Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

God morgon! Tänään minua postissa odottaa uusi hieno ja ihana tornituuletin! Sen kun laitan pöhisemään niin jaksan ehkä tuon kirjahyllyn koota. Por0lle tiedoksi, että se on nyt kannettu jo tänne sisälle, ei tartte enää nauraa! Hömph.

Sanoin eilen illal, että vituttais herätä viideltä. Noo, pakastin alko piippaa puol viis ja aivan sula. Faak.

Onneks on vyörymässä superhelle neuvvostoliitosta su-ma kertoo iltalehti. Ja loma edelleen.

- - - Updated - - -

Tsori, sen kerto iltasanomat

Vieläkö koulus käytetään piirtoheitintä?

- - - Updated - - -

Sillon mun viimesinä kouluvuosina noin 12v sittenkään ei enää käytetty, sillon jo oli vidiotykit ja powerpointit.

- - - Updated - - -

Sillon mun viimesinä kouluvuosina noin 12v sittenkään ei enää käytetty, sillon jo oli vidiotykit ja powerpointit.

No minä pikkuisen tässä fiilistelin nostalgiaa. "Muutama" vuosi sitten harjoittelussa olin koululla, jossa todellakin oli vielä piirtoheitinkalvot, joilta tarkistettiin tehtävät. Yhdessä luokassa oli tykki ja yhteys tietokoneeseen. Se oli aika hai fäshön.

Onpa ihanaa, ku pihalla tuuloo! Ja ku tuloo vielä nuon viiliästi.

Meillä koulussa yks opettaja käyttä piirtoheitintä ja kalvoja. Ei oo kuulemma jaksanu opetella muuta.

Mun kouluaikana taisin törmätä piirtoheittimeen vain muutaman kerran. Yksi opettaja joka ei ollut tajunnut koulun linjaa yritti opettaa heittimeltä mutta oppi nopeasti talon tavoille kun kaikki oppilaat ihmetteli asiaa ääneen.

Ei meillä myöskään mitään PowerPointteja ollut, vaikka ohjelma oli kyllä jo olemassa tuolloin.

Edes yliopistossa ei juuri kukaan käyttänyt piirtoheitintä.

Että miten niin vieläkö :)

Varmaan laitoskohtaista; ainakin tuossa vuoden 2007 tienoilla jotkut humanistit olivat juuri ja juuri luopuneet käsin kirjoitetuista piirtoheitinkalvoista (ja siirtyneet tulostettuihin kalvoihin joihin tehdään joka luennolla lisämerkintöjä tussilla)

Joo, matemaatikot tykkäävät edelleen liitutaulusta. Olivat jopa nostaneet aikoinaan metakan kun uuteen laitosrakennukseen oli asennettu joka huoneeseen valkotaulut. Vaihdettiin nopsaa liitutauluiksi :)

- - - Updated - - -

Tää siis kerrottiin mulle joskus 1990-luvun lopulla juttuna, joka oli sattunut vuosia aiemmin. En oo kyllä matikan luennoilla viime aikoina käynyt mutta en usko tilanteen kamalasti muuttuenen.

Back
Ylös Bottom