Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minähän olen lähes ketjun vanhin HerrasMies

onko muilla,ketjun,kunteilla tähän aikaan vuodesta sijoitusongelmia

olen tainnut hyljätä suunnitelman teliasoneran omistajaksi ryhtymisestä ku maksaa niin huonoa osinkoa
Rahaa olis, mutta ei näin pitkän nousun jälkeen tee mieli ostaa. Ei nyt enää paljon nuosuakaan oo näkyvissä.

olen tainnut hyljätä suunnitelman teliasoneran omistajaksi ryhtymisestä ku maksaa niin huonoa osinkoa

Lähes vanhin.
Olenkohan minä vanhin? Olenkohan edes herrasmies? Isoja kysymyksiä taas tänään.

Rahaa olis, mutta ei näin pitkän nousun jälkeen tee mieli ostaa. Ei nyt enää paljon nuosuakaan oo näkyvissä.

ostaa hyvää osingon maksajaa, ei niitä lappoja kuitenkaa tuu myytyä

nimim. olen vain ostanut, myynnin puolella on vielä neitsyys tallella

nimim. ruumiini korimalli vuodelta 1978

Jaa nyt oli kyse HerrasMiehistä...no ilmankos

Itse olen ollut huippupassiivinen sijoittaja männä vuonna, kun osa-aikaopiskelijana ei jää kuin se ~500€ kuukaudessa ajettavaksi automaatilla ETF:iin.

Son hyvä, että taas ilmoittautui joku kristallipallon omistaja. Ei varmaan osinkolappujakaan kannata ostaa, kun osinkotuotot on vaan 5% ja patjan alla ne sentään lämmittää.

Son hyvä, että taas ilmoittautui joku kristallipallon omistaja. Ei varmaan osinkolappujakaan kannata ostaa, kun osinkotuotot on vaan 5% ja patjan alla ne sentään lämmittää.
Enhän mä mitään romahdusta kuitenkaan ennustanut. Ei se tämän päivän 5%osinko vielä firmasta hyvää sijoitusta tee.

Suurin sijoitusongelmani on sijoitettavan rahan puute. Jos joku Helsingin pörssin osake pitäisi nyt valita ostettavaksi niin Nokiaa laittaisin. On kasvupotentiaalia ja osinkoa.

Enhän mä mitään romahdusta kuitenkaan ennustanut. Ei se tämän päivän 5%osinko vielä firmasta hyvää sijoitusta tee.
Mutta jos osaat ennustaa nousuttomuutta, niin mitä eroa ?
Kyllä minun kirjoissa vuosikausia jatkunut yli 5% osinkotuotto tekee firmasta hyvän sijoituksen, jos nyt oletetaan, ettei kysessä ole jokin täysin kuolevan alan firma joka jakaa rahaa kassastaan tuottojen sijaan.

edit. Kuten Herr vokot myös mainitsi, itsekin tulee harvoin myytyä osakkeita, warranteilla pelaaminen on mukavempaa, jos pelata haluaa. Osakkeisiin sitten sijoitetaan tulevaisuuteen ja osinkoihin.

Viimeksi muokattu:
Ei se tämän päivän 5%osinko vielä firmasta hyvää sijoitusta tee.

vertaa tuota rosenttia vaikkapa asuntolainan rosenttiin niin onhan se ny kova, kannattavampaa on laittaa raha osakkeeseen kun maksaa lainaa pois

Minulla taitaa tulla lähes 10v siitä kun olen viimeksi lyhentäny lainaa, sen jälkn maksellu korot, onely

salainen suunnitelma: osingot kattaa asumiskustannukset ja arvonnousu lainan

Mutta jos osaat ennustaa nousuttomuutta, niin mitä eroa ?
Kyllä minun kirjoissa vuosikausia jatkunut yli 5% osinkotuotto tekee firmasta hyvän sijoituksen, jos nyt oletetaan, ettei kysessä ole jokin täysin kuolevan alan firma joka jakaa rahaa kassastaan tuottojen sijaan.
No, jos firmojen tulokset ei kasva niin ei pörssikurssitkaan kovin korkealle nouse tai ollaan kuplassa. Nyt jos katsotaan isoimpien firmojen omia ohjeistuksia tälle vuodelle niin ei siellä tulokset kasva. Osaat varmaan kertoa jonkun yhtiön mikä on maksanut yli kymmenen vuotta 5% osinkoa.

Menee keskustelu nyt liian asiattomaksi, kun ryhdytään taloudesta puhumaan. Katsotaan välillä asiallisuuksia:

15340450.gif

No, jos firmojen tulokset ei kasva niin ei pörssikurssitkaan kovin korkealle nouse tai ollaan kuplassa. Nyt jos katsotaan isoimpien firmojen omia ohjeistuksia tälle vuodelle niin ei siellä tulokset kasva. Osaat varmaan kertoa jonkun yhtiön mikä on maksanut yli kymmenen vuotta 5% osinkoa.
En tiedä, miten tämä viestisi alkuosa liittyy osinkotuottoon, mutta Fortum yhtä lipsahdusta lukuunottamatta ja jos lasketaan 10 vuoden keskiarvo, niin reilusti yli. Tellu ja Elisa kanssa aika lähellä. En nyt jaksa tarkkoja lukuja kaikista kaivaa. Järkevämpi toki on tarkastella osingon käyttäytymistä vuosittain.

En tiedä, miten tämä viestisi alkuosa liittyy osinkotuottoon, mutta Fortum yhtä lipsahdusta lukuunottamatta ja jos lasketaan 10 vuoden keskiarvo, niin reilusti yli. Tellu ja Elisa kanssa aika lähellä. En nyt jaksa tarkkoja lukuja kaikista kaivaa. Järkevämpi toki on tarkastella osingon käyttäytymistä vuosittain.
Onhan sillä osakkeen hinnalla aika paljon merkitystä osinkotuottoon. Elisakin nyt niin kallis ja Fortumin tulos ei riitä tuon osingon pitämiseen. Enivei on itsekin tullut hankittua kyseisiä osakkeita, mutta en mä just nyt oo näillä hinnoilla ostamassa.

Vokotin suunnitelma on ihan järkevä.

Voidaan mun puolesta jatkaa paremmilla aiheilla.
filepicker%2FaVt22kTeW9SrdOxaShPA_hot_girls_yoga_pants_3.jpg

Back
Ylös Bottom