Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

tumblr_inline_njxkmnsdal1rf7nk5.gif

Eilen penkkipunnerrus tangolla 3*10*20 kg. Ensimmäistä kertaa sitten rintaleikkauksen. Tunsin jälleen olevani mies.

Lähtikö siis jommasta kummasta päästä irti?

Muoks. Tai repeämä?
Olkapäästä kiinnityskohta kokonaan irti, pectoralis majorin totaaliavulsio. Ei mennyt kuntoilusalilla, vaan kaaduin suksilla. Sattui maaliskuussa, leikattiin maaliskuun lopussa (itse mestari Tapio Flinkkilän toimesta). Olen minä toki jo noin 6 vko leikkauksen jälkeen ensimmäisen kerran jumppaillut 1 kg:n käsipainoilla, ja siitä pikku hiljaa edennyt kuormaa lisäten. Nyt kokeilin huvikseni penkkipunnerrusta tangolla, kapealle otteella. Ihan vain sen vuoksi, että voi sanoa penkanneensa :). Olihan tuossa tietysti varaa vaikka kuinka paljon.

Jotta kuntoutus ei olisi liian suoraviivaista, mulla on myös vanha repeämä keskellä samaa rintalihasta :D. Se tuli aikanaan penkatessa, viime vuosituhannen lopussa. Mailit näkyvät mittarissa.

Jotta kuntoutus ei olisi liian suoraviivaista, mulla on myös vanha repeämä keskellä samaa rintalihasta :D. Se tuli aikanaan penkatessa, viime vuosituhannen lopussa. Mailit näkyvät mittarissa.
Otan osaa, itsellä melkein tasan 2 vuotta sitten keskelle vasenta pectoralista repeämä, joka nytten oireili uudestaan. Molemmat kerrat tapahtui vedossa. :D

Joko mr. vokot muuten odottaa talven saapumista ja lihavalla ajoa lumen tasoittamilla poluilla?

@vokot

Minä pian tuntureille pääsen. Muutama päivä vielä ja sen jälkeen tapahtuu. Siellä ei lunta, kun kelikameralla tarkistelin. Höh.

e

on sitäpaitsi etelleen ketjut vahassa, missäs niitä enää pesee ja öljyää, kun ulkona on kylmä

1 yö vielä sitten on tää keikka pulkassa huh.
Vitut näistä sanoi huora häistä, pidetään huomenna uudet.

Otan osaa, itsellä melkein tasan 2 vuotta sitten keskelle vasenta pectoralista repeämä, joka nytten oireili uudestaan. Molemmat kerrat tapahtui vedossa. :D
Kiitos. Kyllähän nuo pahemmat rinnan repeämät ovat sellaisia, että ne helposti vaivaavat tavalla tai toisella hautaan asti, ainakin mikäli yrittää sitkeästi jatkaa punnertelua. Mulla sen vanhan vamman kuntoutus meni aikanaan ihan perseelleen. Kävin lääkärillä, joka diagnosoi pienen rintalihaksen venähdyksen. Hoitona kortisonipiikki ja useampi viikko lepoa. Muutamaa kuukautta myöhemmin tuttu fysioterapeutti hoiti rintaa joitakin kertoja, ja totesi että ei pectoralis minorissa mitään vikaa ole, mutta sulla on 5 cm repeämä keskellä pectoralis majoria :D. Rintahan ei tietenkään parantunut koskaan täysin, ei lähellekään, ja sehän nuorta miestä aavistuksen harmitti. Ennen loukkaantumista, 17-vuotiaana penkkasin melkein 2 kertaa oman painon raakana, ja tarkoitus oli aloittaa kilpailu penkkipunnerruksessa, mahdollisesti voimanostossa myös. Tuon jälkeen olin muutamaan otteeseen kiloissa mitattuna paremmassa penkkikunnossa, mutta aina jossakin vaiheessa rinta alkoi oireilemaan, lukuisia venähdyksiä ja tulehduksia. On se revennytkin hieman lisää. Nyt voisi ottaa 5-vuotissuunnitelman, ja nousta lavalle ensimmäistä kertaa suoraan ikämiehissä. Jos lähtisi hakemaan 50+50+50 yhteistulosta :D.

Tsemppiä myös kohtalotoverille. Vedossa repeämiseen voisi kommentoida sen verran, että voin sen uskoa helposti. On muakin joskus kovemmissa ylätaljasarjoissa pelottanut rinnan puolesta :).

Sen verran täytyy vielä kommentoida, että penkkipunnerrus on kuitenkin hienointa, mitä mies voi salilla tehdä, joten jossakin muodossaan se täytyy pitää mukana hautaan asti.

...

Tsemppiä myös kohtalotoverille. Vedossa repeämiseen voisi kommentoida sen verran, että voin sen uskoa helposti. On muakin joskus kovemmissa ylätaljasarjoissa pelottanut rinnan puolesta :).

Sen verran täytyy vielä kommentoida, että penkkipunnerrus on kuitenkin hienointa, mitä mies voi salilla tehdä, joten jossakin muodossaan se täytyy pitää mukana hautaan asti.
Kiitos, lohduttaa kuulla ettei kaikilla ole mennyt asiat myöskään kuin Strömsössä. Penkkihän itellä on ollut se kaikista vahvin ihan jo mittasuhteiden puolesta, mutta aina tulee vammaa ja ties mitä. Haaveina oli itselläkin noi voimanostohommat mutta kai se on pakko myöntää ettei tästä tule lasta eikä paskaa näillä geeneillä. Nyt olen keskittynyt vain nauttimaan treenistä ja pyrin pitämään itteni ehjänä, mahdollisesti tulevaisuudessa helvetin isolla ehkällä vapaaottelu tai joku pystykamppailu, riippuen nyt tietenkin paljonko tuo emäntäkin sitä ajatusta aikoo vastustaa. Vaparia on tullut kuitenkin jo pari matsia otettua, mutta vaatis taas ihan erilaisen panostuksen touhuun. Tosin amatööritasolla olisi matsia tarjolla varmaan pilvin pimein.

Tsemit nyt sinnekin, olen samaa mieltä tuosta penkkipunnerruksesta. Parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa heti kamppailupuuhien jälkeen, ja joskus jopa keskiverto-eihousutjalassa-suoritetta parempaa.

Tänään on ollut tehokas päivä. Nyt voisin kehittää itseäni ja lukea internetistä hyödyllisiä juttuja liittyen aiheeseen: ihmisen anatomia ja fysiologia.

(redtube)

Sattuiko futherin silmään kommunistisen puolueen pää-äänenkannattajan eli hesarin sivuilta kolumni jossa vasemmalta huudeltiin 100% perintöveroa?

Ei voi muuta ku siteerata K-Vantaan valmentaja Aholaa:
"MIETTIKÄÄ PERKELE!"

Back
Ylös Bottom