Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jotain tisseista.
tumblr_ni45inaaZ21s9sr6mo1_400.gif

Ja sitten rässin ääreen.

Semmottii maanantai, tunsi itsensä tarpeelliseksi kun piti töitäkin tehdä sen 10,5 tuntia. Eipä tuota muuten, mutta kun piti ehtiä mukamas turpaanvetotreeneihin. :(

Juu, ei ole. Meillä ei ole enää kenelläkään. Lisäksi työpisteitä on tällä hetkellä huomattavasti vähemmän kuin tekijöitä, joten nopeimmat elää.
En ymmärrä moista käytäntöä, vaikka niin kuulemma tehdään meidänkin firmassa muissa pohjoismaissa. Pitäähän oma paikka olla, johon pääsee levittäytymään.

Onko teillä joku fiksu syy ko. ratkaisuun? Sen vielä ymmärtää, jos porukkaa on paljon etänä tai tekee liikkuvaa työtä ja on ahtaat tilat, mutta ymmärtääkseni noissa sunkin hommissa joutuu olemaan ihan pulpetin äärellä suht usein.

En ymmärrä moista käytäntöä, vaikka niin kuulemma tehdään meidänkin firmassa muissa pohjoismaissa. Pitäähän oma paikka olla, johon pääsee levittäytymään.

Onko teillä joku fiksu syy ko. ratkaisuun? Sen vielä ymmärtää, jos porukkaa on paljon etänä tai tekee liikkuvaa työtä ja on ahtaat tilat, mutta ymmärtääkseni noissa sunkin hommissa joutuu olemaan ihan pulpetin äärellä suht usein.

On meillä sentään pienet kaapit, että saa jätettyä jotain romuja töihin.

Meillä perustellaan juuri sillä myös, että etätyö kasvaa, joten paikkoja ei tarvita vakituiseen niin paljoa. Lisäksi porukalla on paljon palavereja, jolloin ei myöskään sitä omaa paikkaa käytä. Sinänsä ihan perusteltua kyllä. Mulle mieluisaa on erityisesti se, että jatkossa on mahdollista olla puolet etänä. Täytyy sitä hyödyntää parhaani mukaan. Exceleiden kanssa kaksi näyttöä olisi usein tarpeen, joten se on ehkä se mun suurin kaipuuni. Vähän saa tihrustella pieneltä läppäriltä.

Meinasin lähettää yhdelle erityiselle mimmille viestiä että on vähän ikävä sitä nyt kun se on reissussa. Onneksi en lähettänyt, sehän olisi sama kuin olisi valkoista lippua heiluttanut, kyllä pimppi.

Ootteko muuten ikinä syönyt valasta? Söisittekö?
Minä en ole ole mutta voisin kyllä maistaa, vahinkohan on jo tapahtunut jos se on siinä lautasella.

Enpä ole syönyt. Ei nyt ole mitään hirveää hinkua syödäkään.

Apropoo, veitsisuunnitelmat hiukan muuttui ja tänään kusti polki Ka-barin.
ka-1213.jpg

USMC
Pituutta kuin porilaisella kikkelillä, eli 12 tuumaa.

Kiva veitsi varmasti:). Paljon tuosta köyhtyi?
Tuohan on noita klassikoita, siitähän ei pääse mininkään.

Exceleiden kanssa kaksi näyttöä olisi usein tarpeen, joten se on ehkä se mun suurin kaipuuni. Vähän saa tihrustella pieneltä läppäriltä.
Mä ostin himaan puoliksi töitä varten tommoisen 27" näytön. Ei töiden tekemisestä oikein tule mitään, jos joutuisi tolta 14" läppärin ruudulta tihrustamaan, kun aika paljon tavaraa joutuu pitämään välillä auki.

Vähän siinä ja siinä pärjääkö läppärin näppäimistön kanssa, vai pitäisikö olla myös ulkoinen näppis. Duunikoneessa on sentään hyvä ja riittävän jämäkkä näppis.

Klassikko nimenomaan. Satkun verran.
Ottaen huomioon että kyseessä on lähinnä työkalu, terävyys yllätti. Käsivarresta voi ajella ihokarvat vaivatta.

Ootteko muuten ikinä syönyt valasta? Söisittekö?
Minä en ole ole mutta voisin kyllä maistaa, vahinkohan on jo tapahtunut jos se on siinä lautasella.

Olen syönyt valasta Norjassa. Käsittääkseni lahtivalaan kanta kestää pyynnin, joten sikäli herkuttelulle ei ole eettisisä esteitä. Makunautinnoksi en kokemusta kuitenkaan voi luonnehtia. Lihan koostumus on kummallisen löllö. Vähän niinkuin tuoreen tonnikalan ja naudanlihan välistä. Maku oli myös kohtuullisen voimakas savustettuna ja vaatisi varmaan totuttelua, että siitä alkaisi tykkäämään. Sivumennen sanoen voin suositella reissua Lofooteille. Uskomattomat maisemat reippaan automatkan päässä.

Back
Ylös Bottom