Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

"Vitun horo mikä vittu sä oot mulle mitään sanoon?! Sä oot rasistisin ope vittu ikinä!" Selevä. Silmä nykii ja suuta kuivaa. Saatan hakee pari lonkeroa.

Minua sanottiin viikko sitten rasistiksi, kun käsin oppilasta istumaan paikallaan. Noita sijaisuuksia tehdessäni on ollut monesti lähellä, etten ole sanonut todella rumasti takaisin. Ottaa päähän, kun nämä valtaväestöön kuuluvat oppilaat luulevat, että koulu on paikka, johon tullaan vain hengailemaan. "Ei jaksa" ja "ei kiinnosta" ovat yleisimpiä vastauksia heiltä.

Minua sanottiin viikko sitten rasistiksi, kun käsin oppilasta istumaan paikallaan. Noita sijaisuuksia tehdessäni on ollut monesti lähellä, etten ole sanonut todella rumasti takaisin. Ottaa päähän, kun nämä valtaväestöön kuuluvat oppilaat luulevat, että koulu on paikka, johon tullaan vain hengailemaan. "Ei jaksa" ja "ei kiinnosta" ovat yleisimpiä vastauksia heiltä.

Ainahan noita hengailijoita on ollu ja oon sit koittanu niille sanoo, että ole hyvä ja pasko oma opiskelusi ihan vapaasti, ei muakaan kiinnosta, mutta jättäis luokkatoverit rauhaan. Sijaisena sitä joutuu turhankin usein vahtimaan sanomisiaan aika pitkälle, jos toivoo voivansa päästä vielä uudelleen sijaiseksi samaan kouluun. Se vituttaa toisinaan ihan uskomattoman paljon. Nyt oli vielä sopivasti vielä eilisiltainen autokriisi vähän mielen päällä (laturiremppa vittujee) ja kun toi varsinainen luokka oli jo pikkuisen hermoja koitellut (ei tosin normaalia enempää mutta silti), niin kyllä toi viimenen tyttöryhmä veti vitutuksen ihan uusiin lukemiin. Mietin toisinaan, että haluankohan mä oikeasti opettajaksi? Hyvin menneet päivät ja kiva palaute opettajilta/luokalta on aina tosi hienoa ja tuntuu, että kyllä tää on vaan mun ala. Mutta mitä väliä sillä on, jos jossain vaiheessa saakin luokakseen jonkin täysin järjettömän, älyvapaan ja yksinkertaisesti helvetin ärsyttävän paskaryhmän?! Mä en ihmettele pätkääkään sitä, että jotkut opettajat hakee vauhtia lataamosta, alkoholisoituu, katkeroituu... mitä vielä? Ei mulla oo ikinä mikään ruusuinen kuva opettamisesta ollutkaan, eikä tää mikään yllätys ole, että kaikkien kanssa ei yksinkertaisesti pysty tulemaan toimeen, mutta sissus saatana. En tiedä. Vähän sellanen fiilis, että lähden roikkumaan tosta ikkunan alla kasvavasta vaahterasta. Pistän uuden kravatin kaulaan, olen sitten komeana mustassa säkissä.

No mut parempi se kipeänä himassa kuin salilla. Sellasesta tulee helpolla vähän pidempikin lepo, jos huonosti käy. :)
Juuri näi.. olin kyllä tänää vielä menos salille mut sit ovelta käännyin ja aattelin et ei perkele voi mennä ku saattaa tulla taas pitempi tauko...

Oon juonut kahvia ihan pennusta asti eli paaaaaljon ennen yläasteelle siirtymistä. Nykyinen tahti on kaksi mukillista aamulla, kaksi mukillista töissä, kakksi mukillista kotiin tullessa ja vielä kaksi mukillista himassa illalla eli 8 mukillista päivässä. Muutaman kerran olen kahvin juonnin lopettanut syystä tai toisesta, mutta minkäänlaisia vieroitusoireita ei ole tullut. Omakohtaisesti kahvinjuonnin lopettamisen huomaan vasta sitten, kun alan uudelleen tauon jälkeen juoda kahvia. Tahtoo sanoa, että ei tule uni parina yönä, kun saa taas oudokseltaan kofeiinia.

Jumalten nektaria. Maitoa vähän väriksi, ei sokeria. Huoltoasemilla ja muissa perinteisissä pahankahvinpaikoissa kermaa ja sokeria.

Olen miettinyt, että olen ehkä yliherkkä kofeiinille. Huomasin tuossa jossain vaiheessa, että illalla piti juoda kahvit tai ei saanut nukuttua kun oli niin levoton olo. Sen jälkeen luin vähän aiheesta ja sain motivaatiota kahvinjuonnin lopettamiseen. Olin joskus kuivilla kahvista monta vuotta ja satuin joskus ostamaan energiajuoman ja se pärisi ihan kunnolla. Sorruin taas sitten täällä työpaikalla, kun täällä on noi ilmaiset kahvikoneet.

Back
Ylös Bottom