Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä vähän pullaa ja chilipähkinää viikonloppuna, ja jätin myös lenkin väliin, kun selkä otti itteensä perjantain mave-sessiossa. Eli nestettä on reilusti ropassa. Tänään kyllä aion bodata niin, että vittu repeää.

Minä pekoninmakuisia tuc- keksejä levitteellä. Ja redbullia. Domssit takareisissä lattianvaihdon vuoks. Miks?

- - - Updated - - -

Ja päivät vähenee. Päivät vähenee.

Minä en juuri sikaillut viikonloppuna. Lauantaina herkuttelin kolmen oluen voimin. Tosin voltteja noissa 10%, 9% ja 10,5%, joten kaloreitakin varmasti mukavasti.

Ai niin, lättyjä tuli syötyä. Mansikkahillolla ja raejuustolla.

Rehellisesti sanottuna ensimmäistä kertaa keitin kananmunia ehkä sitten ylä-asteen köksän jälkeen. Toinen onnistu mut toisen munan kuoret halkes ja alko vuodattaa sitä sisältöä missä meni vikaan? Upotin kokonaan kylmään veteen odotin että vesi alkaa kiehua, kiehumisen jälkeen otin kannen pois ja laitoin levyä pienemmälle ja annoin vielä olla pari minuuttia.

Munan voi laittaa suuhun semisti löysänäkin. Ei oo pakko olla täysin kova. Mut rikkinäisenä ei oo niin jees. Riippuu mitenkä pahasti on rikki.

Rehellisesti sanottuna ensimmäistä kertaa keitin kananmunia ehkä sitten ylä-asteen köksän jälkeen. Toinen onnistu mut toisen munan kuoret halkes ja alko vuodattaa sitä sisältöä missä meni vikaan? Upotin kokonaan kylmään veteen odotin että vesi alkaa kiehua, kiehumisen jälkeen otin kannen pois ja laitoin levyä pienemmälle ja annoin vielä olla pari minuuttia.

Mulla hajoaa kananmunia keitettäessä ehkä noin 30 %:n todennäköisyydellä. En oo keksinyt keinoa estää sitä. Toisaalta se on silti täysin syötävää, sekä se kuoreen jäänyt osa että veteen valunut osa, kunhan keittää kovaksi (8 min kiehumisen alkamisen jälkeen, jos muna laitetaan kylmään veteen).

Pari minuuttia on kyllä aivan liian lyhyt aika kylmästä vedestäkin lähtevään kypsennykseen. Pehmeäksi keittoon tarvitaan ohjeen mukaan 4 min.

Ime omaa!

- - - Updated - - -

Ja varmasti laskee, kunhan saadaan Naiset mukaan kes kusteluun.

tumblr_nhk5ft7lqp1u08gzyo6_250.gif

Mulla hajoaa kananmunia keitettäessä ehkä noin 30 %:n todennäköisyydellä. En oo keksinyt keinoa estää sitä. Toisaalta se on silti täysin syötävää, sekä se kuoreen jäänyt osa että veteen valunut osa, kunhan keittää kovaksi (8 min kiehumisen alkamisen jälkeen, jos muna laitetaan kylmään veteen).

Pari minuuttia on kyllä aivan liian lyhyt aika kylmästä vedestäkin lähtevään kypsennykseen. Pehmeäksi keittoon tarvitaan ohjeen mukaan 4 min.

Okei pitääki koittaa pitää vähän pidempään ens kerralla :) Mahtaako sillä olla vaikutusta jos säilyttää kananmunia jääkaapissa, siitäkin aiheesta on mielipidettä jos toista että pitääkö säilyttää kananmunat huoneenlämmössä vai jääkaapissa. Tähän mennessä oon pitänyt jääkaapissa otin nyt kokeiluks huoneenlämpöön ja koitan myöhemmin uudestaan.

Back
Ylös Bottom