Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Siinä menee monelta aloittelijalta myös mielenkiintokin kun sali on niin täysi ettei pääse tekemään mitä haluaisi ja luulee sen olevan aina sellaista.

Sepä se. Itse olen suosiolla monena vuonna pitänyt tammikuussa parin viikon tauon tuosta ryysiksestä johtuen. Seuraava ruuhkahuippu onkin sitten maaliskuussa, kun iskee 'Vielä ehdit kesäkuntoon' -paniikki.

Pyörin ympyrää ku hullu, on kusi sukassa ajatus on aivan hukassa.
En keksi mitään aamupalaa, oh my god mitä draamaa. Jou!

Sepä se. Itse olen suosiolla monena vuonna pitänyt tammikuussa parin viikon tauon tuosta ryysiksestä johtuen. Seuraava ruuhkahuippu onkin sitten maaliskuussa, kun iskee 'Vielä ehdit kesäkuntoon' -paniikki.

Hommahan menee seuraavasti: tammikuussa alkaa tämä uudenvuodenlupaajien ja "eroon joulukiloista" -sakin treenaaminen. Keväällä tulee eteen pääsiäinen, jonka aikaan tietyissä lehdissä hoputetaan ehtimään kesäkuntoon, kuten mainitsitkin. Kesällä on lupa ottaa rennosti, mutta syksyllä on päästävä eroon kesäkiloista. Siitä mennään jojotellen taas joulua kohti, jolloin on jälleen lupa nauttia ja jättää kalorien laskemiset sikseen. Sitten tehdäänkin jälleen uudenvuodenlupauksia.

Hommahan menee seuraavasti: tammikuussa alkaa tämä uudenvuodenlupaajien ja "eroon joulukiloista" -sakin treenaaminen. Keväällä tulee eteen pääsiäinen, jonka aikaan tietyissä lehdissä hoputetaan ehtimään kesäkuntoon, kuten mainitsitkin. Kesällä on lupa ottaa rennosti, mutta syksyllä on päästävä eroon kesäkiloista. Siitä mennään jojotellen taas joulua kohti, jolloin on jälleen lupa nauttia ja jättää kalorien laskemiset sikseen. Sitten tehdäänkin jälleen uudenvuodenlupauksia.

Toistan isäni, tuon hienon ajattelijan sanoja. "Ei ole väliä sillä mitä syö joulun ja uudenvuoden välillä, kun katsoo mitä syö uudenvuoden ja joulun välillä." Kohtuus kaikessa ja silleen.

Itsehän tosiaan laihduin jouluna. Söin ja makasin. Mitä ne puhuu, että laihtuminen on vaikeaa? ;)

Itsehän tosiaan laihduin jouluna. Söin ja makasin. Mitä ne puhuu, että laihtuminen on vaikeaa? ;)

Itsehän pidin koko jouluviikon vapaana salista ja panostin lepoon sekä palautumiseen. Tästä johtuen aamupainoni kasvoi yhdellä kilolla puhdasta lihasmassaa.

Kride! Auta! Tuu tekemään guinnes palkalla mulle investointilaskelmia, maksan taksin.

Nimim "antura jo valettu, diskonttasinko turhaan?"

Kride! Auta! Tuu tekemään guinnes palkalla mulle investointilaskelmia, maksan taksin.

Nimim "antura jo valettu, diskonttasinko turhaan?"

Oho, perkeleen kova! Kaljaa ja investointilaskentaa kuulostaa suorastaan mahtavalta ohjelmalta.

Mitä investointilaskentaa teet anturaan liittyen, tai enemmänkin mitkä asiat lasket juokseviksi tuotoiksi? :o

Kyllä minun mieleni lepää, kun venäläiset tuovat rahansa meille Suomeen.

No ostaa ne suomen maatkin, mutta se on politiikkajuttu.

Ei mua ne haittaa, jees porukkaa. Kunhan vaan totesin.

Perkules kun ei tiedä mitä tekis, meniskö flamingon kylpylään liejumaan, jumboon shoppailemaan vai suoraa kerskustaan. Viinaa tekis mieli muttei taida kannattaa

Itse meinasin, vastoin kaikkia odotuksia, mennä jälleen urheilemaan. Laji ei ole sinänsä mikään älykkyyden riemuvoitto: ensin kiipeän seinää ylös asti, tulen sieltä alas, ja toistan tämän useita kertoja yli tunnin ajan ennen kuin voimat loppuvat.

:dance:

Rangaistukseksi olet hiplaamatta kassejasi vuorokauteen!

Epäyhtälö: mies - kassien hiplaamattomuus vuorokauteen

- - - Updated - - -

Oho, perkeleen kova! Kaljaa ja investointilaskentaa kuulostaa suorastaan mahtavalta ohjelmalta.

Mitä investointilaskentaa teet anturaan liittyen, tai enemmänkin mitkä asiat lasket juokseviksi tuotoiksi? :o

No antura on valamatta mutta saattaa sekin tässä tulla vielä vastaan jos pellettiin päädytään.. mä lasken että millä kannattaa lämmittää kun pyrkimys on päästä vanhasta öljykontista eroon.

nyt muistin virkistystä kaivataan taloudellisuuslaskelmien kanssa:

-annuiteettimenetelmä
-nykyarvomenetelmä

Saatoin olla sillä tunnilla vähän poissaoleva. Siitä on sitäpaitsi hetki aikaa.

e

- - - Updated - - -

Juoksevat tuotot = energian hinnan erotus vrt öljy

- - - Updated - - -

seksikäs aihe muuten, tytöt pitäkää paidat päällä

- - - Updated - - -

ja eventa pitäköön sträppärin kaapissa

Kävin vähän kattelemassa uutta päällepantavaa meidän MP-miittiä varten. Heatseekerille terveisiä, en malta odottaa!

Gay_Bear.webp

ja eventa pitäköön sträppärin kaapissa

Myöhäistä :nolo:

Aa, aivan. Se on kyllä, että tuohan se tyypillisin investointilaskennan lähtötilanne on rakentamisessa.

Onneksi nuo on niin käytettyjä menetelmiä, että noista löytyy tietoa todella hyvin. Eikä nuo ole kuin ynnä- ja kertolaskua, pahimmillaan jakolaskua, eli tuohon pystyy koulutettu apinakin. Eniten minua vitutti kun noin simppeleistä asioista piti kaivaa kirjallisuuslähde oman tekstin tueksi: kirjastossa oli strategisen laskentatoimen kirjoihin kuukauden jonot :thumbs: Löysin lopulta omista kirjoista lähteen, ja sekin piti hakea 200km päästä omista rahoituksen kirjoista.

Kohta tulee kakka!

Aa, aivan. Se on kyllä, että tuohan se tyypillisin investointilaskennan lähtötilanne on rakentamisessa.

Onneksi nuo on niin käytettyjä menetelmiä, että noista löytyy tietoa todella hyvin. Eikä nuo ole kuin ynnä- ja kertolaskua, pahimmillaan jakolaskua, eli tuohon pystyy koulutettu apinakin. Eniten minua vitutti kun noin simppeleistä asioista piti kaivaa kirjallisuuslähde oman tekstin tueksi: kirjastossa oli strategisen laskentatoimen kirjoihin kuukauden jonot :thumbs: Löysin lopulta omista kirjoista lähteen, ja sekin piti hakea 200km päästä omista rahoituksen kirjoista.

Älä masenna mua. Mä ajattelin ennemminkin että lahjon jonkun työttömän merkonomin tähän hommaan.

Back
Ylös Bottom