Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hnnnnngh lounasaika ei tule kyllä yhtään liian aikaisin. Tosin uniaika voisi tulla karvan verran pikaisemmin, ei ihan tuntunut viimeyön unet riittävän. :(

On kyllä hyödyllinen olo reissata Manseen pitämään 15min oraalinen presentaatio englanniksi, ja reissata sitten takaisin kotio. Sättänä. Syön kyllä kostoksi kunnon koululounaan.

Itellä kyllä jumittais pahemman kerran jos joutais lontoota vääntämään muistan ikuisesti koulun englannin tunnin jossa joutui lukemaan ääneen ja puhuin hindi aksentilla.

Eräs väitti taas että kun puhun englantia niin mulla vaihtelee aksentti. Hauskaa tässä on se etten itse tiedosta.

muistan ikuisesti koulun englannin tunnin jossa joutui lukemaan ääneen ja puhuin hindi aksentilla.

Minä puhun kuulemma kaikkia vieraita kieliä Moskovan aksentilla. Jo lukion englanninopettaja sanoi minun mongertavan kuin venäläinen ja myöhemmin olen kuullut puhuvani saksaakin niin että minua luulisi ensimmäisenä venäläiseksi. Onneksi tuota ääntämisen merkitystä liioitellaan aika paljon, noin oikeasti ulkomaalaisten kanssa puhuessa niitä ei kyllä kiinnosta kenenkään aksentissa mikään muu kuin se, että saako puheesta selvän vai ei.

Lausunta meni kuin ihmeen kaupalla täydellisesti eikä mitään korjauksia tarvinnut, vaikka kerran meinas jäätyä yrittäessäni selittää vapaamuotoisesti anestesian vaikutusta aivoihin. Tuo aksenttijuttu on muuten hauska, sillä tuppaa tulemaan tuo moskovalainen aksentti tilanteesta riippuen; syksyllä Prahassa akka tiuski korvaan "lopeta, nää ihmiset pian loukkaantuu!" kun venyttelin enkkua aksentilla kuin Red Alertissa neuvostokomentaja konsanaan. :D

Noin muuten, osaan kahta kieltä; englantia ja vitun huonoa suomea.

Olisi reissujen reissu ajella @Kuparikatto n kanssa amerikan halki rekan nupilla jossa koneena Detroit Diesel 12v71 ja laatikkona synkronoimaton Eaton-Fuller.

Ei muuten ollut smarketissa vanajan kaurasuklaakeksejä, kaurakeksi ja suklaasade onely.

Olisi reissujen reissu ajella @Kuparikatto n kanssa amerikan halki rekan nupilla jossa koneena Detroit Diesel 12v71 ja laatikkona synkronoimaton Eaton-Fuller.

Ei muuten ollut smarketissa vanajan kaurasuklaakeksejä, kaurakeksi ja suklaasade onely.

Siinä on muuten tekemisen meininkiä kun pääsee ajelemaan suorakytkentä laatikolla, itse olen saanut nauttia moisesta touhusta vanhan Sisun ratissa, nam.

Back
Ylös Bottom