Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla ei ikinä pätki uni, mutta jos otan melatoniinin nukahtamista jeesaan, niin sit herään yöllä 5-6krt ja koko yön tuntuu kun olisin puoliks hereillä ja pystyn "herättään" itteni missä vaiheessa yötä vaan. Todella ärsyttävää, ei siis sovi mulle ilmeisesti. Vloppusin pystyn kyl vetään vaikka 10h kevyesti heräämättä kertaakaan. Tosin saattaa vaikuttaa, että viikot vedän jollain 5-6h yöunilla lähes aina.
Työkaveri filtteröi välillä lasolia ranskanleivän läpi ja sillä ei oo mitään uniongelmia, tänäänki nukku niin pitkään että myöhästy nelisen tuntia töistä. Aiemmin se myöhästy 48 tuntia, on se niin hyvää unilääkettä.

Nukkuuko ihmiset oikeasti nukahtamisesta suoraan herätykseen? Ikinä en ole nukkunut koko yötä yhteen putkeen. Aina tulee herättyä se 2-3 kertaa, tosin sen verran siinä ollaan hereillä, että juuri ja juuri kylkeä ehtii kääntää.

Aika useinkin herään aamulla niin ettei ole muistikuvaa yöheräilystä.

Perjantai iltapäiväksi kääntyy
palkollisen irvistys hymyksi vääntyy
pitkäripaisen kassan edessä
taas jonotan kuin kala vedessä
huolettomasti kuluu pari päivää
maanantai ei vaivaa, ei huolen häivää

Maha ylitäynnä lihaa. Sit mopottimeen vaihtaan öljyt ja kaverin kans ajeleen pizzalle.

Hyvää perjantaita mussukat! Uutta David Guettaa...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä niin menee hermo SAS:iin. Saatana kun mikään ei toimi. Niiden töppäilyjen takia mä joudun tod.näk yöpymään "turhaan" Göteborgissa, ja täten osalliseksi johonkin BBQ-illanviettoon :wtf: Taidan kyllä vetää kännit jo menomatkalla :D

Mietin jo et miks täällä kylillä pyörii normaalia enemmän siideripissistä mut sit hokasin et nehän on ne Kesä pystyssä -kinkerit mitkä tänään alkaa..

Mä siis herään ihan kokonaan, en sillä tavalla että vain kylkeä kääntäisin, vaan olen aivan täysin valveilla. Tämä kun toistuu muutaman kerran yössä ja joka heräämisen kohdalla pyörin hereillä 15-45min, niin voin kertoa että alkaa vaikuttaa...
Tohon voi olla syitä vaikka mitä. Itse vedän mankut aina iltasin turpaan. Pieni munakas ja lusikallinen MCT-öljyä. Tärkeimmät 4h tuntia oon sellassa horroksessa, että oksat pois. Pimennysverhot on ihan must ja toinen on silmälaput. Varsinki nyt kesäaikaan. Kahvia en juo, eli mulla ei ole niitä ongelmia. Suositeltua on, että max kaks kuppia päivä ja mielummin aamulla/päivällä. Niin ja ei hilareita iltaan. Valvottaa ja vetää pahimmillaan ne unet vituilleen. Ja kolaa en juo kanskaan. Se vetää joillaki unet vituilleen. Noilla mennään.

Nyt on öljyt vaihdettu. Sit vaan pitäs jaksaa pukee kamat päälle ja mennä vaarantaan oma henki. Laitampa kametan ottalle, niin saan siitäkin videota.

Mullakin tuo kofeiinikulutus on aika nollassa kun kahvia en juo, teetäkin enää hyvin harvoin ja energiajuomia vain pitkillä ajomatkoilla. Pitäis varmaan alkaa arginiinia nykiä taas iltaisin, sillä nimittäin sai hyvät unet. Siis joo ne unikuvat oli välillä aika jännittäviä, mutta muistelisin kyllä että aina kun arginiini on ollut iltarahkassa niin uni on ollut hyvää. Testataan!

Ite olen kyllä huomannut täysin päinvastaisen ilmiön, eli kohtuullinen annos hiilareita illalla auttaa nukahtamisen kanssa.
Totta tuoki. Se vähän varmaan riippuu ihmisestä myös. Mä kyllä saatan vedellä ihan pienen määrän kanssa hilareita, mutta en mitään suuria määriä.

Laiskottaa lähteä salille, koska on niin hyvä keli, mutta ulos ei uskalla mennä, koska menee hyvin helposti juomiseksi. Joutuukohan sitä taipumaan jalkapallopelin nukutettavaksi?

Pihalle ny ku kelit suosii. Mökötät sisällä sitte sateella.

Back
Ylös Bottom