olinki nukahtanut. :D

Huomenna tulee Kingsman 2 teattereihin, huippua!

Aiheuttavatko nuo taudit siis jänniä kakkatuokioita?

Kuulostaa varmaan tosi jännältä, mutta ei oo.

Näinhän niitä varmaan on. Tuo vaimoa hoitava kai onneksi kyllä ihan asiansa osaava. Biologisia piikitetään tällä hetkellä pillereitten ohella.
Aika lailla nää sairaudet on yleistynyt viime aikoina, tai sitten niistä vaan puhutaan avoimemmin. Mullakin yhdellä kaverilla Colitis leikattu ja toisella lääkehoidolla akuuttivaiheet lyhkäsiä. Ja melki joka tutulla on sukulainen tai kaveri, jolla joko Crohnin tauti tai Colitis.

Ite pärjään onneksi tuolla pillerihoidolla, ei tartte mihinkää piikityksiin alkaa.
Niin on yleistyny, mä sain diagnoosin viis vuotta sitte ja jo täs ajas on tosi paljo tullu lisää sairastuneita.

Ite pärjään onneksi tuolla pillerihoidolla, ei tartte mihinkää piikityksiin alkaa.
Niin on yleistyny, mä sain diagnoosin viis vuotta sitte ja jo täs ajas on tosi paljo tullu lisää sairastuneita.
Joo, meillä taitaa olla 2 eri pilleriä + piikit jatkuvana tällä hetkellä ja 2 muuta pilleriä tarpeen mukaan. Ei tunnu oikeen taittuvan. Diagnoosista joku pari vuotta.

Ite tulee ihan mielenkiinnosta aika paljon tutkittua asiaa. Viime vuonna oli yhdistetty jonkin suolistosienen esiintyminen vahvasti näihin sairauksiin. Tiedä sitten, onko syy vai seuraus:
https://www.sciencedaily.com/releases/2016/09/160920151435.htm

Joo kuivaakin kuivemmat!
Mullakin oli lakanat kuivat viime yönä ja keksin siis mistä se hirveä hikoilu johtuu: liiasta syömisestä! Eilen siis söin vähemmän enkä hikoillut yöllä.

Saan siis kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun alan nyt syödä vähemmän, eli paremman kropan ja paremmat yöunet :rock:

Back
Ylös Bottom