Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

On meinaan sitten helvetin hyvä puheenvuoro:
V*tun köyhät

Aivan loistava kirjoitus!! Kiitos tästä, kyllähän se tuppaa Suomessa olemaan vähän niin ettei täällä edes kovin moni tiedä mitä on olla oikeasti köyhä.. Työttömänäkin pystyy makoilemaan nahkasohvalla kaksiossa paukuttaen X-boxia ja tilaileen siihen kylkeen karvakäsiltä pizzoja.. Siinä sitten samalla kuvitellaan että ollaan köyhiä kun ei ole varaa ostaa autoa tai jotain muuta kallista.

Luin tämän kolme kertaa, enkä siltikään tajunnut, miten tämä liittyi tuohon artikkeliin ja sen pointteihin.

Samaa mieltä. Alkaa mennä vähän turhan kauas alkuperäisen kirjoituksen pointista :)

EDIT: Ihan valideja pointteja siis kuitenkin. Ihan loogista, että yrityksiin jäävät ne, jotka päättävät yrityksen tulevaisuudesta, eivätkä potki itseään pihalle. Samoin se, että matalampaa palkkaa saa työstä, johon pystyy "kuka vaan" kuin työstä, johon pitää kouluttautua (kauan).

Luin tämän kolme kertaa, enkä siltikään tajunnut, miten tämä liittyi tuohon artikkeliin ja sen pointteihin.

Siten, että köyhyys ei ole välttämättä itsestä riippuvaa niinkuin tuossa artikkelissa niin toitotettiin.

E: asiasta kolmanteen, kauheen vetämätön olo ollut koko päivän, vois lähtee kävelylenkille ja sulkee koneen aikasin tänään jotta jaksaa palata taas arkeen.

Siten, että köyhyys ei ole välttämättä itsestä riippuvaa niinkuin tuossa artikkelissa niin toitotettiin.

Määrittele köyhä? Onko ihminen joka tienaa vaikka 1600€ nettona köyhä? Näilläkin tuloilla pystyy jo asumaan vaikka siinä kolmiossa ja silti saa perustarpeet kuitattua..

Suomessa huomattavasti enemmän kuin muualla maailmassa. Täällä tarjotaan koulutus, rahallista tukea ja kymmenen muuta hyvää vielä päälle.

Määrittele köyhä? Onko ihminen joka tienaa vaikka 1600€ nettona köyhä? Näilläkin tuloilla pystyy jo asumaan vaikka siinä kolmiossa ja silti saa perustarpeet kuitattua..

Köyhän voi määritellä monella tavalla, teollisuusmaissa köyhä on se joka tienaa vähemmän kuin keskituloinen. Pystyy mutta miksi asua jos halvempi ja pienempi asuntokin riittäisi.

Suomessa huomattavasti enemmän kuin muualla maailmassa. Täällä tarjotaan koulutus, rahallista tukea ja kymmenen muuta hyvää vielä päälle.

No tosta en lähde kiistelemään, sen myönnän että suomessa asiat on paljon paremmin kuin monessa muussa maassa taloudellisesti ja muutenkin.

Jeba, mulla on tosiaan vähän hankala hahmottaa mitä toi köyhä nyt sitten tarkoittaa Suomessa, täällä kun ei ole nälkään tainnut kuolla 40luvun jälkeen ketään.. Ja tunnen monia ihmisiä jotka ovat matalapalkka aloilla, varmasti omasta mielestään köyhiä, jotenkin vaan ristiriitaista katsella näidenkin köyhien päivityksiä vaikkapa naamakirjasta kun joka vkl on varaa surrailla baareissa, on autot ja pelit ja pensselit..
Itse määrittelisin köyhän sillain ettei ole varaa ostaa edes perustarpeita.. enkä tarkoita tällä Bemaria :hyper:

Suomessa ihminen on mielestäni köyhä, jos joutuu hakemaan toimeentulotukea.

E. Ja jos sitä saa. Tällöin on varojen ja tulojen riittämättömyys todettu viranomaisen taholta niin hyvin kuin on kohtuudella mahdollista.

No tosta en lähde kiistelemään, sen myönnän että Suomessa asiat on paljon paremmin kuin monessa muussa maassa taloudellisesti ja muutenkin.

Sehän tuossa artikkelissa olikin pointti. Suomi tarjoaa edellytykset toimeentuloon, eli ruokaa saa (ja lapsetkin pystyy elättää). Valitusta kuitenkin syntyy, kun ei ole varaa asua kalliilla pääkaupunkiseudulla saunallisessa ja parvekkeellisessa kolmiossa. Elämä on myös huonosti, että töitä ei tule ei näy, vaikka itse voisi tilanteeseen vaikuttaa niinkin matalalla vaivalla kuin ulkonäön siistimisellä. Sitten kun vihdoin työpaikka tulee, niin itse vapaaehtoisesti irtisanoutuu ja lähtee reissuun. Unohtamatta tietenkin sitä, että jos ei omalla nykykoulutuksella tule töitä, niin opiskelu Suomessa on ilmaista, ja valtio tukeekin sitä. Kuitenkin nämä tyypit istuvat käsiensä päällä työttömyystuella valittamassa. Tässä ei siis missään vaiheessa ollut kyse yrityksen työväen vähentämisestä Suomessa paremman kannattavuuden toivossa. Eikä edes perusduunarien matalasta palkasta suhteessa yritysjohtajien palkkoihin.

Artikkeli käsittelee yhtä ihmisryhmää: saamattomia köyhiä.

Oon ollu kuvitelmassa, että In flames on hyvä, mutta sehän onkin älyttömän hyvä. Mitähän kaikkea muuta mä en tiedä. :confused:

Kai sä tiedät tämän vakuumiin -> 5-7 päivää jääkaapissa -> sitten vasta pakkaseen -viisauden hirvenlihalle?
Ei koske jauhelihoja.

Noi on just jauhelihaa. Se on niin helppokäyttöistä, sopii siis mulle:D

- - - Updated - - -

6kg? Voi miten söpöä.

Jessöör. Sitä tulee kyllä myöhemmin lisää kunhan saavat loput nurin. Ja osa porukasta palaa ensiavusta:lol2:

Back
Ylös Bottom