Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Voi hitto pitäiskö mun lähteä kotiin töistä ku henki ei kulje tän nuhan takia :( No ei mulla kyllä oo kun neljä tuntia tätä niin kai mä sinnittelen.

No toi nyt oli kohtuu perseestä. Sait potkut sen takia ku lähit koska olit kipee vai? aika outoo.. Koeajalla en oo enään ja kai se on pakko lähtee pois.

Joo taisin mä siitä tännekin johonkin avautuu. Kuutisen tuntia sinnittelin ja menin sitten ilmottamaan että kuumeinen ja flunssanen ja yleisesti sen verran heikko olo ettei musta oo tekemään mitään. Vastauksena tuli "joo no ei sun tarvii tulla huomennakaan, onks sulla se puhelin ja avaimet ni jätä ne tähän vaikka mulle samantien" ja muuta liibalaabaa... Vuokrafirman työntekijöitä on helppo pompottaa ihan miten itte lystäävät.

^:wtf: En ole koskaan kuullut tollasta. Muiden tartuttaminen on pepusta. Mä kyllä itse tykkään tästä mun asiakkaasta; kun sanoin että jos et sä tule mukaan, niin ei ole ketään kellä olis natsoja tehdä päätökset tossa paltsussa. 'Tehkää oikeita valintoja' oli musta hyvä evästys, mii laik. Kohta meille tulee hyvin luovat integraatiot:D

Mä oon antanu kenkää monellekin vuokratyöntekijälle, jotka oli turhan usein kipeenä. Ei syy tietenkään varsinaisesti ollut se, että ne oli kipeänä vaan eivät olleet tuottavia työntekijöitä. Vaikeaahan se onkin olla tuottava jos on jatkuvasti poissa. Osa on ollu lusmuja, joista täytyykin päästä eroon mahd.pian ja osa on sitten oikeasti ollut väärässä paikassa.
"Ei sovellu kyseisiin työtehtäviin.." yms.

Aikamoosia noi vuokrafirmat. Kun suomes niin puututaan kaikkeen niin tuohon ei sitten saa mitää rotia.

Jos Suomessa ei olisi tehty uusien työntekijöiden palkkaamista (lue: tarvittaessa työsuhteen purkamista) niin saatanan vaikeaksi niin yritysten olisi helpompi palkata työntekijöitä eikä koko vuokrafirmoja tarvittaisi ollenkaan.
Noin niinkun kärjistetysti.

Tänään saa tulla morjestamaan mua Prkl Clubille illalla. Siellä hc-bändejä esiintymässä ja mulla vähän promoiluhommia siinä ohella. Pukkas vaan kurkkukivun ja orastavan flunssa tälle päivälle, joten tarviin ehkä jotain piristystä ja säälipisteitä.

Nyyh. (<---- toi oli Refelle) :D

Jos Suomessa ei olisi tehty uusien työntekijöiden palkkaamista (lue: tarvittaessa työsuhteen purkamista) niin saatanan vaikeaksi niin yritysten olisi helpompi palkata työntekijöitä eikä koko vuokrafirmoja tarvittaisi ollenkaan.
Noin niinkun kärjistetysti.

Juu tiedetään, mutta on maita jossa irtisanominen on käytännössä mahdotonta tai järjetöntä. Suomessa on sentään jokavuotiset yyteet (itelläkin vissiin 8-10 takana viimeisten 17 vuoden aikana). On ne vuokrafirmat silti aika epeleitä, sitä ei voi kieltää, voidaan irtisanoa naaman perusteella. Työntekijän ahkeruutta on vaikea seurata paitsi naurettavilla FIS, töihallinta sun muut jotka taas ei palvele kaikkia tasapuolisesti (esimerkiksi jokin patterin asentaminen seinään voi kestää kauan, on vaan yksi työ kun taas jokin lampun kiinnitys kattoon on usein nopea pikkujuttu, toinen on näennäisesti ahkerampi vaikka toisen työkuorma on isompi). Jotkut työntekijät ovat sairaan nopeita ja näyttää ettei ne koskaan tee mitään ja jotkut taas hitaita ja aina tekevinään jotain.. Yhden s-postin kirjottamiseen menee tunti.

Mutta nää on ikuisuuskysymyksiä.

Huomaa, ettet ole käynyt Intiassa :D http://kalyanpurwala.com/indian-girls/indian-maal-2.jpg

Siellä on nimittäin aika monta eri etnisyyttä, jotka ovat aivan eri näköisiä. Freddie Mercurykin on Intian parseja.

Osa intialaisista taasen on arjalaisia.

Ei tuo nainen ole minusta kovin kaunis. En vain pidä noiden intialaisten ulkonäöstä. Ehkä minä olen rasisti, kun minua ei sen kummemmin sytytä myöskään aasialaiset tai mustat naiset.

Ja niin meni viikko taas kummallisen nopeesti. Viikonlopun viettoon mars! Tällä kertaa ilman alkomahoolia. Vois ajella iltasella ja katella ku muut ryyppää :D

Back
Ylös Bottom