Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Lainat ja laskut ei oo pakollisia. Ne on ihan harkittuja valintoja nainen hyvä ;) No okei, laina kannattaa olla jos täällä kerran asuu, mutta sen kokoon voi itse vaikuttaa.

Jos mä olisin nainen, niin mä kattelisin aina tissejäni peilistä. Koska se piristäisi minua kovasti. Veri alkaa kiertämään.
Mää muuten tekisin varmaan samaa. Oonkin monesti kysynyt pesukomuutilta, että kopeloitko näitä ikinä itse johon joudun esittämään vastakysymyksen, että miksi ihmeessä et.

Ootko @Heatseeker katsonut tälläistä. Aika mielenkiintonen minisarja. Onely 5 jaksoa.

SAS: Erikoisjoukkojen kovassa koulussa
Brittien SAS-joukkojen pääsykokeet ovat legendaarisen vaikeita. Dokumenttisarjassa SAS: Erikoisjoukkojen kovassa koulussa (SAS - Who Dares Wins) SAS-konkarit teettävät 30 huippukuntoisella nuorella miehellä oikeissa testeissä käytettyjä tehtäviä. Kokelaat joutuvat äärirajoille niin fyysisesti kuin henkisestikin, ja vain murto-osan kantti kestää loppuun saakka. Brittisarja on ollut menestys monessa Euroopan maassa, ja toinen tuotantokausi on jo valmisteilla.

http://areena.yle.fi/1-3284782
Olin kyllä tietoinen sarjasta mutta en ole vielä ehtinyt katsomaan. Tokihan tuo täytyy väijyä.

Lainat ja laskut ei oo pakollisia. Ne on ihan harkittuja valintoja nainen hyvä ;) No okei, laina kannattaa olla jos täällä kerran asuu, mutta sen kokoon voi itse vaikuttaa.

Totta. Ihmiselämä on valitettavasti vaan kehittynyt siihen suuntaan että esim. ilman sähköä, puhelinta ja nettiä on hyvin hankalaa pärjätä, ja ainakin mulle tulee kaikista lasku joka kuukausi :D Tosin ne sais kyllä maksettua sossunkin rahoilla jos niikseen tulisi... Valinta sekin :D Tunnustan ehkä olevani myös sen verran mukavuuden haluinen, että esim. asuntolainen koko on juuri sen kokoinen että sain sillä ihanan talon ja just sen minkä halusin :D En olis muuta huolinut, mutta valinta sekin.

Aika minimalistisesti varmaan pystyis kyllä elämään ja olemaan jos vaan semmoiseen rupeaisi.

Niin, onhan nuo nykypäivänä aikalailla pakollisia laskuja, sille ei mitään mahda. Mutta moni maksaa esim luuristaan sen 30 e/kuussa ja raha-asiat on muutenkin retuperällä. Itelläkin saman hintaluokan luuri, mutta kyllä se laittaa mietityttään, että tää vehje maksaa 1 e päivässä.

Harva käyttäis älyluureja, jos se pitäis hakee käteisellä kaupasta.

Siihen en itse lähde mukaan, että tekisin päivääkään työtä joka ei oo mukavaa. Kaikille on se joku homma josta tykkää. Tosin, kaikesta sitä tykkää jos maksetaan tarpeeksi.

Niin, onhan nuo nykypäivänä aikalailla pakollisia laskuja, sille ei mitään mahda. Mutta moni maksaa esim luuristaan sen 30 e/kuussa ja raha-asiat on muutenkin retuperällä. Itelläkin saman hintaluokan luuri, mutta kyllä se laittaa mietityttään, että tää vehje maksaa 1 e päivässä.

Harva käyttäis älyluureja, jos se pitäis hakee käteisellä kaupasta.

Siihen en itse lähde mukaan, että tekisin päivääkään työtä joka ei oo mukavaa. Kaikille on se joku homma josta tykkää. Tosin, kaikesta sitä tykkää jos maksetaan tarpeeksi.

Moon oikeestaan ilonen, että kohta alkaa tylsät duunit. Se ei oo mun juttu, mun toisaalta kivaa vaihtelua tän pääoman kasvattamisen kaveriks. Sit voi ehkä joskus hakeeki sen luurin ilman lainaa. Onneks on mahdollisuus sentään harrastella. Se on kuitenki henkireikä.

Ai niin, kuka sano et töissä pitää olla kivaa :D? Vähän tollasta vanhankansan ajattelua, mut onpa sit kiva olla vapaalla ja harrastella.

Kaikki pakolliset liittymä ja sähkö tms. laskulla (milläs muullakaan) ja juu puhelin myös toisaalta nytkun miettii nii ois halvempikin riittänyt.

Itelläkin on yhtä jos toista oppimista rahan käytön kanssa, ruoka on yks sellanen rahareikä et välillä tulee liiankin usein käytyä kaupassa pyrin kokoajan kuitenkin siihen mahdollisimman halvalla elämiseen lidlistä tomaattimurskaa ja spagettia sekasin, halpaa settii sitten vaan mausteita ja sipulia antaa vähän makua. Ehkä se tästä ku töihin vaa pääsis johki.

ois pitäny vuosi viihtyy siellä intissä ilmaset sapuskat ja kaikki.. :D

No en mä oikeen tohon usko, käytettäs vaan halvempia luureja ja mahdollisesti jopa käytettyjä.
Viimeksi ostanut luurin uutena...en koskaan.
Joo siinä oot oikeassa. Tarkotin päissäni, että näitä uusimpia high end lyyrejä ei ois sit niin paljon käytössä.

Mää en ikinä oo hokannut, että miks sinne mennään tekeen vajailla tehoilla. Mitään se ei kuitenkaan kehitä. Ja taas auttaako se palautumisessa, kun siellä kuitenkin rehkit.

Siksi sit täyslepo.
Oliko tämä vitsi? Niin eihän jaksotuksesta mitään hyötyä ole :D

Joo siinä oot oikeassa. Tarkotin päissäni, että näitä uusimpia high end lyyrejä ei ois sit niin paljon käytössä.
Juu, toi on ihan tosi.Tiedä sitten olisko se huono asia, jos porukka käyttäis enemmn "Kiina-luureja". Varmaan virkistäisi kilpailua entisestään

Moon oikeestaan ilonen, että kohta alkaa tylsät duunit. Se ei oo mun juttu, mun toisaalta kivaa vaihtelua tän pääoman kasvattamisen kaveriks. Sit voi ehkä joskus hakeeki sen luurin ilman lainaa. Onneks on mahdollisuus sentään harrastella. Se on kuitenki henkireikä.

Ai niin, kuka sano et töissä pitää olla kivaa :D? Vähän tollasta vanhankansan ajattelua, mut onpa sit kiva olla vapaalla ja harrastella.

Näinpä! Ja jos Suomessa yleisesti haluttaisiin ehkäistä syrjäytymistä ja taata kaikille parempi asema työmarkkinoilla, voisin osallistua vapaaehtoisena kokeiluun, jossa työsuhteeni muutettaisiin vuosi työtä vuosi vapaata-muotoon ja tilalleni palkattaisiin aina ansiosidonnaisella oleva ja vuorovuosina minä olisin ansiosidonnaisella :)

Minulla ei ole luurin merkillä väliä kunhan siinä on iOS

olen työmaalla joskus joutunut käyttämään adroidia ja se on aivan kama, Minun mielestäni, henkilökohtaiseen käyttöön ei ikinä

Näinpä! Ja jos Suomessa yleisesti haluttaisiin ehkäistä syrjäytymistä ja taata kaikille parempi asema työmarkkinoilla, voisin osallistua vapaaehtoisena kokeiluun, jossa työsuhteeni muutettaisiin vuosi työtä vuosi vapaata-muotoon ja tilalleni palkattaisiin aina ansiosidonnaisella oleva ja vuorovuosina minä olisin ansiosidonnaisella :)

Oih, toi olis niin siistii! Mä niin ehdotan pomolle :D Tosin mulla tää opiskelu on aika snadisti nyt tollasta melkein vapaalla oloa. Teen kuutena päivänä hommia niin yhelle päivälle tulee muutama tunti hommia. Oikke mukavaa kyllä tämäkin.

Oliko tämä vitsi? Niin eihän jaksotuksesta mitään hyötyä ole :D
Ei. Katoppa kisaajia. Ei ne kaikki kevennysviikkoja pitele. ;) Se on kai enemmän mieltymyskysymys. Joku on sen puolesta, että käy vähän pumppaileen ja joku voi pitää taas kokonaan totaalilepoa. Joku taas kasvaa kasvamistaan, vaikka ei pidä mitään lepoja.

Minä taas vietän pelkkiä kevyitä viikoja, ei sekään väärin ole

työmaalla kun joutuu olla epämukavuusalueella niin koko muu elmä täytyy pyrkiä olla niin väkevästi mukavuusalueen sisäpuolella kuin vain mahtollista

Mää oisin heti mukana. Ois aika jees, koska ansiosidonnaisellakin jo pärjää, niin työstä sais vaan ekstraa elämiseen. Kerro jos joku moiseen suostuu :D

Back
Ylös Bottom