Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Huomentaaa! Tänään vielä vapaapäivä, täytyis reissata moikkaamaan kummitytsyä ja sitten illemmalla kaaran nokka kohti kotia. Pelottaa lähtee ajamaan pitkäää matkaa kun lähes vuoteeen en oo autolla ajanu enää päivittäin.. Kaikki ajelut on tapahtunu tässä vanhoilla tutuilla nurkilla ja about kerran kuukaudessa :D A-P-U-A. Onneks täällä oli jossain se arkipäivän helppipalsta, että jos vaikka tapahtuu jotain tuolla tien päällä niin en oo ihan kusessa :D

Huomenta käpyääliöt! :) unissani olen taas tappanut yhden idiootin lisää, hieno homma. Rane roikan nokkaan ja tänään vietetään tiukka gradupäivä!

Tsemppiä Kaira gradun kanssa! Mä näin just viime yönä öh - aika mielenkiintoista unta mun muinaisesta graduohjaajastani. Aika outoa, koska tein gradua joskus vuonna 2005, enkä siis ole ihan viime aikoina kyseistä ohjaajaa nähnyt. Mistä lie uneen pomppasi.

Mihin ja millasen kuvan meinaat ottaa, skullcandy?

Huomenta käpyääliöt! :) unissani olen taas tappanut yhden idiootin lisää, hieno homma. Rane roikan nokkaan ja tänään vietetään tiukka gradupäivä!

Meikäläisen pitäisi kirjoittaa johtopäätökset loppuun, jonka jälkeen tuo olisi kansilehteä ja sisällysluetteloa vaille taputelu. Harvinaisen paljon sitä on nähty vaivaa saunansytykettä varten.

Aargghhh - saanko huutaa? Kaksi tuntia töissä ja nuppia kiristää jo niin maan mainiosti.

Meikäläisen pitäisi kirjoittaa johtopäätökset loppuun, jonka jälkeen tuo olisi kansilehteä ja sisällysluetteloa vaille taputelu. Harvinaisen paljon sitä on nähty vaivaa saunansytykettä varten.

Mä en tajua ihan oikeasti mikä pointti gradulla loppujenlopuksi on. Sen voi kirjoittaa lähestulkoon mistä aiheesta tahansa ja se on muka sitten sun opiskelujen kulminaatio ja huipennus. Salli mun nauraa! Voisin kirjoitella perusteluja pitemmästikin, mutta mua nyt kiinnostaa enemmän mun kadonneet sukkahousut kuin gradu.

Mä en tajua ihan oikeasti mikä pointti gradulla loppujenlopuksi on. Sen voi kirjoittaa lähestulkoon mistä aiheesta tahansa ja se on muka sitten sun opiskelujen kulminaatio ja huipennus. Salli mun nauraa!

Onhan tuo aika naurettavaa hommaa. Ensiksi selität johdannossa, mitä tulet tekemään. Sitten tutkit ja hutkit ja lopuksi pitää vielä varmuuden vuoksi kirjoittaa johtopäätökset siitä, mitä tuli tehtyä. Sen takia tuntuu, että graduni on yhtä toistoa alusta loppuun.

214428-darth-vader-burger.webp

darth-vader-burger-ad.webp

Tässä olen nauttinut aamupalaksi 2 tuopillista kuumaa mehua, buranan,parasetamolin, c-vitamiinia, nasolinia, energiajuomaa, echinaforcea sekä codesan compia
Eli 6h vaikutti tuo aamiainen. Nyt sitten lounaaksi ensin j.lihaa ja riisiä ja jälkkäriksi tuo sama annos. Anaheim muuten voitti ja rahaa tiedossa satasia mutta jos viellä lukko voittaisi niin sitten olisi vapaa päivän JACKPOT tiedossa.
Tässä olen ollut nyt 2vapaa päivää sairaana ja huomenna pitäisi mennä töihin. Mitenhän käy, no pakkohan sinne on saatana mennä kun kukaan ei mun hommia hoida....

Onhan tuo aika naurettavaa hommaa. Ensiksi selität johdannossa, mitä tulet tekemään. Sitten tutkit ja hutkit ja lopuksi pitää vielä varmuuden vuoksi kirjoittaa johtopäätökset siitä, mitä tuli tehtyä. Sen takia tuntuu, että graduni on yhtä toistoa alusta loppuun.

Niin, ja pahimmillaan (tai yleisimmin) gradulla ei ole mitään tekemistä lopullisen ammattisi/työsi kanssa, työnantajia ei juurikaan se kiinnosta (oli niitä tutkimuksiakin tässä jokin aika sitten) ja mielestäni enemmän pitäisi arvostaa yleisiä arvosanoja niistä kursseista ja kokonaisuuksista, jotka todella kuvaavat pätevyyttä. Ei mikään 80-sivuinen saunansytyke, oujeah. Välillä tosin helpottaa, kun käy gradukirjastossa ja huomaa jonkun lehtorin saaneen gradustaan kakkosen, ja silti he ovat mielestäni varsin päteviä lehtoreita. Lisää todisteita siitä, ettei gradulla oikeasti ole helvetinkään väliä. Ehkä se jotakuta helpottaa, jos haluaa jatkossakin tutkijaksi, mutta jos on tarkoitus pysyä mahdollisimman kaukana tutkijanhommista, niin ei tällaista soopaa mielellään väännä. Tänään tosin tekstiä tuntuu syntyvän aika mukavalla tahdilla, kun löysin erinomaisen perusteoksen :)

Mä en tajua ihan oikeasti mikä pointti gradulla loppujenlopuksi on. Sen voi kirjoittaa lähestulkoon mistä aiheesta tahansa ja se on muka sitten sun opiskelujen kulminaatio ja huipennus. Salli mun nauraa! Voisin kirjoitella perusteluja pitemmästikin, mutta mua nyt kiinnostaa enemmän mun kadonneet sukkahousut kuin gradu.
Mä tajuan! Ainakin itse sain mielessäni tehtyä tosi kattavan koonnin oman alani teoreettisista suuntauksista gradua tehdessäni. Toki olin aiemminkin ne lukenut, mutta jotenkin ne gradua tehdessä loksahtelivat paikoilleen aikajanalla ja suhteessa toisiinsa. Eri asia on sitten, miten paljon siitä on käytännön työelämässä hyötyä, mutta ei mun mielestä ymmärryksen lisääntyminen ole koskaan pahasta. Lisäksi sain graduuni parista paikasta apurahaa ja teos onkin tästä syystä luettavissa muutamassa alan kirjastossa. Myös työnantajia on gradun aihe kyllä kiinnostanut, vaikka on vaikea sanoa, että onko se vaikuttanut työllistymiseeni.

Tänään tosin tekstiä tuntuu syntyvän aika mukavalla tahdilla, kun löysin erinomaisen perusteoksen :)

Minä laitoin juuri äsken pisteen koko hommalle. Nyt pitäisi lukea tuo läpi ja väsätä myöhemmin kansilehti ja sisällysluettelo. No sentään sain tehdä gradun aiheesta, joka kiinnostaa itseäni. Pitäisi lähettää tuo proffalla luettavaksi ja katsoa millaisia haukkuja tulee. En vaan taida jaksaa tuota enää hirveästi muokata.

Minä laitoin juuri äsken pisteen koko hommalle. Nyt pitäisi lukea tuo läpi ja väsätä myöhemmin kansilehti ja sisällysluettelo. No sentään sain tehdä gradun aiheesta, joka kiinnostaa itseäni. Pitäisi lähettää tuo proffalla luettavaksi ja katsoa millaisia haukkuja tulee. En vaan taida jaksaa tuota enää hirveästi muokata.

Onnea! Mua hirvittää tuo uudelleenkirjoittamisoperaatio. Tiedän, että se tulee olemaan sitten ihan paskaa ja työn ja tuskan takana saada itseni motivoitua ko. hommaan. Tietysti vois vaan kerrasta kirjoittaa niin hyvää tekstiä ettei oo nokan koputtamista :D

taikakameli, no tommonen nyt on asia erikseen. Yks tuttu saa palkkaa gradustaan kun se tekee sitä koululle jostain tietystä tutkimusaiheesta, mikä myös yliopistoa kiinnostaa. Mä nyt oon vaan tämmönen vastarannankiiski kaikessa mikä mua ei kiinnosta :D

Onnea! Mua hirvittää tuo uudelleenkirjoittamisoperaatio. Tiedän, että se tulee olemaan sitten ihan paskaa ja työn ja tuskan takana saada itseni motivoitua ko. hommaan. Tietysti vois vaan kerrasta kirjoittaa niin hyvää tekstiä ettei oo nokan koputtamista :D

En minä ala sitä uudelleenkirjoittamaan. Teen lisäyksiä/muutoksia, mutta runko saa pysyä samana.

taikakameli, no tommonen nyt on asia erikseen. Yks tuttu saa palkkaa gradustaan kun se tekee sitä koululle jostain tietystä tutkimusaiheesta, mikä myös yliopistoa kiinnostaa. Mä nyt oon vaan tämmönen vastarannankiiski kaikessa mikä mua ei kiinnosta :D
Joo, kyllä mä ymmärrän, että ei se ole kaikkien cup of tee. Mutta yrittää ottaa sen jotenkin silleen, että saisi tavalla tai toisella prosessissa kehitettyä itseään. Tai jos ei sittenkään kiinnostaa, niin rykäisee mahdollisimman äkkiä sellaisen tekstin kokoon, joka nyt vaan ylittää sen läpäisyriman. Yleensä proffien intresseissä on myös opiskelijoiden valmistuminen (yo saa rahaa), joten ei ne ala mistään pikkujutuista yleensä enää tarkistusvaiheessa itkemään. Mulla tuli vaan ihan jotain näppäilyvirheiden korjauksia, ei mitään isompaa.

Koulun kirjaston kahvilasta saa nykyään maitorahkaa+ananasta valmiina annoksina. Voi miten mukavaa kun on itse unohtanu rahkansa aamulla laukusta pois! Annoin heti positiivista palautetta, että tajuavat pitää noita jatkossakin :haart:

Back
Ylös Bottom