Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kävin poistamassa pakkistovaritshilta vähän kamppailuvarusteita, nyt on sitten ihan viralliset turpaanvetohanskat ja jonkin sortin säärien pehmustetta. Reenitkin tuli heitettyä siihen syssyyn.

Nyt vois kaffeplöröö ja pakkailua. On muuten kohtuullisen kehitysvammaista puuhaa roudata isoja pahvilaatikoita ilman autoa.

Sopii se sellaiselle varmasti, joka pääsee työmaalle julkisella. Istuu päivän esim tietokoneella ja samalla kyydillä töihin. Harrasteeksi esim gymiä tai vaikka työporukalla ravintelissaoloa.

Mutta itsellä loppuis elämä aika lyhyeen. Hankala se on esim venettä vetää tai lautanippua kuljettaa, jos apuvälineenä olisi pyörä tai jalat.

Pohdinnassani tulin siis tulokseen, riippuu pitkälle vapaa-ajan käytöstä tarviiko autoa.

Minä olen sitä mieltä, että ei sieltä toimistosta tarvii lähteä mihinkään. Letku perseeseen ja tuloletku suuhun niin siellä voi viettää koko elämänsä.

Mulla ei tulis elämästä mitään ilman autoa. Työmatka 30 kilsaa ja julkiset ei täällä susirajalla kule samaan tahtiin kuin etelässä. Tietty jos vois aina tehä etänä hommia niin sit ei tarttes autoa.

Minä olen sitä mieltä, että ei sieltä toimistosta tarvii lähteä mihinkään. Letku perseeseen ja tuloletku suuhun niin siellä voi viettää koko elämänsä.
Taustakuvaksi vaan joku luontokuva, niin jo riittää moinen juntteilu!

Sehän tuossa onkin, että auton verotusta nostamalla halutaan laittaa ihmiset yhteen nippuun. Ei oo järkeä asua susirajalla käyden kauempana töissä. Siellä maallahan saattaa vaikka kasvattaa omat pottunsa. Mitä valtio siitä hyötyy, täh. Me ollaan veroja varten, ei verot meitä :D

Kyllä noilla julkisilla pärjää vielä toistaiseksi sen verran hyvin että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ei tartte autonpaskaa riesaksi ottaa. 1km päässä iso kauppakeskus + salit niin jovain.

Jep, ei se autoilu kyllä halpaa ole. Se on varma.

Vaikka vanhalla ja toimivalla ajaa, niin silti saa varmaan laskea että 3-4 e päivä, vaikka ei aja metriäkään.

En oo kanssa autoa tarvinnut, kaikki on kävelymatkan päässä:D Välillä olisi kiva päästä vapailla vähä pidemmällekin ni ehkä siihen sit.. Siis sellaisiin paikkoihin joihin ei välttämättä julkisilla pääse kovin kätevästi.

Autollisessa taloudessa ei ookaan montaa vuotta elämästä tullut vietettyä, toistaiseks oon selvinnyt aina perille paikkoihin. Ennemmin tai myöhemmin. Pyörällä saa muuten semikätsysti neljä banaanilaatikkoa kerralla kyytiin! (tosin oma persus ei mahdu enää penkille).

Pienessä huoneessa täysien penkkirivien lisäks useampi kymmenen ihmistä lattialla istumassa. Ja joku unohtanut dödön aamulla.

Back
Ylös Bottom