Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Millä erotusmenetelmällä saan tietää tomaatin vesipitoisuuden?

En tiedä mitä tällä kysymyksellä haet, mutta itse ainakin tekisin ensin tomaatista mahdollisimman homogeenisen seoksen. Punnitsisin vakioidun haihdutusmaljan, johon kaataisin seoksen, sekä täyden maljan, jonka jälkeen haihduttaisin maljasta nestee pois ja massan avulla laskisin nestepitoisuuden.
Vaihtoehto b) titraamalla liuos, ja laskea ekvivalenttipisteen avulla nestepitoisuus. (saostustitraus)

En tosiaan tiedä mistä tämän kysymyksen repäisit, mutta nämä vaihtoehdot tulivat itselleni ensimmäisenä mieleen, joiden kautta tuota voisi lähteä toteuttamaan. Anteeksi, olen vielä ihan unenpöpperössä, niin aivotyöskentely voi olla vähän vaikeaa. :D

Ei ole mullakaan enää. Syksysin sitä kaipaa erityisesti. Onneks mulla on kaira ni voin pakon tullessa kutsua itseni sinne saunomaan :)
Mäki voisin kutsua itseni sinne saunomaan teidän kanssa :evil:

Hitto broidi laitto äskön viestin, että kone on tunnin myöhässä. Eli se ois täällä noin klo 02.00. Mulla ois klo 13.00 haastattelu. Vaikuttaa melko hyvältä.

Lähden treeneihin->aurinko paistaa, saavun treeneihin->vettä sataa kaatamalla treenien ajan, lähden treeneistä->sade loppuu. Fuck this shit :D

No piti se telkkari avata kun porukka hypennyt tuosta nahkapallon perässäjuoksu -pelistä monta päivää. Ei nappaa.

Back
Ylös Bottom