Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä tässä yritän lukea riippumattomista sigma-algebroista ja satunnaismuuttujista, mutta eihän noista oikee mitään jää päähän tällä konstilla. Asiaa ei helpota yhtään se, että todennäköisyysihmiset sotkee selkeämmän mittateorian epämääräisillä merkinnöillään. Esimerkiks karakteristiset funktiot on indikaattoreja ja sitten karakteristisella funktiolla tarkotetaan taas jotain aivan muuta. Menee vaan pää sekasin tämmösistä...

Mullaki meni pää sekasin jo noin vähäsestä määrästä, että en yhtään ihmettele! :D
Mitä sä oikee opiskelet?

Mullaki meni pää sekasin jo noin vähäsestä määrästä, että en yhtään ihmettele! :D
Mitä sä oikee opiskelet?

Matematiikkaa <3

no sen tajusin kyllä :D mutta ei meillä esim. Amk:ssa noin haastavaa ollu :D

:D aa no mä opiskelen yliopistolla, sieltä löytyy kaikkea haastavaakin.

joo näin mä päättelin :D hyi ku alko ihan puistattaa jo pelkkä ajatuskin :D

Mikäs siinä puistattaa? :D Sen verran, mitä oon sivuaineopintojen kautta muita aloja nähny, niin kyllä tää on ehdottomasti paras.

Mikäs siinä puistattaa? :D Sen verran, mitä oon sivuaineopintojen kautta muita aloja nähny, niin kyllä tää on ehdottomasti paras.

Jokanen tyylillää ;D mulle toi matematiikka ei vaan oo ikinä ollu se kiinnostavin aihealue.. :D

Jokanen tyylillää ;D mulle toi matematiikka ei vaan oo ikinä ollu se kiinnostavin aihealue.. :D

Matikka taitaa jostain syystä olla vähän semmonen, että se joko kiinnostaa tai ei, ei oo semmosia välimaastossa hilluvia ihmisiä :D

Todella haastavaa. Esim. Britannian historian tentistä arvosana 5 lukematta mitään. Tai taisin minä 30 sivua lukea toista tenttikirjaa.

Mä tarkotinkin meidän omaa laitosta, humanistit on asia erikseen ;)

Mä harkitsin tuota Tampereen vaparikurssia, mutta sitten kun toi nenä meni poikki joulun jälkeen, niin kasvoihin ei saa tulla kevään aikana mitään kontaktia. Hyppääminen ja pureminenkin koskee, joten se nyrkkeilyhanska naamassa vois tuntua aika ilkeältä.

Hyvä henki tuntu olevan tuolla jengillä. Tänään sitten ekat reenit tuolla. Toivottavasti olisi vähän mielenkiintosemmat vetäjät, kun Sniktillä aikanaan ja parempi henki muutenkin..

Mä tarkotinkin meidän omaa laitosta, humanistit on asia erikseen ;)

Aikoinaan naureskelin meidän fukseille, jotka jostain syystä lukivat tentteihin. Olen kyllä kaikin puolin paras mainos omalle laitokselleni, kun jatkuvasti vähättelen ja halveksun meidän tutkintoa.

Aikoinaan naureskelin meidän fukseille, jotka jostain syystä lukivat tentteihin. Olen kyllä kaikin puolin paras mainos omalle laitokselleni, kun jatkuvasti vähättelen ja halveksun meidän tutkintoa.

Haha toi on aina parasta, kannustaa heti alusta lähtien :D

Tämä on oikeasti hyvä päivä :) .. Nasta fiilis.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kaikilla ei ole yhtä hyvää yleistietoa historiasta kuin sinulla. Ei se opetuksesta paskaa tee, jos joutuu lukemaan. Kokeile mennä vaikka oikiksen tenttiin ottamaan se vitonen ilman kirjojen avaamista.

Nyt on mies aivan hukassa. Ei ole paras ala. Tai saat anteeksi jos teillä ei ole rakennustekniikkaa siellä koululla.

:D ei oo kyllä yliopiston puolella rakennustekniikkaa. Jotain rakennushommajuttuja mietin itekkin joskus, mutta tonne sitä kuitenkin pääty.

Mikä on matemaatikon tuleva ammatti?

Matemaatikko? Oikeesti ei kyllä vielä ole paljon hajua, että mitä tuun sitte lopulta tekemään :D

Matemaatikko? Oikeesti ei kyllä vielä ole paljon hajua, että mitä tuun sitte lopulta tekemään :D
Mulla on käynyt toisinaan mielessä, että tekis matematiikan tutkinnon ihan vain mielenkiinnon vuoksi. Joku differentiaaliyhtälöiden numeerinen ratkominen vektoriavaruudessa vois olla sopivan hämärä aihe, millä kuitenkin olisi ihan käytännön sovellutuksiakin. Mutta sitten kun vähän aikaa pohtii, niin tulen taas järkiini....

Mulla on käynyt toisinaan mielessä, että tekis matematiikan tutkinnon ihan vain mielenkiinnon vuoksi. Joku differentiaaliyhtälöiden numeerinen ratkominen vektoriavaruudessa vois olla sopivan hämärä aihe, millä kuitenkin olisi ihan käytännön sovellutuksiakin. Mutta sitten kun vähän aikaa pohtii, niin tulen taas järkiini....

Sähän nyt saisit sen varmaan aika äkkiä tehtyä, että ei muuta ku tutkimaan. Mä en jostain syystä oo innostunu pahemmin differentiaaliyhtälöistä enkä numeerisesta ratkomisesta, mikä ei välttämättä ole hyvä jos yliopiston ulkopuolelle haluaa :D

Back
Ylös Bottom