Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Veronmaksu on mahtavaa. Varsinki ku siitä saa itelleen niin paljon takasi! Nii.

Työavaimetki löyty. Tallessa on. Aamulla haen. Miks lauantai on vielä niin kaukana? Mulla jo suu nappasee ja bikinit on valmiina paljuiluun!

Paljonkohan nettopalkasta menee veroihin ja veroluonteisiin maksuihin rahaa? Olisko joku ~30 prosenttia? Vai lähempänä 24%? En ole kyllä yhtään seurannut, onko esim. elintarvikkeiden verotus yleistä arvonlisäveroa edullisempaa? Valaiskaa minua, oi kansankynttilät!

Joo ei se kivaa ole mutta en silti uskalla olla sielä käymättä eli joka vuosi pitää piipahtaa makaamassa ja hikoilemassa. Kokovaratalojäykkänä, luonnollisesti.
Lisäksi, hammaslääkärittärelläni on laserpora, eli luulen että seuraavan kerran ku ja jos tarvii joskus porata se ei satu.

Juuri näin. Mut reikiä nolla! Yks vanha paikka täytyy vaihtaa, mutta silti. Lisää Jenkkiä :d

Mä laskin justiinsa että mulla menee 7,6% kaikenmaailman maksuja vielä veron lisäksi. Plus sairauskassa, tänä vuonna maksettu noin 1%. Eli loppuvuodesta mulla menee ~48% palkasta muualle kun omalle tilille.

Niimmutta paljonko siitä tilille kertyvästä euromäärästä menee veroihin, kun ostat tuotteita ei-verovapaasti, niinkuin on muotia. Eli jos käyt elokuvissa, sitä ennen haet luonnollisesti karamellit jostain muualta, kun ne saa halvemmalla ja on parempi valikoima, ja siellä on niitä minttu-susupalojakin, ja sitten tietysti joku laittilimudi siihen kylkeen ja sorsa, eihän kesken elokuvan sovi käydä pissalla. Eli, eväät, elokuvalippu, oma-auto tai julkinen kulkuneuvo ja niihin liittyvät maksut yms. Näistä kertyvä verotulo valtiolle. Eli käytännössä valtio saa varmasti yli puolet yksityishenkilön bruttotuloista itselleen eri kanavista. Tälle on varmaan olemassa joku hieno termikin, mutta mä en ole aloittanut kauppatieteellisiä opintojani. Vielä.

Aivan, mutta pelkästään brutosta menee jo normisti tuo min 30%, ja sitten vielä nuo kaikenmaailman muut verot netosta. Eli kyllä se sinne 50% tienoille menee helposti.

Kaikki mitä tulee, menee. Johonkin.

- - - Updated - - -

En harrasta rahan säästämistä, tilille.

- - - Updated - - -

Enkä sukan varteen.

Kaikki mitä tulee, menee. Johonkin.

- - - Updated - - -

En harrasta rahan säästämistä, tilille.

- - - Updated - - -

Enkä sukan varteen.

Näin on, ja sama säästösuunnitelma täällä. Minä investoin rahani kiinteään omaisuuteen. Se säilyy ulottuvilla rahaa paremmin. Materian arvo onkin sitten eriasia.

Kuluttamalla pidämme taluoden rattaat liikkeessä.

Onneksi kuulun vähäosaisiin ja maksan loppuvuodesta veroa 4%. Oikeasti olis ollu 0 rossaa, mut halusin maksaa ihan vaan siks että voin sanoa maksavani veroja ja oikeutettu kaikenlaisiin palveluihin ja halveksumaan vähempiosaisia.

Ps. Kaksi tyttöä taisi saada orgasmeja salilla. Ainakin äänestä päätellen.

Itse kuulun vähäpukeisiin.

Siitä menee erillinen haittavero.

- - - Updated - - -

Uutta vanhaa autoa ostamassa ja asia mitä odotan eniten? Arvatkaa? Ei. Oikea vastaus on pesu. Tai detaljoinnin puolelle se mulla menee. Kun ostin Volvon niin siihen meni yks viikonloppu ja 30h aikaa.

Cafe Duke.

metisse_ktm_1.webp

Ei ei ei ei se vaan toimi ei:face:

- - - Updated - - -

No joo, itse asiassa joku 4 tonnia onkin jo budjetoitu :D

Eli siis NightForce NXS F1 B.E.A.S.T 5-25x56mmF1 ZeropStop i4F™ MRAD BRAKE Mil-R.

Onnittelen, hyvä valinta.

Meetoo. Right after the tea. I allso pay the arvonlisävero when drinkkin ulostee.

image.webp

Sainpas putkirunkattua auki jääkaapin poistovesiputken tukoksen! Tähän ei (tissi)eläin pystyisi.

- - - Updated - - -

Työn kulku:
1. Epäusko
2. Epätoivo
3. Itkuraivari
4. Luovutus
5. Uusi yritys
6. VOITTO!

Back
Ylös Bottom