Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mullakin on radio-ongelma. Autosta tyhjeni akku ja se tyhjensi radion. Nyt jos radion laittaa päälle, tulee auton näyttöön teksti "safe" eikä mitään muuta tapahdu. Ja olen muuten runkannu kaikki napit läpi. Kai se ohjekirja on pakko kohta kaivaa esille... :jahas:

Joudut kaivamaan ohjekirjan esille. Siinä on varassuoja päällä. Ohjekirjassa on ohjeet miten saat sen pois. Minulla piti painaa AS nappia pohjassa ja sitten syöttää nelinumeroinen koodi siihen.

Joudut kaivamaan ohjekirjan esille. Siinä on varassuoja päällä. Ohjekirjassa on ohjeet miten saat sen pois. Minulla piti painaa AS nappia pohjassa ja sitten syöttää nelinumeroinen koodi siihen.

Mä mietin kans jotain tollasta, että kun siinä se "safe" vilkkuu. Ei oo ennen tullu tommosta hi-tech (hah :D) laitetta vastaan kun on ajellu sillä tuhannen vanhalla Orionilla. Jännä miten se tekniikka kehittyy kymmenessä vuodessa... :rolleyes:

Tässä siis tahatonta ironiaa, jos vaikka jäi joltain ymmärtämättä ja on haluja tulla vittuilemaan etten osaa edes auton radioo käyttää. The stage is yours.

Koittakaa lyoda niita radioitanne pari kertaa. Silleen ma aina sain auton radion toimimaan kun se valilla sammuili tai jumitteli itsekseen :D Tasta olen paatellyt, etta minka tahansa elektronisen laitteen voi "korjata" pamauttamalla sita pari kertaa.

Mun piti menna tanaan aamulla pilatekseen, mutta enhan ma mitaan jaksanut herata. Ehka ihan hyva vaan, koska en ma siella kuitenkaan olisi mitaan osannut tehda. Menen siis salin puolelle palloilemaan ja saan jopa kaverin mukaan. Good stuff.

Mä mietin kans jotain tollasta, että kun siinä se "safe" vilkkuu.

Oikeasti toi safe-moodi tarkoittaa sitä, että radio on tunnistanut, että ratissa on nainen ja lukitsee siksi itsensä turvalliseen tilaan. Se on kaikille turvallisempaa kuin että nainen rämpyttäisi radion sellaiseen mystiikkajumiin josta sitä ei elvytä enää mcgyverkaan.

on haluja tulla vittuilemaan etten osaa edes auton radioo käyttää. The stage is yours.

Mitäs yllytit.

Nyt tuli ennätys mässäilyn tuomien nesteiden poistumisessa. Yleensä paino jumii ylhäällä viikon vähintään, mutta nyt aamupaino tippuikin eilisestä 3,1kg. Hyviä aamuja tälläset. Enkä muuten menny kouluunkaan vaan nukuin kaikessa rauhassa yhteentoista

Mitäs yllytit.

Mitäs läksit, nääsnääs :D Juupasenjuu. Hermo meinaa olla kireellä kun toi paskakämppä aiheuttaa mulle taas oireita oikein urakalla. Onneks tänään tuntuu olevan gradun suhteen flow-päivä. Kakskyt minuuttia istunu kirjastolla ja tekstiä tulee mukavalla syötteellä. Löysin hyvän kirjan! :)

Repesin:D Mutta oli XairaX hyvä vinkki, en muistanu että siihen saa usb-tikun, hahaa, eipä tarviikaan ajaa hiljaisuudessa:D

Mä mietin kans jotain tollasta, että kun siinä se "safe" vilkkuu. Ei oo ennen tullu tommosta hi-tech (hah :D) laitetta vastaan kun on ajellu sillä tuhannen vanhalla Orionilla. Jännä miten se tekniikka kehittyy kymmenessä vuodessa... :rolleyes:

Tässä siis tahatonta ironiaa, jos vaikka jäi joltain ymmärtämättä ja on haluja tulla vittuilemaan etten osaa edes auton radioo käyttää. The stage is yours.

Se haluaa koodin. Ja toivottavasti se on sulla jossain ohjekirjan välissä tallessa.

Muuten joudutaan seuraavaksi antamaan vinkkejä miten tommonen turvakoodisysteemi murretaan:piis:

Autoihin pitäisi ilmeisesti alkaa myydä lisävarusteena naisen logiikalla toimivia radioita... kukahan sellaisen suunnittelisi ja ymmärtäisikö sen päälle kukaan muu kuin itse suunnittelija, kun naisen logiikastakin on yhtä paljon versioita kuin naisiakin.

Periaatteessa tuo olisi hyvinkin yksinkertainen. Siinä olisi vain yksi nappi "päälle/pois" ja loput toimisi puhe-ohjauksella. Tällä hetkellä on jo jonkin verran kehitetty tekniikoita mitkä huomioi henkilön mielialan puheen sävystä joten voisi, ainakin lähivuosina, olla mahdollista että esim. naisen komento "ROKKIA NYT!!!" komennolla radio soittaa rauhallisia meren ääniä jalankulkijoiden turvaamiseksi.

Voi hiton hitto, sekoitin autoradiosta kaikki kanavat yhdellä napin painalluksella, olis kiva tietää mikä se nappi oli. Nyt niissä lukee kaikissa jotain 1611kHz. Varmaankin pakko ottaa RTFM-menetelmä käyttöön. En olis musiikkia halunnutkaan kuunnella.

Ettet sä nyt oo vahingossa vaan painanut radiota FM:stä AM:ksi?

e. Joku mode -nappi vois tehdä tuon?

Se haluaa koodin. Ja toivottavasti se on sulla jossain ohjekirjan välissä tallessa.

Muuten joudutaan seuraavaksi antamaan vinkkejä miten tommonen turvakoodisysteemi murretaan:piis:

Niin no jos se koodi ei ole ohjekirjan välissä, niin eipä se minun vika ole, vaan sen edellisen omistajan. Täytyy kattoo tos kolmen tunnin päästä ku autolle meen, että mitä sille tekee. Jos ei muuta ni hakkeroin.

Niin no jos se koodi ei ole ohjekirjan välissä, niin eipä se minun vika ole, vaan sen edellisen omistajan. Täytyy kattoo tos kolmen tunnin päästä ku autolle meen, että mitä sille tekee. Jos ei muuta ni hakkeroin.

Mut äläälä sillä lekalla.

Sergei:haart:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ettet sä nyt oo vahingossa vaan painanut radiota FM:stä AM:ksi?

e. Joku mode -nappi vois tehdä tuon?

Todennäköisesti jotain sellaista, mutta ei siinä ole mitään mode-nappia. Haluaisin tähdentää, että miespuoliset henkilötkään eivät vielä tähän mennessä ole saaneet sitä ehjättyä, onneksi huomenna on työpäivä ja paikka täys insinöörejä, maltan vaan huomisen olla pilkkaamatta niitä niin saan sen korjattua:D

Mikä siinä on?

No ku tää puhelin ilmotti et on tullu päivitys. Sit siin päivitykses meni joku päin vittua (ikinä ennen ei oo menny ku itekseenhän nää ittensä päivittää) ja multa hävis shortcut puhelimen näytöltä. Hetki sitte tuli takas mut tää on ihan typerän näkönen ja kaikki asetukset meni ihan vituillee.

Back
Ylös Bottom