Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ah, koko viikko vapaana. Olisihan se ollut ihan kiva mennä töihin viikoksi, mutta eipä voi mennä ettei opintotuet kärsi. Aivan helvetin naurettavaa, että opiskelijoiden työssä käyntiä rajoitetaan opintotuen takia. Itse voinut käydä elokuun lopun jälkeen duunissa ja tuolla 480e opintotuella ei makseta edes tulevien kuukausien vuokria puhumattakaan laskuista. Jotenkin pitäisi koittaa sinnitellä nyt vuoden loppuun.

Ah, koko viikko vapaana. Olisihan se ollut ihan kiva mennä töihin viikoksi, mutta eipä voi mennä ettei opintotuet kärsi. Aivan helvetin naurettavaa, että opiskelijoiden työssä käyntiä rajoitetaan opintotuen takia. Itse voinut käydä elokuun lopun jälkeen duunissa ja tuolla 480e opintotuella ei makseta edes tulevien kuukausien vuokria puhumattakaan laskuista. Jotenkin pitäisi koittaa sinnitellä nyt vuoden loppuun.

Tai sitten voisit tehdä ihan V*TUSTI töitä? Nimim. ei opintotukea pariin vuoteen... Ja opinnot vieläkin kesken.

Yhdyn kyllä tohon kommenttiin - järjetöntä, että periaatteessa työnteosta rankaistaan... Ymmärrän, että tarkotus on varmaan saada opiskelijat etenemään & valmistumaan, mutta jos etenee ihan normaalitahtia niin eikös töitä vois saada sitten tehdä niin paljon ku haluaa? :)

Heh. No hyvä, etten ollu sit ainoo ;D Ja oikees olet et meiän murre ei oo yhtä hirvee ku teiän murre :D (olettaen, että puhut turkua)

Puhun turkua ja olen ylpeä siitä! ;P <3

(etenkin muutaman tampesterilaisen miehen tanssitaito yllätti mut, siellä oli dänsflöörillä kyllä sellasia herutusmuuveja aina lentokoneesta ja tuulimyllystä paidattomiin twisteihin ja sheikkeihin - erittäin viihdyttävää)

Tai sitten voisit tehdä ihan V*TUSTI töitä? Nimim. ei opintotukea pariin vuoteen... Ja opinnot vieläkin kesken.

Yhdyn kyllä tohon kommenttiin - järjetöntä, että periaatteessa työnteosta rankaistaan... Ymmärrän, että tarkotus on varmaan saada opiskelijat etenemään & valmistumaan, mutta jos etenee ihan normaalitahtia niin eikös töitä vois saada sitten tehdä niin paljon ku haluaa? :)

Niin, voisinhan mä tottakai painaa enemmän duunia ja vähentää tuki kuukausia, mutta tuolla töissä on sen verran pitkät vuorot, että koiraa ei viitti pitää yksin kotona niin pitkiä pätkiä. Pitäisi melkein saada jonnekkin hoitoon... Puhumattakaan siitä, että nyt koittanut lämmitellä vanhoja kaveria suhteita taas eloon ja koittanut hieman elää sellaista normaalimpaa sosiaalisen ihmisen elämää :D

Tosin hieman itse kusin tuon työnteko homman, koska alotin tammikuussa koulun ja otin tammikuussa myös lopputilin, johon tuli kaikki lomat päivät ynnä muut kissan ristiäiset, niin sillä oli katettu jo yli kolmasosa tuosta summasta, jonka saisi tienata. Olisi pitänyt ottaa lopputili juuri ennen vuoden vaihdetta, niin olisi jäänyt viime vuoden verotukseen.

Mie hankin seuraavaks tään: http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-active/
Pitäs kestää meikäläisen elämän, kevyt jne... Haluisin, et olis näppikset ja olis kestävä, mut ne on niin hirwween rumia ne Samsungit, että joudun nöyrtymään tohon..
Et huomenii vaan. Kohta apteekkiin hakee hedarilääkettä, oli aika tuskanen vkonloppu ku vieläki jomottaa..

Jee, niin siistiä, hyvä maanantai:) En oo enää kipeä! Mun ystävä neuvoi niin hyvät dropit, että sillä lähti:) Ihan että olis jollekin muullekin tästä apua, niin Esberitox - Echinaforce - Vidan C-vitamiini - D-vitamiini - Sinkki. Otin 3* päivässä enkä kuollut:) Ja huomenna ajattelin juoksemaan:) Perjantaina tein kuolemaa ja nyt kunnossa.

Jee, niin siistiä, hyvä maanantai:) En oo enää kipeä! Mun ystävä neuvoi niin hyvät dropit, että sillä lähti:) Ihan että olis jollekin muullekin tästä apua, niin Esberitox - Echinaforce - Vidan C-vitamiini - D-vitamiini - Sinkki. Otin 3* päivässä enkä kuollut:) Ja huomenna ajattelin juoksemaan:) Perjantaina tein kuolemaa ja nyt kunnossa.

Hienoa hei :) johan sä saitkin oman osasi sairastaakin. Mulla alkaa tänään uusi treenikierto ja oon ihan innoissani vaikka niska ja hartiat on ihan paskana :D

Siivoilin facebookin kaverilistaa rankemmalla kädellä, kokonaan tilinsä lopettaneita oli näemmä about 50.. ihmekös tuo kun ei enää oo tyypeistä mitää kuulununna.

Moi, mä oon Patleetti ja oon ollu nyt vuoden ilman (facebookkia). Tässä on viime aikoina tullu vähän semmosia tuntemuksia, et josko palais takas siihen vanhaan ja olis vaan muutaman kaa (kaveri), mutta toivon että saan ees jonku merkin teiltä ja vahvistusta etten palais takaisin...

Moi, mä oon Patleetti ja oon ollu nyt vuoden ilman (facebookkia). Tässä on viime aikoina tullu vähän semmosia tuntemuksia, et josko palais takas siihen vanhaan ja olis vaan muutaman kaa (kaveri), mutta toivon että saan ees jonku merkin teiltä ja vahvistusta etten palais takaisin...

Mä olen itse kahden vuoden selviytyjä. Elämä ilman facebookia on ihanaa linnut laulaa ja taivas on sininen :rolleyes:

Nykyään vaan kaikki kutsut sinne sun tänne tulee vaan naaman kautta.
Mulla on profiili, käyn tsekkaamassa noin jokatoinen päivä. Ja pysyypä sitä kautta kärryillä kavereidenkin jutuista, niidenkin jotka on kauempana.
Mä kyllä kanssa siivoilen välillä kaverilistaa... Alkuun kun tuli hyväksyttyä helpommin sinne puolituttujakin.

Nykyään vaan kaikki kutsut sinne sun tänne tulee vaan naaman kautta.
Mulla on profiili, käyn tsekkaamassa noin jokatoinen päivä. Ja pysyypä sitä kautta kärryillä kavereidenkin jutuista, niidenkin jotka on kauempana.
Mä kyllä kanssa siivoilen välillä kaverilistaa... Alkuun kun tuli hyväksyttyä helpommin sinne puolituttujakin.

Jos joku haluaa kattella mua niin soittakoon. En ainakaan ite koe jääväni mistään tärkeemmästä paitsi ilman facebookia. :)

No jos se tuntuu pahalta niin mitäpä sitä itteä kiusaamaan moisella. Itse en ole ketään jaksanut poistaa feisbuukista, vielä.
Josko nousis sängystä ja lähtisi renkaiden vaihtoon.. Sitte kodinhoidollisia juttuja ja puntille..

Jos joku haluaa kattella mua niin soittakoon. En ainakaan ite koe jääväni mistään tärkeemmästä paitsi ilman facebookia. :)
Yksi tuttu kanssa vältteli useamman vuoden. Vaan kun alkoi kaikki opiskelujututkin olla vain siellä, eihän se pysynyt kärryillä mistään ja liittyi.

Eipä mun mielestä naamassa mitään pahaa ole jos sen osaa pitää vain sellaisena apuna, ei elämän sisältönä kuten tuntuu monilla käyvän. Jos siellä alkaa roikkua päivät pitkät, on jo aika kurkata peiliin ja kenties hyllyttää koko palvelu joksikin ajaksi.

Onhan tuo Facebook perkeleen kätsy jos haluaa jotain reissua ja kinkeriä järjestää. Siellä kuitenkin kutsut yms saa perhanan hyvin liikkumaan. Vaikeinta on rajailla noita juttuja, mitä siellä näkyy, varsinkin kun kaverit pistävät jotain ei-niin-edustavia kuvia ja taggaavat, niin niissä saa olla suht tarkkana, mitä jättää näkyviin. Samoin pitää tarkkaan rajata jotkut tilapäivitykset, ettei vahingossakaan pääse suvun viikonloppupuheluiden puheenaiheeksi :rolleyes:

Kohta virkistämään muistia Suomen kämpän vaatekaapille siitä, mitä vaatteita minä omistankaan. Ei mene senttiäkään vaatteisiin, mutta enköhän tuon 20kg matkalaukun saa täyteen.

Back
Ylös Bottom