Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minun on moneen kertaan sanottu puhuvan englantia kuin venäläinen, aina peruskoulun opettajista myöhempiin ulkomaalaisiin keskustelukumppaneihin saakka. Itse asiassa puhun kuulemma saksaakin Moskovan aksentilla. Kesti aika pitkään oppia, että loppujen lopuksi aksentti kiinnostaa ainoastaan nutturapäisiä opettajia ja muita suomalaisia idiootteja, natiivipuhujia se ei haittaa tippaakaan kunhan puheesta saa selvän ja sanavarastoa löytyy riittävästi että asiansa saa perille, mitkä molemmat ehdot kyllä täyttyvät.

HEI!!! Nyt joku roti :D Mua kiinnostaa aksentit muuten vaan. Sama se mulle miten ihminen puhuu, kunhan siitä saa selvää. Samaa oon yrittäny toitottaa oppilaillekin, että ihan sama lausuuko joku paremmin vai huonommin, pääasia on että saa tarvittaessa suunsa auki ja asiansa selväksi.

Valio lanseerannut uusia tuotteita sitten aktiiviurani. Löyty pehmeästä laktoosivammaisillekkin oma vaihtoehto. Vai onko ne kaikki pehmeät laktoosittomia? En sen tarkemmin tutkinu.

Jännän äärellä olemme nyt, meneeköhän taas jalat alta ku lähtee melskaan isommilla painoilla selkää? Kai se perse on mulle jo antanu anteeks, mä en oo tehny sillä kolmeen viikkoon muutaku istunu ja kakannu :)

HEI!!! Nyt joku roti :D Mua kiinnostaa aksentit muuten vaan.

:D. Oikeasti tuo viittasi erääseen lukion opettajaan, joka aikoinaan teki minulle sen palveluksen että sai minut vihaamaan englantia niin paljon, että tuli panostettua saksan opiskeluun sen sijaan, mikä on kyllä palkinnut myöhemmin. Ja idiootit esim. joihinkin muka-vitun-hienon-kansainvälisiin, tyypillisesti kauppakorkean käyneisiin puupäihin, joille se tuntuu olevan isokin huvituksen aihe, jos joltakulta ei taitu Oxfordin aksentti. Pärjään toki nykyään englannillakin täysin, mutta inhoan sitä edelleenkin aika lailla vain tuon yhden vittupäämuumion jäljiltä.

Kesti aika pitkään oppia, että loppujen lopuksi aksentti kiinnostaa ainoastaan nutturapäisiä opettajamummoja ja muita suomalaisia idiootteja, natiivipuhujia se ei haittaa tippaakaan kunhan puheesta saa selvän ja sanavarastoa löytyy riittävästi että asiansa saa perille, mitkä molemmat ehdot kyllä täyttyvät.

Haha, näinhän se on. Kieli on vain työkalu kommunikaatiolle. Sitä täydellisyyttä voi tavoitella, jos on liikaa vapaa-aikaa tai tarvitsee sitä työkalua jatkuvasti.

Menin sitten ottamaan hörpyn yön yli seisseestä sheikkeristä, mansikan maku oli vaihtunut mätään kananmunaan. ei ollut oksennus kovin kaukana

^

eli poikaa ei viety ku paskasta lakanaa?

AAahahaaa.. Sain jotenkin käännettyä näytön ylösalaisin. :D Millä tän saa takas normaaliksi?

:face:

Edit. Sainki jo käännettyä takasin.

En onnistunut pitämään vhh dieettiä päällä reissun päällä. Ekana tuli syötyä kiinalaisessa 4 lautasellista safkaa ja nyt raflassa pihviä :)

Valio lanseerannut uusia tuotteita sitten aktiiviurani. Löyty pehmeästä laktoosivammaisillekkin oma vaihtoehto. Vai onko ne kaikki pehmeät laktoosittomia? En sen tarkemmin tutkinu.

Itse mussutan pirkan vähälaktoosista vastaavaa, halvempaa ja samaa kamaa, mut kelpaa maitovammaselle paremmin. Ainut miinuspuoli on heikko saatavuus, tästä johtuen ostan yleensä n. 30prk erissä :)

Jepjep, saa jatkaa laina auton ajaamista, Ei kuulosta halvalta hommalta tää... 2,5 viikkoo korjaamossa nyt oma auto... :itku:

Tänään on vuoden tylsin päivä. Kävin päivällä ryhmätapaamisessa, mutta mitään muuta tekemistä ei tälle päivälle ole. Kavereilla on helvetillinen kiire koulujuttujen kanssa, ja meikäläinen tappaa tylsyyttä esim. keittämällä päiväkahvit.

Tänään on vuoden tylsin päivä. Kävin päivällä ryhmätapaamisessa, mutta mitään muuta tekemistä ei tälle päivälle ole. Kavereilla on helvetillinen kiire koulujuttujen kanssa, ja meikäläinen tappaa tylsyyttä esim. keittämällä päiväkahvit.

Pyydä joku päiväkahviseuraksi. ;)

Oon lukenut tuota patukoiden metsästysketjua nyt 24 sivua ja pariin otteeseen nauranut kunnolla. Mahtava ketju :D

Paras otanta: "Niin just. Niille vaan lähetät sukulaatinamuja jotka pyysi anteeksi. " @ seppo-x

Hahahahha :D Suosittelen lukeen, jos ei ole tuttu.

Back
Ylös Bottom