Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Juu ei ollut, mutta huomasin kyllä että ruudulla se näyttää helposti myös siltä. :D
Tuossa iässä bändeistä nyt lähinnä tiesi sen mitä joku oli puukolla raapustanut leikkikentän pöytään, tai mitä kaverin isoveli kertoi.

Ainii Ritariässä oli kova!

Manowaria tuli tuossa taas kuunneltua pari kuukautta. Alkaa olemaan muutaman vuoden tauko paikallaan siitä.

Mä en ole pitkään aikaan kuunnellut esim. WASPia tai Manowaria. Mutta jotenkin tässä viimeisen kuukauden aikana on ollut kova into kuunnella molempia. Kummatkin kuitenkin niitä lapsuuden/nuoruuden suosikkibändejä (monen muun ohella). Ja onhan noita tasaiseen tahtiin tullut viimeiset 30+ vuotta kuunneltua.

Mä en ole pitkään aikaan kuunnellut esim. WASPia tai Manowaria. Mutta jotenkin tässä viimeisen kuukauden aikana on ollut kova into kuunnella molempia. Kummatkin kuitenkin niitä lapsuuden/nuoruuden suosikkibändejä (monen muun ohella). Ja onhan noita tasaiseen tahtiin tullut viimeiset 30+ vuotta kuunneltua.

Ei ihan hirveästi nykyään tule seurattua mitä uutta musiikkia tulee markkinoille. Ne vanhat suosikit mitä ei ole ihan kuluttanut puhki menee vieläkin.
Nyt soi Megadeth. Kai tää jotain pappamusaa on nykynuorisolle.

Ei ihan hirveästi nykyään tule seurattua mitä uutta musiikkia tulee markkinoille. Ne vanhat suosikit mitä ei ole ihan kuluttanut puhki menee vieläkin.
Nyt soi Megadeth. Kai tää jotain pappamusaa on nykynuorisolle.

Mä olen kyllä tasaiseen tahtiin oppinut tykkäämään uusistakin bändeistä, mutta kyllähän nuo vanhat suosikit aina mukana pysyy.
Kertonee jotain musiikin laadusta... Haluaisin tietää kuinka moni 90-luvulla niitä eurotechnopaskeita kuunnelleista edelleen kuuntelee niitä :D

Ei oo kyllä montaa prosenttia uudesta musasta, ihan genrestä riippumatta, joka herättää yhtään suurempaa mielenkiintoa. Itekin kuuntelen noita vanhoja suosikkeja kasarilta, 90-luvulta ja 2000-luvun alusta. Megadethin vanhat kyllä putoaa edelleen.

Mä olen kyllä tasaiseen tahtiin oppinut tykkäämään uusistakin bändeistä, mutta kyllähän nuo vanhat suosikit aina mukana pysyy.
Kertonee jotain musiikin laadusta... Haluaisin tietää kuinka moni 90-luvulla niitä eurotechnopaskeita kuunnelleista edelleen kuuntelee niitä :D

Kyllä minä muuten kuuntelen edelleen noita ysärijumputuksia. MC sar & real McCoy, Snap, Basic Element hyvinä esimerkkeinä kunnon jumppamusiikista. Tarttee vaan vehkeiltä sen verran puhtia että lahkeet lepattaa.
Ainoa mitä ei pysty kuuntelemaan on rankin örinähevi ja nyky räppi. Jopa joku De la soul on osittain kuunneltavaa.

Kyllä minä muuten kuuntelen edelleen noita ysärijumputuksia. MC sar & real McCoy, Snap, Basic Element hyvinä esimerkkeinä kunnon jumppamusiikista. Tarttee vaan vehkeiltä sen verran puhtia että lahkeet lepattaa.
Ainoa mitä ei pysty kuuntelemaan on rankin örinähevi ja nyky räppi. Jopa joku De la soul on osittain kuunneltavaa.

No, mutta... olen yllättynyt :D Mä en edes 90-luvulla osannut tykätä niistä, joten eipä ne varmaan uppoisi vieläkään. En kyllä aio edes kokeilla.
Ei vaan oikein osu omaan makuun.

No, mutta... olen yllättynyt :D Mä en edes 90-luvulla osannut tykätä niistä, joten eipä ne varmaan uppoisi vieläkään. En kyllä aio edes kokeilla.
Ei vaan oikein osu omaan makuun.

Pääosin tuntuu nuo ysäribiisit perustuvan basson ja rytmin herättämään alkukantaiseen mihin lie nuotion ympärillä tanssi-reaktioon ja toisaalta korkeiden naisäänten voihkinaan, joka taas tuo joitain muita asioita mieleen.

e: Näin muistelisin että on asiaa tutkittu tms..

Pääosin tuntuu nuo ysäribiisit perustuvan basson ja rytmin herättämään alkukantaiseen mihin lie nuotion ympärillä tanssi-reaktioon ja toisaalta korkeiden naisäänten voihkinaan, joka taas tuo joitain muita asioita mieleen.

e: Näin muistelisin että on asiaa tutkittu tms..

Mä selvästi kuuntelen musiikkia ihan eri tavalla kuin tuon tutkimuksen tehneet olettavat :D
Toisaalta, minultahan lähtee tanssireaktio vasta sellaisessa humalassa, että tanssiminen ei luultavasti ole kovin hyvä idea. Tai kaunista katseltavaa.

edit:
"Uusista" on ollut paljon kuuntelussa mm. tämä. Omasta mielestä vuoden 2015 parhaita levyjä.

View: https://www.youtube.com/watch?v=8iG8mnN7QR0

Back
Ylös Bottom