Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nyt on aamu. :jahas:

Nään pelkkää pimeyttä sälekaihtimien raoista = yö. :lol2: Jommasta kummasta päästähän ne unet yleensä jää vajaaksi, sieltä alusta taikka lopusta. :D

Jee, mulla on ihan selvästi vähän parempi olo kuin eilen, yön yli jo auttoi vähän myrkyt. Aion silti vedota tautiin; tajusin just että mulla olis neljät pikkujoulut:jahas: Luulin että ei olis yksiäkään. Älkää ilahduttako minua kutsumalla pikkujouluihin:jahas:

Eilen salilta tullessa ajelin vanhan ala-asteen ohi ja huomasin suureksi ilokseni, että olivat jäädyttäneet kaukaloa!! ens viikolla pääsee hokia!

Ja kohtapa voisi olla aika Pakkislaisten mäenlaskuun? Wiiii!

Edit: Ai niin ja huomenta! Saatan tänään käydä hepan selässä, cool.

Mulle iski yhtäkkiä sisustushimo. Yks huoneista on ollu melkein aina suurinpiirtein varastotilana, mutta vois pikkuhiljaa ruveta tekemään asialle jotain. Turhat pöydät ja tuolit vois heittää varastoon ja pahvilaatikot VHS-kasetteineen vois paiskata vinttiin tai jonnekkin. Sohvastakin voisi tyhjentää ison osan tavaroista niin, että siinä voisi joku kaunis päivä istuakkin... Hmmm. Kevääksi kotiin -sisustussuunnitteluprojekti alkakoot. :)

^Robert Jordanin Wheel of Time -sarja? On siinäkin paikoin idioottimaisuuksia, mutta on ainakin pitkä sarja ja helvetisti tapahtumia ja henkilöhahmoja. Ite tykkään, vaikka ilmeinen ammentaminen oikeasta mytologiasta on välillä vähän ärsyttävää. Sarjan neljästoista ja viimeinen osa ilmestyy tammikuussa. Viimeiset kolme ovat eri henkilön kirjoittamia Jordanin muistiinpanojen pohjalta (kirjailija kuoli vuonna 2007)

Joo, sehän vaikuttaa ihan lupaavalta pikaisen googlailun perusteella. Pitää käydä ensimmäinen opus ostamassa ja tutustua, kiitoksia.

Joo, sehän vaikuttaa ihan lupaavalta pikaisen googlailun perusteella. Pitää käydä ensimmäinen opus ostamassa ja tutustua, kiitoksia.

Jos englanniksi lukeminen onnistuu niin suosittelen sitä, mikäli haluat hankkia teokset itsellesi. Kukin alkuperäisistä osista on julkaistu suomeksi kahtena tai kolmena niteenä, jolloin hinta tietysti nousee. Lisäksi kääntäminen on käsittääkseni lopetettu jossain vaiheessa kustannussyistä. Käännökset ovat mielestäni tasokkaita, mutta kieli ei ole englanniksi mitenkään vaikeaa.

Yksittäisistä romaaneista suosittelen vielä Jon Ajvide Lindqvistiä, joka on lempi(nyky)kirjailijani.

- - - Updated - - -

Arvostan.

Satuin vielä löytämään kirpputorilta toimivan pallon valoilla; säästin ainakin 15 €.

^Robert Jordanin Wheel of Time -sarja? On siinäkin paikoin idioottimaisuuksia, mutta on ainakin pitkä sarja ja helvetisti tapahtumia ja henkilöhahmoja. Ite tykkään, vaikka ilmeinen ammentaminen oikeasta mytologiasta on välillä vähän ärsyttävää. Sarjan neljästoista ja viimeinen osa ilmestyy tammikuussa. Viimeiset kolme ovat eri henkilön kirjoittamia Jordanin muistiinpanojen pohjalta (kirjailija kuoli vuonna 2007)

Oon itekin harkinnut tän lukemista, mutta on vähän lykkääntynyt joidenkin arvostelujen takia. Mitä idioottimaisuuksia siinä sit on?

Oon itekin harkinnut tän lukemista, mutta on vähän lykkääntynyt joidenkin arvostelujen takia. Mitä idioottimaisuuksia siinä sit on?

No tuota, en viitsi kauheasti spoilata, mutta osa liittyy varmasti sellaisiin että yhdellä miehellä voi olla monta vaimoa tms. Jordan lainaa aika avoimesti olemassa olevista kulttuureista ja mytologioista elementtejä, ja kuten kaikissa kirjoissa osa henkilöhahmoista käyttäytyy välillä typerästi. Joitain ärsyttää henkilöhahmojen suuri määrä, minusta taas se on plussaa. Joidenkin mielestä kirjasarja vain jatkuu ja jatkuu liian pitkään, kun taas minä juuri pidän erittäin pitkästä tarinasta.

Sarja rakentuu samaan tyyliin kuin Tulen ja jään laulu, eli yksi luku/osio on aina yhden henkilön näkökulmasta. Lukuja ei ole kuitenkaan nimetty samalla tavalla henkilön mukaan, ja joskus kertoja saattaa olla joku yksittäinen tyyppi. Kertojia on sekä "hyvisten" että "pahisten" puolelta, mistä itse pidän suunnattomasti.

Back
Ylös Bottom