Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Marttaliitolta terveisiä. Suolaa keitinveteen, niin munankuoret kestää halkeilematta. Tosin yleensä 3 munan satsista 1 hiukan halkee silti.

Oon kokeillut suolalla ja ilman sekä etikalla ja ilman. Minkäänlaista eroa en ole havainnut. Nykyään keitän pelkässä vedessä.

Kuka testaa kuinka nopeasti muna valmistuu mikrossa.

Olen kokeillut, mutta en muista kuinka monen minuutin se muna oli. Löysin nyt sit netistä ohjeen, että minuutti riittää.

Oon kokeillut suolalla ja ilman sekä etikalla ja ilman. Minkäänlaista eroa en ole havainnut. Nykyään keitän pelkässä vedessä.

Aaaa. älä laita pikalevylle? :) Kyllä tähän joku ratkaisu sulleki löytyy!

Olen kokeillut, mutta en muista kuinka monen minuutin se muna oli. Löysin nyt sit netistä ohjeen, että minuutti riittää.

Eikö räjähtänyt mikroon?

Tee reikä munan onttoon päähän niin ei pitäis halkeilla.

Minäpä olin tänään munat paljaana uimahallilla mm. saunassa.

Lisäksi poistuin tänään henkilöautolla:mukavuusalueelta
Ajoin nimittäis radiorokin kuuluvuusalueen:ulkopuolelle!

#ulostee

image.webp

Kyllähän tuo kannattaa varmistaa joo, että liukkaus on kohdallaan. Pannujakin on erilaisia, joihinkin ei tartte melkein mitään laittaa, mutta paisto-olosuhteet on kunnossa, ja toisiin taas ei mikään auta, kun munat palaa kiinni heti. Ja sitten ne mustuu ja kuivuu kasaan.

Joo. Joskus teen niinkin, että laitan sen öljyn mukaan jo vatkausvaiheessa.

Suosin vapaita munia. Muunlaisiin ei voi koskea hyvällä omallatunnolla, tulis paha mieli kun ajattelis sitä kanaa. Tai luomu tietysti.

Ostin luomumunia ja ihmettelin ku oli mauttomia. Keltuainekin ihan väärän värinen, liian vaalea. Ei luomukanoille anneta edes riittävän stryrkkiä sapuskaa. Kele.

Back
Ylös Bottom