Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Olis huomenna lopputarkastus. Tarkoittaa siis sitä että tämä ilta menee panikoidessa ja papereita ettiessä ja huoltokirjaa kasatessa.

Opiskeluajoilta tuttu lähestymistapa aiheeseen. Viis vuotta oli aikaa, mutta viimeseen iltaan piti tämäkin jättää.

Fukc.

Kannattaa reenata tänään. Huomenna ei kannata. Ainakaan sen hierojan jälkeen. Eikä oikein vielä keskiviikkonakaan. Kuulemma.

Tähän olen vähän itsekin kallistumassa. Helvetillinen selkäjumi huomiseksi, ettei hierojan kestä edes koskea.

Tähän olen vähän itsekin kallistumassa. Helvetillinen selkäjumi huomiseksi, ettei hierojan kestä edes koskea.

Pitäisi kyllä itsekin käydä. Hierojalla.
Ja treenaamassa. Tänään. Viikonloppuna en käynyt. Mutta sain olkapään kipeäksi ihan vaan siivoushommissa. Ei mene vahvasti. Ei.

Päivystävä kirurgi @TJJ, kuinka pitkään kannattaa rouskuttaa tulehduskipulääkkeitä? Pectoralis majorin totaaliavulsio ja miehekäs hematooma olkavarressa. Leikkaus, kunhan vakuutusyhtiöltä tulee vihreää valoa. Nyt taitaa olla 9 päivää traumasta. Arcoxia 90 mg nappeja. Ja 1000 mg panadolia, mutta ne heivasin pois parin päivän jälkeen, kun ei ollu mitkään sietämättömät kivut. Kovin pitkään ei viitti nappeja syödä, maha ei tykkää. En hoksannu kysyä vastaanotolla, kun oli pari muutakin kysymystä mielessä :).

Päivystävä kirurgi @TJJ, kuinka pitkään kannattaa rouskuttaa tulehduskipulääkkeitä? Pectoralis majorin totaaliavulsio ja miehekäs hematooma olkavarressa. Leikkaus, kunhan vakuutusyhtiöltä tulee vihreää valoa. Nyt taitaa olla 9 päivää traumasta. Arcoxia 90 mg nappeja. Ja 1000 mg panadolia, mutta ne heivasin pois parin päivän jälkeen, kun ei ollu mitkään sietämättömät kivut. Kovin pitkään ei viitti nappeja syödä, maha ei tykkää. En hoksannu kysyä vastaanotolla, kun oli pari muutakin kysymystä mielessä :).

Sen aikaa kun tarttee ja/tai maha kestää. Ei niitä tarvi sen takia syyä, että resepti on annettu. Jos ei oo kipiä, niin ei tarvi syyä.

Yllätti kyllä, kun poksautin oman rintani, että se ei oikeastaan ollut missään vaiheessa kipeä. Repeäminen toki sattui, mutta sen jälkeen ei ollut oikein mitään särkyä. Leikkauksen jälkeenkään ei särkenyt oikein yhtään. Taisi heräämisen jälkeen vähän jomottaa, mutta sekin lähti yhdellä panacodilla ja pysyi poissa. Leikkauksen jäljiltä olis sitten edelleen jotain oksikodonia ja purkki pannareita himassa. Tokkopa olis tarvinnut kivuista kärsiä, vaikka olis särkenytkin.

Sen aikaa kun tarttee ja/tai maha kestää. Ei niitä tarvi sen takia syyä, että resepti on annettu. Jos ei oo kipiä, niin ei tarvi syyä.
Kiitos infosta! Näin järkeilin itsekin, mutta ajattelin kysyä, kun ammattilainen näytti päivystävän. Napit jää pois. Operaation jälkeen joutunee taas muutaman syömään.

Ei siinä periaatteessa olekaan, mut kyl siinä periaateessa on :D Jos pannaan perinteistä ipaa, käytetään todennäköisesti melko yksinkertaisia vaaleita maltaita. Mutta jos maltaissa on muutaman prosentin verran mustaa ns. värimallasta seassa, muttuu oluen väri mustaksi ja saa uudenlaisen makuprofiilin koko mallasprofiilin pysyessä kuitenkin hyvin tyypillisenä IPA oluena. Sen takia Black IPA -termi on mun mielestä ihan relevantti kuvailemaan minkälaista tyylilajia olut edustaa.
E: niin ja tietty kun humalat ovat kohtuullisen samanlaisia ipa ja bipa oluissa.

Joku selkeyttävä Indian Black Ale vois kuulostaa ehkä tuotemerkkinä kuitenkin ihan hauskalta.
Onhan noita crossover-tuotteita paljon muitakin. Ei tuossa minusta ole mitään ihmeellistä. Jotkut näistä toimii paremmin, jotkut huonommin. Ihan mielenkiintoinen ideahan tuokin on yhdistää paahdettua mallasta ja sen tuomaa paahteista makua ja aromeja (kahvi, tumma suklaa jne.) humalan katkeruuteen ja hedelmäisyyteen.

Vehnänkin kanssa toimii esimerkiksi erittäin hyvin. Itse kun en ole mikään kovin suuri vehnän ystävä, niin reippaampi humalointi taittaa mukavasti pahinta makeutta ja perus banaanin makua veks noista.

Yllätti kyllä, kun poksautin oman rintani, että se ei oikeastaan ollut missään vaiheessa kipeä. Repeäminen toki sattui, mutta sen jälkeen ei ollut oikein mitään särkyä. Leikkauksen jälkeenkään ei särkenyt oikein yhtään. Taisi heräämisen jälkeen vähän jomottaa, mutta sekin lähti yhdellä panacodilla ja pysyi poissa. Leikkauksen jäljiltä olis sitten edelleen jotain oksikodonia ja purkki pannareita himassa. Tokkopa olis tarvinnut kivuista kärsiä, vaikka olis särkenytkin.
Tähän voisi kommentoida omien kokemuksien pohjalta, että riippuu paljon mikä lihas/jänne repeää, ja missä yhteydessä. Muutamia repeämiä on tullut kuntosaliharjoittelun yhteydessä, ja pienen repeämän tapauksessa ei välttämättä varsinaista kipua tunnu. Repeämisen kyllä tuntee, mutta ei se välttämättä käy juurikaan kipeää. Jos taas repeäminen taphtuu väkivaltaisen trauman yhteydessä, saattaa esiintyä myös "pientä" kipua. Mulla tämä viimeisen tapaus oli olkapää vs. jäinen rinne, rinne voitti. Pelkästään ruhjeita tuli sen verran, että pääsi pari kirosanaa. Ja koko rinta/olkapää/hauis sektori tulehtui, ja melkein koko hauis meni mustaksi verenpurkaumasta jne. Aluksi oli vähän hankala tehdä itse diagnoosia, eikä se ensimmäiseltä lääkäriltäkään nappiin mennyt, mutta MRI:n jälkeen tuli selvä tuomio.

edit. Ja pari muutakin repeämää on tullut mäessä kompuroinnin seurauksena, aavistuksen kipeitä tapauksia ovat olleet nekin.

lähtin,kuntit,käymään ruåtsisssa kahvilla

image.webp

Olen tainnut suorittaa joukkomurhan.
Keittiön allaskaapissa vilisti sellaisia mustia muurahaisia. Laitoin niille pari sellaista rasiaa, joiden pakkauksessa luki Bayer.
Kuolivat saatana. Tai muuttivat pois. Ei ole enää näkynyt. Muurahaisia.

Minä yriti(/ä)n mahollisimman vähillä lääkkeillä pärjätä aina leikkauksien jälkeen. Mut järki mukana tietty.
Hoitajat on kyllä hauskoja. Ensin ne ei usko, että on kuoleman tuskat päällä. Sitten ne tulee päivä leikkauksen jälkeen kyselemään, että onko kaikki kunnossa ku en oo kipulääkettä pyytäny/ottanu. "Ööh, en tarvi?" Ei vaa viitti harrastuksena niitä syödä.

Kävin aamulla juNpalla. Kyykkäilyä ilman vyötä. Ny voi kyllä sanoa, että oli keskikroppa käytössä! Penkki kans kulki mukavasti :)

Minun elementti on ehtottomasti #meri
täälä hienoa

image.webp

Back
Ylös Bottom