Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä oon ostanu ensimmäiset 21v sitten. Investoin silloin rippilahjarahat: 1000mk. Tänäpänä tuon tuhannenmarkan arvo no noin 2600€. Kätevää, touhua.

Tästä tulikin mieleen, pääsin ylioppilaaks siinä kun mummonmarkat muuttu naisen euroiksi. Niin kyllä meni lahjarahoissa yksiköt sekasin. Yksittäiset vanhukset anto viittä hunttia lahjarahaa. Yhteensä sitä tuli kolmatta tonnia. Euroissa. Mitävittua. En valittanu liittoon.

Mä ostin rippilahjarahoilla mopokypärän ja varmaan kaljaa. Kätevää, touhua.

Itsehän ostin a-tarvikkeita. Mutta se ei varmaan yllättänyt: ketään.

- - - Updated - - -

Mä oon ostanu ensimmäiset 21v sitten. Investoin silloin rippilahjarahat: 1000mk. Tänäpänä tuon tuhannenmarkan arvo no noin 2600€. Kätevää, touhua.

Tontun kun vielä kasvaa niin kykenet lunastamaan itsellesi ihan säädyllisen tähtäinoptiikan. Ei ole hukkaan mennyt tuo sijoitus.

Intternetsissä oli otsikko; "Tuunaa torttusi". En uskaltanut avata.

Ei ollut mitenkään paha.

runebergin-tortut.jpg

Tontun kun vielä kasvaa niin kykenet lunastamaan itsellesi ihan säädyllisen tähtäinoptiikan. Ei ole hukkaan mennyt tuo sijoitus.

Ei ole, tarvetta. Olen kyllä joskus hiljaa mielessäni miettinyt että minkähän tähären mäki tota rahaa "säästän"? Mihkäs mä sitä vanhana tarviin?

- - - Updated - - -

Toisaalta, mitä sitä ostaiskaan: kun ei edes tähtäinoptiikkaa tarvitse. Mulla on jo kaikkee mitä mä tarviin.

- - - Updated - - -

Sitte +20milj lottovoitosta voin tuhlailla, vähän. Loput säästän.

No säähän voit antaa loput vaikka kehitysapuun, kun kerran kaikkea on jo.

- - - Updated - - -

Tai sitten heität ne rahat vaikka roskiin. Yhtä paljon on yhteiskunnallista hyötyä.

Ei ole, tarvetta. Olen kyllä joskus hiljaa mielessäni miettinyt että minkähän tähären mäki tota rahaa "säästän"? Mihkäs mä sitä vanhana tarviin?

- - - Updated - - -

Toisaalta, mitä sitä ostaiskaan: kun ei edes tähtäinoptiikkaa tarvitse. Mulla on jo kaikkee mitä mä tarviin.

- - - Updated - - -

Sitte +20milj lottovoitosta voin tuhlailla, vähän. Loput säästän.

Se on jännä juttu toi säästäminen. En nyt tarkoita että rahaa pitäisi holtittomasti tuhlailla, mutta välillä on kiva vähän ostaa juttuja. Semmosta pientä tarpeellista sälää. Niinku Duke.

Mutta luulisi sitä että sillä säästämisellä on joku tarkoitus, jos ihminen kovin tohkeissaan säästää.

Pidän ne säästössä. Maksanhan verot, kuten kunnon kansalaiset tekee, keikesta tuotosta joka niistä kertyy.

- - - Updated - - -

Mutta luulisi sitä että sillä säästämisellä on joku tarkoitus, jos ihminen kovin tohkeissaan säästää.

Mä säästän lähinnä siksi, että ylimäärästä käteistä ei kannata makuuttaa tilillä ku ei se tuota mitään.

- - - Updated - - -

Pyrin tekemään kuten Vesa meitä on opettanut, eli ostaa niillä jotain tuottavaa. Itse käytän arvopapereita, Vesa esimerkiksi arvoautoja.

Mä säästän lähinnä siksi, että ylimäärästä käteistä ei kannata makuuttaa tilillä ku ei se tuota mitään.

Ja sillä osalla käteisestä, mikä ei ole: ylimäärästä, voi ostaa esim.: raikasta ja ravitsevaa keskiketterää, A-alueelta.

Ja sillä osalla käteisestä, mikä ei ole: ylimäärästä, voi ostaa esim.: raikasta ja ravitsevaa keskiketterää, A-alueelta.

Juu, tuohon kuluva osa käteisestä on budjetoitu kulttuuri/virkistysharrastusrahastoon.

Pidän ne säästössä. Maksanhan verot, kuten kunnon kansalaiset tekee, keikesta tuotosta joka niistä kertyy.

- - - Updated - - -

- - - Updated - - -

Pyrin tekemään kuten Vesa meitä on opettanut, eli ostaa niillä jotain tuottavaa. Itse käytän arvopapereita, Vesa esimerkiksi arvoautoja.

Perustelut oli ihan: hyvät. :vesa:

Olen kuullut, että naisotuksilla on joskus taipumusta ostella kaikkea sälää ihan shoppailun ilosta. Pystyn jossain määrin samaistumaan siihenkin, tosin en silloin jos ostetaan tauhkaa jolla ei ole mitään käyttöä.

Oletko muuten miettinyt että voisit sijoittaa tuohon futherin urheiluvedonlyöntiin. Semmosia muutaman tontun betsejä, futher tekisi "varmat laput" jollain 4-5 kertoimella.

Onkohan JohnyV suorittanut mitään käteisostoja tässä viimeaikoina. Ostihan se sen talon. Varmaan perssilmä punasena remontoi taas. Saunaa paneloidaan kaksin käsin ja tunteella.

- - - Updated - - -

Itse harrastan varmoja lappuja vähintään 200-kertoimella.

Onko teillä Barcelonan talviasuntorahastoa? Mulla on. Ei mee montaa sataa vuotta enää, ja BOOM. Asunto muutaman tunnin lentomatkan päässä Ramblalta.

Minulla on myös possu johon kerään virkistysrahoja. Tänään tipautin sinne 32,25 e.

Ei kun sori, 5 senttinen meni sille sopivaan possuun. Jos tiedätte mitä tarkoitan. Tuolla rahasto on hätävara, mutta enimmäkseen kyllä toimii ihan virkistyskäyttöön.

- - - Updated - - -

Hommaavipithaamukoira,vippisäästöistä.

- - - Updated - - -

Viissenttipossu taitaa painaa lähemmäs 25 kg. Pitäiskö oikein punnita...

Ei itsellä ole oikein myöskään mitään erityistä säästön kohdetta, mutta on se hienompaa, että sitä rahaa on sitten vähän valmiina, kun tarvetta pukkaa.

En ole oikein ikinä ymmärtänyt kädestä suuhun elämäntapaa. Jääkaapin hajotessa on otettava kulutusluottoa, jotta saa sen muutaman sadan euron pömpelin maksettua, kun rahaa ei ole ja luottokortti on tapissa. Tarina on tosi ja kertoo kaksihenkisestä työssäkäyvästä pariskunnasta.

Se olikin vaan 23.7 kg :(

- - - Updated - - -

Ei itsellä ole oikein myöskään mitään erityistä säästön kohdetta, mutta on se hienompaa, että sitä rahaa on sitten vähän valmiina, kun tarvetta pukkaa.

En ole oikein ikinä ymmärtänyt kädestä suuhun elämäntapaa. Jääkaapin hajotessa on otettava kulutusluottoa, jotta saa sen muutaman sadan euron pömpelin maksettua, kun rahaa ei ole ja luottokortti on tapissa. Tarina on tosi ja kertoo kaksihenkisestä työssäkäyvästä pariskunnasta.
Tuo on kyllä totta. Nyt vasta työttömyyden aikana oon tajunnut kuinka helvetisti oon laittanut rahaa haiseen. Saan nykyään paljon vähemmän ja silti kertyy säästöön. Tosin oli se vajaa 5 v omanlaisensa aika, kun sai elää ja laittaa rahaa vaikka huoran perseeseen. En sitä silti kadu. Jäi siitä hyviä reissuja kyllä vanhuusaikojen muisteloihin. Ihan mukava se oli elää tuo rellestysikä niin että sitä rahaa oli ja se ei pukkaa päälle enään sitten myöhemmin. Jos joku vinkki pitää antaa 15 v nuorelle, on että opiskele johonkin ammattiin, hanki hyväpalkkainen työ ja elä. Himmailee sitten kun alkaa siltä tuntuun. Sanoin itseni tuosta työstä irti, alko arvostaan vapaa-aikaa enemmän joten ei tuo työ ja sen tuoma mammona aina niin olekkaan elämän pääarvo.

Back
Ylös Bottom