Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ihan Google translator riitti kertomaan, että ei pidä paikkaansa. Vitsinä kuitenkin hauska.
Kyllä se taitaa kuitenkin pitää paikkansa.....

Tosin jos puhutaan japanista kiinan sijaan, niin hyvä laittaa adjektiiviin viittaavat hiraganat perään:

姦しい

Ihan Google translator riitti kertomaan, että ei pidä paikkaansa. Vitsinä kuitenkin hauska.

Google Translateen on itsellä mennyt luotto tässä vuosien varrella. Se ei tunnista edes sanontoja noista suurimmista kielistä.

Viimeeksi käytin sitä aktiivisesti kun tein ruotsin ainetta. Englanniksi lauseita sinne ja käännös ruotsiksi. Lopputulos on parempi kuin oma kielitaito :D

Kyllä se taitaa kuitenkin pitää paikkansa.....

Tosin jos puhutaan japanista kiinan sijaan, niin hyvä laittaa adjektiiviin viittaavat hiraganat perään:

姦しい

Olin ihan varma, ettei tuo voi olla sama merkki kuin kuvassa, mutta näköjään se sitten on. Mikäli siis olet ihan vakavissasi. :)

Google Translateen on itsellä mennyt luotto tässä vuosien varrella. Se ei tunnista edes sanontoja noista suurimmista kielistä.

Viimeeksi käytin sitä aktiivisesti kun tein ruotsin ainetta. Englanniksi lauseita sinne ja käännös ruotsiksi. Lopputulos on parempi kuin oma kielitaito :D

Itse olen huomannut sen, että suomeksi ei ainakaan kannata kääntää mitään muuta kuin yksittäisiä sanoja. Muista kielistä englanniksi käännettäessä ja toisinpäin on ainakin mulla toiminut ihan hyvin, sanontoja myöten.

Itse olen huomannut sen, että suomeksi ei ainakaan kannata kääntää mitään muuta kuin yksittäisiä sanoja. Muista kielistä englanniksi käännettäessä ja toisinpäin on ainakin mulla toiminut ihan hyvin, sanontoja myöten.

Nojoo, itsellä ei ole hyviä kokemuksia edes eng -> esp, vaikka kyseessä on kaksi pirun suurta kieltä. Olen tyytynyt yksittäisiä sanoja kääntämään vaan. Kai se on käyttäjästä kiinni.

Huvikseni heitin suomesta lauseen Googlen kääntäjän käännettäväksi.

Huorat ovat elämän suola.

Saksaksi: Prostituierte sind die Würze des Lebens.
Englanniksi: Prostitutes are the spice of life.
Ranskaksi: Les prostituées sont le piment de la vie.
Espanjaksi: Las prostitutas son la sal de la vida.
Italiaksi: Le prostitute sono il sale della vita.
Latinaksi: Meretrices, egestas vitae sunt.

Kaikesta huolimatta olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti.

Englanniksi: Nevertheless, I am rock-hard racist, fascist and sadist.
Saksaksi: Trotzdem bin ich steinharte rassistische, faschistische und Sadisten.
Puolaksi: Niemniej jednak jestem twardy jak skała rasistowskie, sadystą i faszystowskich.
Hollanniksi: Toch ben ik keiharde racist, een sadist en een fascist.

Toimii.

Googlen kääntäjällä sain joskus aika hyvät naurut aikaiseksi, kun jossain yhteydessä satuin yrittämään Tanskalaisia kaupunkeja englanniksi... :D Näköjään muutama vielä toimii, esim. Odense= kentucky.

Yleisesti tuo kääntäjä kuitenkin toimii paljon paremmin vaikka tanska-englanti kuin suomi-englanti. Työtekstejä joskus on pakko yrittää nopeasti saada selville tuota kautta, kun saattaa olla oleelliset tiedot joskus ties millä kiellellä kirjoitettuna...

Googlen kääntäjällä sain joskus aika hyvät naurut aikaiseksi, kun jossain yhteydessä satuin yrittämään Tanskalaisia kaupunkeja englanniksi... :D Näköjään muutama vielä toimii, esim. Odense= kentucky.

Yleisesti tuo kääntäjä kuitenkin toimii paljon paremmin vaikka tanska-englanti kuin suomi-englanti. Työtekstejä joskus on pakko yrittää nopeasti saada selville tuota kautta, kun saattaa olla oleelliset tiedot joskus ties millä kiellellä kirjoitettuna...

Mä tilasin eilen netistä tavaraa jotka tulee Tanskasta, tänään tuli sitten jotain lähetysseurantaan liittyvää sähköpostia...ja nehän on tietysti Tanskaa, ei nyt ihan avautunut mitä siinä lukee:D

Päiväunet venähtivät liian pitkiksi, enkä ehdi enää salille temppuilemaan. Kai se on pakko mennä ulos höntsäilemään, ettei omatunto ala soimata liian vähästä treenaamisesta.

Kevyt päivällinen, 48 kanansiipeä, ja yksi siivu ruskeaa paahtoleipää, koska pitäähän niitä hiilareitakin vähän saada. Nyt kävellen salille, niin ehkä vähän sulaa ensin.

Joku kusipää varasti mun lompakon salilla.. Kyykkäilyt sentään meni tänää ihan nappiin, niissä kun on ollu aika paljon onglemaa kun tulee joku henkinen raja vastaan heti kun toistot menee yli kymppiin, taaaaai jos iskee yhtään lisäpainoja kehiin.. Pelkällä tangolla useempi sarja ja 15 toistoa. I'm happy. (Mutta tapan kyllä katseellani joka vitun ikisen jumppa saatanan tytön jotka sinne salille tulee, vitttu ihan varmasti joku niistä on sen lompakon nyysiny koska ei KUKAAn joka käy joka päivä salilla ja parhaimmillaan 2x päivässä pölli kenenkään toisen lompakkoa jota näkee salilla harvase päivä...............)

jebou onpa perseestä :(

Meni sitten laiskotteluks tääkin ilta. Jotenkin meinaa lässähtää opiskelumotivaatio aina iltasin...

Back
Ylös Bottom