Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No tuota, en viitsi kauheasti spoilata, mutta osa liittyy varmasti sellaisiin että yhdellä miehellä voi olla monta vaimoa tms. Jordan lainaa aika avoimesti olemassa olevista kulttuureista ja mytologioista elementtejä, ja kuten kaikissa kirjoissa osa henkilöhahmoista käyttäytyy välillä typerästi. Joitain ärsyttää henkilöhahmojen suuri määrä, minusta taas se on plussaa. Joidenkin mielestä kirjasarja vain jatkuu ja jatkuu liian pitkään, kun taas minä juuri pidän erittäin pitkästä tarinasta.

Sarja rakentuu samaan tyyliin kuin Tulen ja jään laulu, eli yksi luku/osio on aina yhden henkilön näkökulmasta. Lukuja ei ole kuitenkaan nimetty samalla tavalla henkilön mukaan, ja joskus kertoja saattaa olla joku yksittäinen tyyppi. Kertojia on sekä "hyvisten" että "pahisten" puolelta, mistä itse pidän suunnattomasti.

Sehän vaan vaikuttaa kokoajan paremmalta, toi suuri henkilöhahmojen määrä kyllä sekoittaa miuta aluksi, mutta on taas tosi hyvä kun pääsee kunnolla maailmaan sisälle. On tossa ainakin touhuttavaa hetkeksi kun en oo älyttömän nopea lukemaan englanniks.

Kaari oli oikke hyvä. :hyvä: Legotkin edes suurinpiirtein suussa. Vähän tuli parista kohtaa hampaat ihosta läpi, ikenet repeili ja sun muuta.

Heittäkääs lukutoukat jotain hyviä kirjavinkkejä, parhaiten uppoaa kaikki scifi/fantasia touhut mutta myös dekkareita luen. Viimeisimmät kirjat mitä oon lukenu on A Song Of Ice And Fire sarjan kirjat mitä nyt on pihalle tullut ja sen jälkeen ollut vähän hankaluuksia innostua mistään. Mieluiten vois olla joku pidempi sarja mihin pääsis kunnolla uppoutuu, mutta myös yksittäiset kirjat on ihan ok.

Joe Abercrombien The First Law Trilogia kanssa loistavaa viihdettä, ainakin ensimmäisen osan perusteella. Kannattaa tutusta, jos siis tuollainen GRRM:n tyylinen "ei-eeppinen" fantasia kolahtaa.

Minä voin lähteä.

Unohin sanoo, että ne jotka ei oo mua tavannu ni ei kannata lähtee. Tutut jo tietää miten paskaa seuraa oon. Te muut ootte vielä niin viattomia. Mutta kebabia tekköö mielj. Voe olla että hajen muutaman lonkeron ja lähikebusta erinomaista kebabeläintä. Sitten rötvään käsi housuissa ja odottelen huomista duunipäivää.

Unohin sanoo, että ne jotka ei oo mua tavannu ni ei kannata lähtee. Tutut jo tietää miten paskaa seuraa oon. Te muut ootte vielä niin viattomia. Mutta kebabia tekköö mielj. Voe olla että hajen muutaman lonkeron ja lähikebusta erinomaista kebabeläintä. Sitten rötvään käsi housuissa ja odottelen huomista duunipäivää.
Jos ei tarttis mennä yöksi duuniin niin ampaisisin samantein sinne. Mä kun olen aina niin hyvää seuraa niin pysyisi tasapainokin tuossa hommassa :D

Jos ei tarttis mennä yöksi duuniin niin ampaisisin samantein sinne. Mä kun olen aina niin hyvää seuraa niin pysyisi tasapainokin tuossa hommassa :D

Sinä oot niin hyvää seuraa, että minustakin tulee aina hetkellisesti vähän parempi ihminen kun pääsen samaan tilaan.

Pitäis varmaan laittaa vaatteet päälle. Toisaalta, nyt on pyykkipäivä, voin selittää vastaantuleville naapureille, että pyykkipäivä venähti niin tulos on tämä. Uskon, että ymmärtävät.

Sinä oot niin hyvää seuraa, että minustakin tulee aina hetkellisesti vähän parempi ihminen kun pääsen samaan tilaan.
:haart:

Pitäis varmaan laittaa vaatteet päälle. Toisaalta, nyt on pyykkipäivä, voin selittää vastaantuleville naapureille, että pyykkipäivä venähti niin tulos on tämä. Uskon, että ymmärtävät.
Minäkin pötköttelen sohvalla pörröisessä aamutakissa ja villasukissa. Vähän sunnuntaifiilis. Ja erään tapahtumasarjan johdosta mullakin olis tänään ylimääräinen pyykkipäivä :jahas:

Kuinka ovela juoni voi olla, jos se heti paljastuu juoneksi?

En tiedä, kun minulla nuo koulut jäi tuonne kansakouluun.

baldrick.jpg

Back
Ylös Bottom