Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla on sellanen omalla aurinkopaneelillaan oleva köynnös jossa akku. Syssyllä riitti hyvin valoa 6 h, mutta en tiedä että palaako se enään edes näillä pilvisinä päivinä. Eli sellaiseen älä ainakaan turvaudu. Tosin, akkojen kotkotuksia se olikin. Ei siitä muuhun tarvi ollakaan.

Jätä muuntaja sisälle ja vedä sellasella ohkasella kitupiuhalla se ovenkarmien koloja myötäillen pihalle? Voihan sille pahimmista paikoista vaikka vähän viilata ja nakertaakin koloo.

Sen verran tiukka tosiaan tuo ovi että kyllä tässä vähän joutuu nakertelemaan. Ilmankosteudesta tms. säästä johtuvista seikoista johtuen joutuu välillä oikein urakalla kiskomaan sitä kiinni. Mutta kyllä mä ne jouluvalot vedän, maksoi mitä maksoi. Kuusi on haettu jo vintiltä, tosin sellainen 40cm korkea valo/metalli hässäkkä.
Saa nähdä tuleeko isompaa tänä vuonna, jotain havuja pitää kyllä saada, kranssi oveen tai partsille sellainen havupallo jos ei nyt ihan kuusta.

Kävin kaupassa kun kahvi oli loppu ja sitä siis piti hakea. No tulin himaan niin olinkin ostanut vain croisantin.

V*ttu mikä pässi.

Kävin kaupassa kun kahvi oli loppu ja sitä siis piti hakea. No tulin himaan niin olinkin ostanut vain croisantin.

V*ttu mikä pässi.

Olin luullut, että vain minulta itseltäni onnistuu toistuvasti unohtaa ostoksista juuri se, mitä varten kauppaan on varsinaisesti lähtenyt.

Sali, tsek
Yhtä toistoa vaille ok treeni, mutta koska yksi jäi vaille, niin ihan pyllystä.

Talvi on myös ihan pyllystä.

Eikä saapuneet ebaysta tilatut sälät tänäänkään. Onko kaikki kiinalaiset 8-vuotiaat ryhtyneet demareiksi vai mistä on kysymys.

Tuli tossa Miken ketjussa itselleni uutena tietona kylmähoidon käytöstä suositukset lihasvammojen jälkihoidossa. Kylmähoitoa ei kuulema enää suosita akuuttivaiheen n.12-24h jälkeen, koska se estää kehossa inflamaatiota ja igf1:n erittymistä. Mikä on @TJJ virallinen käypähoitosuositus? Pelkkä kompressio kuulema ajaa saman asian, kuin kylmähoito.

En ole herra tohtori, mutta joissain instansseissa ei suosita tuota kylmää edes akuutissa vaiheessa. Juttelin tuosta muutaman lekurin kanssa ja mielipiteet jakautuu aika fiftysixty. Osa menee edelleen KKK mukaan, mutta osa taas pelkällä kompressiolla.

kluxetu26915mp_uu.webp

Jos kammoksuu tulehdusreaktion sammumista kylmän käytöllä niin pitää muistaa myös jättää buranat syömättä.

Sanoisin, että "saa käyttää, mut ei oo pakko hei"

Itse varmaan käyttäisin kylmää jos kunnolla repisin jonku paikan.

Jos kammoksuu tulehdusreaktion sammumista kylmän käytöllä niin pitää muistaa myös jättää buranat syömättä.

Sanoisin, että "saa käyttää, mut ei oo pakko hei"

Itse varmaan käyttäisin kylmää jos kunnolla repisin jonku paikan.
Sama täällä. Kylmällähän on kaiketi muitakin fysiologisia vaikutuksia? Vapauttaa endorfiineja jotka lievittävät kipua. Ammoisina kouluaikoina opetettiin, että sekä kylmä että lämmin "rentouttaa" lihaksia.

Back
Ylös Bottom