Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kiitos mussukat kauniista sanoistanne! :)

Meikäläisen tuleva kaupunki määräytyy ihan sen mukaan, että valitsenko tulevaisuudessa opiskelupaikakseni Otaniemen, Åbo Akademin, Helsingin yliopiston vai Oulun yliopiston! :D

Olisi muuten mielenkiintoista lukea stereotypioita eri asuinalueista, kyllähän niissä yleensä jotain perää on. Hitsit kun saisi oman päänsä tasoitettua noiden koulujen välillä, niin voisi pohtia asunnon ostamistakin jostain kaupungista.

Kiitos mussukat kauniista sanoistanne! :)

Meikäläisen tuleva kaupunki määräytyy ihan sen mukaan, että valitsenko tulevaisuudessa opiskelupaikakseni Otaniemen, Åbo Akademin, Helsingin yliopiston vai Oulun yliopiston! :D

Olisi muuten mielenkiintoista lukea stereotypioita eri asuinalueista, kyllähän niissä yleensä jotain perää on. Hitsit kun saisi oman päänsä tasoitettua noiden koulujen välillä, niin voisi pohtia asunnon ostamistakin jostain kaupungista.

Johan on vaihtelevat paikat :D Heti asuntoa ostamaan? :eek:

Johan on vaihtelevat paikat :D Heti asuntoa ostamaan? :eek:

No siis saman tyyppistä alaa kyllä kaikissa lukisin. :) Nyt vain pitää tehdä kesällä/syksyllä reissuja ko kaupunkeihin, ja kassoa mikä niistä sydämen vie!
Ja juu, kyllä nykyiseenkin asuinkaupunkiin muuttaessani puhuttiin kotona, että olisi voinut ostaa mulle asunnon. Sitten kuitenkin päädyttiin siihen, ettei muutaman vuoden vuoksi välttämättä kannata. Yliopistokaupungissa tulen kuitenkin viihtymään 5-6 vuotta, niin mukavempihan sitä on asua omistusasunnossa. :)

No siis saman tyyppistä alaa kyllä kaikissa lukisin. :) Nyt vain pitää tehdä kesällä/syksyllä reissuja ko kaupunkeihin, ja kassoa mikä niistä sydämen vie!
Ja juu, kyllä nykyiseenkin asuinkaupunkiin muuttaessani puhuttiin kotona, että olisi voinut ostaa mulle asunnon. Sitten kuitenkin päädyttiin siihen, ettei muutaman vuoden vuoksi välttämättä kannata. Yliopistokaupungissa tulen kuitenkin viihtymään 5-6 vuotta, niin mukavempihan sitä on asua kämpässä, jonka saa laittaa ihan oman näköiseksi. :)

No jos toiset ostaa niin sitten :D Onhan se omassa kämpässä mukavampi asua kuin jossain solussa tai vuokralla pienessä yksiössä ;) Mitä sie sitten lukisit? Onhan noilla kouluillakin eroa, painotuksissa ja resursseissa.

Nyt vain pitää tehdä kesällä/syksyllä reissuja ko kaupunkeihin, ja kassoa mikä niistä sydämen vie!

Kerrot sitte vaan millon ja missä tarkalleen oot täällä niin mä vien sydämen, vaikka kaupunki ei veis.

No jos toiset ostaa niin sitten :D Onhan se omassa kämpässä mukavampi asua kuin jossain solussa tai vuokralla pienessä yksiössä ;) Mitä sie sitten lukisit? Onhan noilla kouluillakin eroa, painotuksissa ja resursseissa.

Solussa en ole koskaan asunut, enkä koskaan tule asumaan, eli ei sitä hätää ole. Eipä mun vanhemmat koskaan päästäiskään mua sellaseen. :D
Mää lukisin varmaan prosessitekniikkaa tai kemiantekniikkaa. Luonnontieteitä kuitenkin (jep, musta voi tulla jalkapalloilijan lisäksi vielä teekkarityttö, peli on menetetty! :D), riippuu nyt minne noista päädyn.

TKK on kyllä ihme paikka. Kunnon Dreamland. Kävin siellä kuukaus sitten pääsykokeissa, ja oli melkonen ihmetys ajaa Kehä I:ltä semmoseen vehreään hippiyhteisöön. Vain valkoset ponit ja alastomat ratsastajat puuttuivat niiltä niityiltä.

Solussa en ole koskaan asunut, enkä koskaan tule asumaan, eli ei sitä hätää ole. Eipä mun vanhemmat koskaan päästäiskään mua sellaseen. :D
Mää lukisin varmaan prosessitekniikkaa tai kemiantekniikkaa. Luonnontieteitä kuitenkin (jep, musta voi tulla jalkapalloilijan lisäksi vielä teekkarityttö, peli on menetetty! :D), riippuu nyt minne noista päädyn.

Solussa on omat puolensa, jos sattuu hyviä tyyppejä kohdille :D Tosin kyllä mäkin tykkään ihan näin omassa kämpässä asua ;) Eipähän tartte olla muita paimentamassa. Kotikemisti elly :evil: suorastaan pelottava yhdistelmä kyllä!

TKK on kyllä ihme paikka. Kunnon Dreamland. Kävin siellä kuukaus sitten pääsykokeissa, ja oli melkonen ihmetys ajaa Kehä I:ltä semmoseen vehreään hippiyhteisöön. Vain valkoset ponit ja alastomat ratsastajat puuttuivat niiltä niityiltä.

Oioi, kerro lisää! Mää oon jo pitkään miettinyt, että pitäisi pyytää Otaniemestä vaikka jotain henkilökohtaista opastuskierrosta, että selkenis nää ajatukset.
Joko oot saannu tiedon opiskelupaikasta?

Panda, I know! ;) Määkin haluan ehdottomasti oman asunnon. Sen saa laittaa just sen näköiseksi kuin haluaa jne.

Oioi, kerro lisää! Mää oon jo pitkään miettinyt, että pitäisi pyytää Otaniemestä vaikka jotain henkilökohtaista opastuskierrosta, että selkenis nää ajatukset.
Joko oot saannu tiedon opiskelupaikasta?

No eipä sitä sen tarkempaa kierrosta ehtinyt tehdä. Kyllähän siellä lääniä ja nurmikkoa löytyy, kaikilla laitoksilla on oma rakennuksensa. Sellanen kylähän se on: omat kaupat, asunnot jne.
Tieto opiskelupaikasta tulee joskus ensi kuussa. Pisteitä ois netistä nähny, mutta valvojat keräsi pois tarvittavat tunnukset. Aika helppohan tuonne on sisään päästä, alotuspaikkoja ihan älyttömästi (ei toki kaikkiin laitoksiin).

Mutta hyvin varman tiedon mukaan siellä on yksisarvisia ja keijuja... Tai ainakin siellä opiskeli vielä vähän aikaa sit yks Keijo. Mut joo, ihan kivan näkönen mestahan tuo Otnäs on. Tulee välillä vedeltyä tota lepuski-munkkiniemi-kuusisaari-lehtisaari-otaniemi-tapiola-lepuski lenkkiä fillarilla ja suosittelen ko. lenkkiä jos sattuu tuon ringin varrella asustelemaan ja kelit suosii. :)

Oli muuten yllättävän helppoa kotoutua syntyperäisenä Jyväskyläläisenä Espooseen. Maisemat on aika samankaltaiset kun Nykäskylässä, löytyy metsää, peltoa jne. niin ei koti-ikäväkään iske niin pahasti + pääkaupunkiseudulla on oikeesti toimiva julkinen liikenne kun vertaa tuohon synnyinkaupunkini julkiseen joka on lähinnä vitsi :D

...pääkaupunkiseudulla on oikeesti toimiva julkinen liikenne kun vertaa tuohon synnyinkaupunkini julkiseen joka on lähinnä vitsi :D

Kyllä se täälläkin paremmin voisi toimia. Leppävaarassa ja Tapiolassa on helpompaa, kun on monet bussit lähtevät sieltä tai ajavat niiden kautta.

Kyllähän Otaniemellä on teknillisistä korkeakouluista ehdottomasti eniten rahaa ja resursseja, eli kyllä se hyvin potentiaalinen paikka on.

LL Cool J, Espoo onkin ainoa paikka minkä asuinalueista mulla ei ole mitään tietoa. Haluaisitko tehdä tiivistelmän hyvin stereotyyppisesti millaista porukkaa missäkin siellä asuu? :D
(Kyllä, olen näin utelias)

^ Hmmhhh.. en nyt millään taida jaksaa vääntää mitn syväluotaavaa analyysia Espoon asuinalueista, Mut esim. Etelä-Leppävaara, Perkkaa, Lintuvaara, Laajalahti, Tapiola, Karakallio, Westend, Mankkaa, Haukilahti, Matinkylästä ehkä Ison Omenan uudet rivarit.. tuossa vois olla jotain paikkoja mitä voi harkita. Liikenneyhteyksien kannattanee olla sun tapauksessa hyvät ja noi edellä mainitut ei oo hullumpia paikkoja julkisen liikenteen eikä viihtyisyyden kannalta. Pohjois-Lepuski on vähän kälyistä ja maahanmuuttajia plus crackitorin pubiruusuja & alkkiksia pyörii siel aikas paljon, joten sinne ei kannata ja Espoon Keskukset sun muut kannattaa kiertää kaukaa kun eivät niitä ruusuisimpia paikkoja ole.. Itse oon tykännyt asustella Perkkaalla(lyhyt matka salille, palvelut lähellä, rauhallinen ympäristö, julkisen liikenteen toimivuus ihan parhaita mitä tiedän, lenkkimaastot lähellä, urheilupuisto varsin lähellä myös jossa fudis- koris-, tenniskentät ym). - Muut Espoolaiset voinee kertoa laajemmin millaisia kokemuksia on asuinalueista ja ihmisistä? Laita uusi threadi pystyyn johon listaat toiveet millaisia vaatimuksia sulla ois asuinalueen suhteen ja saanet parempia vastauksia ja perusteluita viimeistään siinä vaiheessa.. :)

^ Hmmhhh.. en nyt millään taida jaksaa vääntää mitn syväluotaavaa analyysia Espoon asuinalueista, Mut esim. Etelä-Leppävaara, Perkkaa, Lintuvaara, Laajalahti, Tapiola, Karakallio, Westend, Mankkaa, Haukilahti, Matinkylästä ehkä Ison Omenan uudet rivarit.. tuossa vois olla jotain paikkoja mitä voi harkita. Liikenneyhteyksien kannattanee olla sun tapauksessa hyvät ja noi edellä mainitut ei oo hullumpia paikkoja julkisen liikenteen eikä viihtyisyyden kannalta. Pohjois-Lepuski on vähän kälyistä ja maahanmuuttajia plus crackitorin pubiruusuja & alkkiksia pyörii siel aikas paljon, joten sinne ei kannata ja Espoon Keskukset sun muut kannattaa kiertää kaukaa kun eivät niitä ruusuisimpia paikkoja ole.. Itse oon tykännyt asustella Perkkaalla(lyhyt matka salille, palvelut lähellä, rauhallinen ympäristö, julkisen liikenteen toimivuus ihan parhaita mitä tiedän, lenkkimaastot lähellä, urheilupuisto varsin lähellä myös jossa fudis- koris-, tenniskentät ym). - Muut Espoolaiset voinee kertoa laajemmin millaisia kokemuksia on asuinalueista ja ihmisistä? Laita uusi threadi pystyyn johon listaat toiveet millaisia vaatimuksia sulla ois asuinalueen suhteen ja saanet parempia vastauksia ja perusteluita viimeistään siinä vaiheessa.. :)

Kiitos paljon, en mää mitään syvällista pohdintaa tarvisekaan! :) Ja kulkeminen ei ole ongelma, auto tulee kyllä mukana sinne. Joka kaupungista taitaa löytyä kyllä oma alueensa, minne kaikki sosiaalipummit ja muut laitapuolen kulkijat keskittyy, eli niitä kyllä kannattaa vältellä. Kiitos vielä vaivannäöstäsi! :)

Se olis seittemältä reenit, mihin ihimeeseen oon työntäny mun nappikset...

Back
Ylös Bottom