Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja paluuaurat nopeita.
Paluuauroina kai ne yleisesti tunnetaan. Onhan se homma joutusaa jos on edes viis siipee ja hyvä kuski. Saksassa oli Jontikan perässä 12-siipiset paluuaurat ja nopeutta päisteissäki varmaan 10km/h, siinä tapahtu ihan kirjaimellisesti paljon ja äkkiä. Toki siinä yhdessä peltolohkossaki oli kokoa yli 80 hehtaaria, siinä tulis tympeitä ajatuksia mieleen kun joutus alottaan nelisiipisillä yhdestä nurkasta :D Vähän niinku mun jyräyskokemukset ku olin renkinä eräällä tilalla, 65-90 Fiatagri ja sen levynen jyrä että se just ja just peitti renkaanjäljet. Ensimmäinen kierros pellon ympäri kesti 19min, siinä vaiheessa tuli mieleen kysymys että mikähän on se säästö joka tällä saavutetaan kun ei hankita kunnon kalustoa vaikka hehtaarit lisääntyy...Paluuaurojako ne on ihan virallisesti? Vietän täs äipän luona kesälomia ja ihmettelin just viime viikolla kun naapuripalstaa viljelevä maajussi piipahti jonnipeuran ja kvernelandin kääntösiipiauran kanssa tuossa.. ei muuten kauan nokka tuhissut kun homma oli paketissa.
Sulla on väkivaltainen hammaslääkäri... Ne ei nykyään enää hirviästi heilu sen terävän koukun kanssa vaan vetelee hiomakoneella niin, että hampaita vihloo. :jahas:Kohta poistattaa hammaskivee. Veri lentää ja purukalusto kiittää.
Jaa pikkuisen vääristään hintoja? :D Onkai se pikkuisen vääristynyttä jos tuottajahinnoilla ei sais tuottaja kunnolla leipää pöytään vaikka sitä tuottaa tuhansille muille. Jos maatalouden tukirahat poistettaisiin niin ruuan hinta nousis aivan jäätäviin lukuihin, teurastamot, myllyt ja leipäfirmat kun tuskin haluaa laskea voittojaan merkittävästi.Rakkaudesta lajiin niin duunissa kuin harrastuksissa, Kaikki ei tiedä tukiviidakkojen vääristävän "pikkuisen" tuottajahintoja ja ne kesätyöpäivien pituudet kun tuppaa noi isännät omissa oloissa viihtyvää sorttia :D
Hei kuntit, kuntit hei. Mikä se on se biisi jota radiossa soitetaan(ainakin NRJ:llä), johon on varastettu se Zimmerin Pirates of the Caribbean-teema.
Tietäjälle luvassa joku yllätyspalkinto.
Sulla on väkivaltainen hammaslääkäri... Ne ei nykyään enää hirviästi heilu sen terävän koukun kanssa vaan vetelee hiomakoneella niin, että hampaita vihloo. :jahas:
Tää teki kyllä molempia, mutta ei ollu suomalainen nainen. Ehkä virolainen tai venäläinen. Meiän keskusteluki alko hyvi:
Hän: "Onko sinula kirja"
Minä: "Anteeks mikä?"
Hän: "Kirja, onko sinula nytten kuinka kirja?"
Minä: "Nytttt en kyllä ihan ymmärrä mitä koitat kysyä"
Hän: "No siis... ömmm... *naurahdus* ...Mitenkä se nyt meni..."
Minä: "Ööööö..."
Hän: "Kiire! Onko sinula nythen kuinka kiire?"
Minä: "Aaaa, joo. Ei oo kiire"
:D
Hei kuntit, kuntit hei. Mikä se on se biisi jota radiossa soitetaan(ainakin NRJ:llä), johon on varastettu se Zimmerin Pirates of the Caribbean-teema.
Tietäjälle luvassa joku yllätyspalkinto.
Tuli tosta mieleen kun viime syksynä jouduin käydä työterkassa näyttään nenääni. Vastassa oli joku ulkomaalainen mieslääkäri.
Lääkäri: "Ja mika sulla nenassa?"
Minä: "Isku tuli tuohon nenänvarteen."
L: "Jaha, se tule siihe, tuleko nyrki vai onko se tämä käsi tämä tällä tavalla tassa auki?"
M: "Niin avokämmenelläkö?"
L: "Jo, sitä mä tarkota."
M: "Kai se oli avokämmen, en tiiä, pienet nyrkit noilla ton ikäsillä."
L: "Hahaaaa, no niinha ne on! Se hyva ettei silma osu, se pieni nyrkki sinne uppoo PLOP! No mutta ma kokeile su nena. *ronkkii nenää* Se ole oikein hieno nena! Ei vikaa siina!"
Öööööhhh... :D