Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Omassa talossani (ei onneksi samassa rapussa) asuu Kyylä. Ikivanha eläkeläispatu, joka on taloyhtiön hallituksessa. Kyylä tykkää viettää aikaansa kävelemällä parkkipaikalla ja piha-alueella katselemassa ympäriinsä. Kun muutin tähän asumaan, pyysin ja sain luvan vuokranantajaltani asentaa lasittamattomalle parvekkeelle minkkiverkosta ja puurimoista tehdyt siistit "ikkunat" pitämään kissat turvallisesti parvekkeella. Tästä asiasta Kyylän elämän tasapaino järkkyi pahasti, mutta hänellä ei loppujenlopuksi ollut valtuuksia kieltää sitä. Sen sijaan hän tuli kertomaan, että parvekkeen alapuolelle (asun ensimmäisessä kerroksessa) laittamani iso kukkaruukku on poistettava. Olin ajatellut kasvattaa siinä kukkivaa köynnöskasvia kesän ajan parvekkeen koristeeksi ja varjoksi.

Seuraavaksi Kyylä epäili, että varastotiloissa haisevan ummehtuneen ilman lähtökohtana olivat varastokopissani säilyttämäni kissojen kantokopat. Onhan yleisessä tiedossa, kuinka kissojen pissa haisee. Kerroin hänelle, että en missään nimessä kuljettaisi kissojani likaisissa kopissa. Jos kissa pissaisi koppaan, niin pesisin sen tietysti heti, enkä säilyttäisi varastohäkissä.

Tänä vuonna Kyylä on saanut aikaiseksi pihan molempiin päihin asetetut "läpikulku kielletty" -kyltit. Naapuritalojen asukkaiden oikaisut ovat tainneet häiritä liikaa Kyylän mielenrauhaa - kyllähän siinä asfaltti tietysti kuluu.

Muut talon mummot ja papat ovat ihan mukavia.

Vähättelemättä kokemustasi, niin alan ammattilaisena sanoisin että ei ne ole. Muutamat onnettomat Projisoivat vaan sitä pahaa oloansa ulospäin, ja melko harvassahan ne oikeasti mulkut yksilöt on. Paskoja ihmisiä nyt on vain joka ikäluokassa muutenkin.

Muistan joskus eräs koko kylän tuntema paikallinen kylähullu pyöräili ohitseni selasin puhelinta ukko huus mulle että heitä se puhelin kaivoon, pidin hänelle kerran ovea kaupassa käski painumaan pois. Nuorison mollaaminen ja nuorisolle huutelu oli se juttu. :D

Onhan noita äkkipikaisia kavereita tullut omassakin ikäluokassa vastaan, armeijassa oli yks tyyppi joka ei paljoo kattonu kelle auko päätänsä tais kerran kapteenillekin vittuilla.

Onko nämä sitten vanhoina niitä tatti otsaisia vanhuksia, mene ja tiedä. Itse olen vanhana varmasti se höperö joka tarjoaa vanhaa suklaata eikä muista mitään.

4,8"
tmp_17766-IMAG1419135851781.webp

Keskustassa joku ruoka popup, käveltiin pojan kanssa niiden kojujen ohi ja katsastettiin tarjonta. Sitten kysyin että noh mihin mennään.... BK ja molemmille whopper * 2 kympillä

No voi pylly, nyt oli pakko tuijotella omaa persettä näyteikkunoiden heijastuksista ku käveli kaupungilla! Oisinpa saanu kävellä itseni takana. :hyper:

Nyt on vihdoinkin tullut "kesän" tuntua myös tänne pohjoiseen! Mahtis keli.

Pölyisen vaatehuoneen tyhjennys ei ehkä ole järkevin ajatus, kun on muutenkin tukossa. Tosin menee samalla köhimisellä ehkä tämä nyt.

Maaliskuun alussa tilaamani paita on tänään vihdoin saapunut pakettiautomaattiin. Olin jo varautunut siihen, että se ei varmasti tule ikinä.

Ellei olisi näin #lihavaolo, niin siirtäisin olemukseni maltaan kosken terangelle. Mutta läski mikä läski.

Back
Ylös Bottom