Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kyllä sillä voitelullakin aika suuri merkitys on ;)

Ai että! Mä olisin unohtanu kyl voitelun ihan kokonaan! Sä oot sit mun huoltojoukoissa oikeesti! Voit voidella aina sekä sunnuntaina!

Tässä alkaa mieli tehdä ladulle pikkuhiljaa :) Vapaantyylin kannattaja olen myös, mutta kumpi yleensä perinteisessä sulla vahvempi, tasatyöntö ja vuorotahti?

Se riippuu kovasti siitä voitelusta ja maastostakin. Vuorotahti saattaa uuvuttaa aika nopeasti, tasatyönnöllä tulee elettyä enemmän koko kropalla mukana.

Nyt vois muuten oikeesti ehkä hankkii sukset tälle talvelle :D

Hitto, kun on dilemma tuon tv:n kattelun suhteen. Tiiä oikein, mitä roskaa tänään kattois.

Ne on käteviä, mutta pitää muistaa aina välihuoltaa harjotusten välissä, ettei menetä tehoaan ja rupea vaikuttamaan harjoitus mukavuuteen :)

Tottakai, itse huollan ainakin välineet niin että voi lähteä milloin vain työntelemään hikipäässä, niin kuivan kuin vesikelin laduille ja luisto toimii aina.

Ai että! Mä olisin unohtanu kyl voitelun ihan kokonaan! Sä oot sit mun huoltojoukoissa oikeesti! Voit voidella aina sekä sunnuntaina!

Se riippuu kovasti siitä voitelusta ja maastostakin. Vuorotahti saattaa uuvuttaa aika nopeasti, tasatyönnöllä tulee elettyä enemmän koko kropalla mukana.

Nyt vois muuten oikeesti ehkä hankkii sukset tälle talvelle :D

Hyvä huoltaja on paras hankinta ja se on tekniikkalaji tuokin, pelkällä voimalla ei tahto kulkea. Eläkä unohda sitten niitä sauvoja ;)

Hyvä huoltaja on paras hankinta ja se on tekniikkalaji tuokin, pelkällä ei tahto kulkea. Eläkä unohda sitten niitä sauvoja ;)

Hyvät, jämäkät sauvat on aina hyvä hankinta. Hyvä tarttumapinta, ystävällinen käteen. Pitää olla myös sopivan joustava, ettei käy niinkuin aikanaan kun piti yhdellä sauvalla jaksaa maaliin asti toisen napsahdettua poikki. Se voi olla sitten jo aika uuvuttavaa ja kivuliastakin.

Tuo on jo epäurheilijamaista käytöstä... Nou nou.

No en kai mä oikeesti! Perin ikävää jos kesken suorituksen alkaa kone yskiä. Sitä ei toivo kenellekään!

Pakkiksen kaksmielinen hiihtokisa talvella 2012. Sauvat pitää olla kovat ja sopivasti joustoa. Luistoa pitää olla, toki jokainen hiihtäjä itse huolehtii luistostaan.
Ja jos se suksi ei luista niin sitten se saa olla luistamatta. :D

No en kai mä oikeesti! Perin ikävää jos kesken suorituksen alkaa kone yskiä. Sitä ei toivo kenellekään!
Wanhaan aikaan laitettiin sentään sokeria sinne tankkiin. :D Uusi aika, uudet kujeet? :rolleyes:

Hyvät, jämäkät sauvat on aina hyvä hankinta. Hyvä tarttumapinta, ystävällinen käteen. Pitää olla myös sopivan joustava, ettei käy niinkuin aikanaan kun piti yhdellä sauvalla jaksaa maaliin asti toisen napsahdettua poikki. Se voi olla sitten jo aika uuvuttavaa ja kivuliastakin.

Kannattaa varoa, tääkin homma menee hyvin äkkiä välineurheiluksi. Olet varmaan kokeillut muutaman kerran myös sauvoitta luistelua, siinä joutuu käsillä tukemaan toimintaa ihan eri tavalla. Käy se treenistä sekin, vaikkei korvaakkaan kunnon oikeeta treeniä. Liian kovalla luistolla itsekkin laskenut muutaman kerran ladulta ulos, niin siitä yleensä seuraa aikasakko tai protesti :D Vuotais perustaa pakkiksen hiihtoseura vielä ennen talvea, voitas vaihtaa sitten kuulumisia miten treenit kulkee.

Noissa nykypäivän voiteissa vaan tuntuu olevan järjestäen se vika, että luisto loppuu 15min jälkeen ja homma menee tahmeaksi. Kesken suorituksen on turhauttavaa alkaa voitelemaan uudelleen.

Olen siis nykyään taktikoinut niin, että oli matka kuinka pitkä hyvänsä, "hiihto" on suoritettava 15minuutissa.

Jestas mitä juttua täällä taas tänään. Menkää suksimaan jo ristiin kun niin kovasti tekee mieli. ;)

Kannattaa varoa, tääkin homma menee hyvin äkkiä välineurheiluksi. Olet varmaan kokeillut muutaman kerran myös sauvoitta luistelua, siinä joutuu käsillä tukemaan toimintaa ihan eri tavalla. Käy se treenistä sekin, vaikkei korvaakkaan kunnon oikeeta treeniä. Liian kovalla luistolla itsekkin laskenut muutaman kerran ladulta ulos, niin siitä yleensä seuraa aikasakko tai protesti :D Vuotais perustaa pakkiksen hiihtoseura vielä ennen talvea, voitas vaihtaa sitten kuulumisia miten treenit kulkee.

Ei jumankavi :lol2: Minen pysty enää mihinkää :D

Back
Ylös Bottom