Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Siis voi elämä. Katoin just ruotsinkanavalta leffaa Hitlerin bunkkerista. Itkin pääni turvoksiin kun Fru Goebbels tappoi lapsensa. Piristäkää nyt hyvät ihmiset mua.

Käyttötapauksissa oli se, että piti saada ostoskori talteen, eli tallennettu tilaus ja sitten se, että tilauksen vahvistuksen jälkeen tilaus tuli voimaan ja lähti käsiteltäväksi, eli vahvistettu tilaus. Nyt on kuitenkin tapauksia, joissa on sekä tallennuspäivä, tilauspäivä, että käsittelijä kaikilla arvo, eli miten tuosta pitäisi osata tajuta, että onko kyseessä tallennettu, vai jo tilattu tuote.

Hei, otahan wild card käyttöös. Katsos kun tässä vaiheessa harkkatyötä te saatte tehdä sille kannalle ja sen skemalle ihan mitä tahansa teidän tarvii tehdä, että te saatte sen toimimaan. Niin sää voit ite muuttaa ton taulun sellaiseksi, että sinne asetetaan joku bitti vinoon kun se on vahvistettu. Jossain siellä tehtävän teko-ohjeissa sanotaan, että ihan mitä haluutte nyt tehdä, saatte tehdä. Se oli siinä alussa vaan kun ei saanu muutella ennenkuin me ollaan nähty että homma on lähteny hyvin pyörimään.

Itse meinasin alkaa kohta kysellä paria, ettei jäisi liian viime tippaan :D.

Mää voin kysästä työhuonekaverilta, että vieläkö se on ilman paria.

Huoh. Nukuttakaa mut. Ei nukuta, vaikka pitäisi kaiken järjen mukaan jo petiin mennä.

Tää on niin tätä. Mennään "yhelle". :hyvä:
Harvemmin himassa lähtee lapasesta. Mutta se fiilis kun kavereiden kanssa kolmannen jälkeen myönnetään, että "okei, se on sittenkin pitkä kaava" on oikeasti tosi siisti. Se neljäs maistuu niiiiiin hyvältä. :D

Kuulostaa todella hyvältä :thumbs:
Selvä, se on diili. :hyvä:

Ajoin ylinopeutta.Sain sakot ihan aiheesta.Mutta kun en tajunnut pysähtyä:eek:niin ne sitten ajeli mun perässä Kauppatorilla enkä vieläkään tajunnut pysähtyä niin ne kuulutti jotain mutta en mä kuullut kun musiikki oli niin kovalla.No sitten tuli kaikenmaailman puhallusta je lääke ja huume testailua:wtf:Miten ne ei oiken tajunnu et oon vaan bimbo blondi enkä mikään kriminaali:(Mä oon kyllä ihan kiltti kun en edes juo koskaan.
:lol2::lol2::lol2:

No perhana kun ei ole himassa kun nuudeleita ja fetaa...no on tossa läjä eermannejakin ja kauhee suolasen himo iski keskellä yötä/iltaa...ja pitäs laitaa vaatetta niskaa jos haluis jollain 24/7 huoltiksella käydä, kun lähin on jossain helvetin kuusessa...(eli tikkurilassa:))
Ymmärrätkö ongelman??:rolleyes:
Ymmärrän. Eikö lähempi oo ABC Tuomarinkylä. Tai enhän mä tiedä missä sä asut itse asiassa. :D

tulehan salille taas joku päivä?
Pitää tulla. Saa Kisikselläkin tulla käymään. ;)

Siis voi elämä. Katoin just ruotsinkanavalta leffaa Hitlerin bunkkerista. Itkin pääni turvoksiin kun Fru Goebbels tappoi lapsensa. Piristäkää nyt hyvät ihmiset mua.
:(
comfort.gif

No ihan ekaks: Älä katso tommoisia, niistä tulee aina ihan vitun paha olo. Itse en myöskään ois halunnu nähdä sitä dokumenttia tsernobylistä, mistä kävi ilmi, että vieläkin se koko paska voi vaarantaa puoli maailmaa.

Sit siihen piristyspuoleen: :dance:

Hei, otahan wild card käyttöös. Katsos kun tässä vaiheessa harkkatyötä te saatte tehdä sille kannalle ja sen skemalle ihan mitä tahansa teidän tarvii tehdä, että te saatte sen toimimaan. Niin sää voit ite muuttaa ton taulun sellaiseksi, että sinne asetetaan joku bitti vinoon kun se on vahvistettu. Jossain siellä tehtävän teko-ohjeissa sanotaan, että ihan mitä haluutte nyt tehdä, saatte tehdä. Se oli siinä alussa vaan kun ei saanu muutella ennenkuin me ollaan nähty että homma on lähteny hyvin pyörimään.
Eli noista populoinneista ei tarvitse enää välittää tässä vaiheessa vai? Nehän menevät automaattisesti rikki, jos nyt käyn muuttelemaan kannan ja taulujen rakennetta.

Mää voin kysästä työhuonekaverilta, että vieläkö se on ilman paria.
Joo, kiitos. Pitäisi tosin ottaa nopea pikakertaus vielä kurssin asioista, mutta onhan tässä aikaa ruhtinaallisesti :D.

Jätkä soittaa poskee, ja feidaa kimppareenit vaikka uhoo että "kyllä mä perkele väännän ne malmigymin tangot rusettiin vaikka":lol2:
No en mä voinu mitään sille et mulla oli joku duunin koulutuspäivä sillon. :( Tosin juttelin tänään sipulin kanssa ku oltiin pyöräilemässä et vois joku toinen kerta tulla.

Jyllille piti sanomani että mikään ei oo herkullisempaa kuin mies joka uskaltaa ihailla söpöjä vauvoja. ;) Ei se uskottavuus siitä kun lisääntyy vaan.

No en mä voinu mitään sille et mulla oli joku duunin koulutuspäivä sillon. :( Tosin juttelin tänään sipulin kanssa ku oltiin pyöräilemässä et vois joku toinen kerta tulla.
Ougei, saat tän kerran anteeks ton.
Ei oo mitään niin tyhmän näköstä kuin sipuli ja sen jopo vauhdissa:lol2:

e.noei se oli läppä...hitto...toivottavasti se ei lue tätä.

Harvemmin himassa lähtee lapasesta. Mutta se fiilis kun kavereiden kanssa kolmannen jälkeen myönnetään, että "okei, se on sittenkin pitkä kaava" on oikeasti tosi siisti. Se neljäs maistuu niiiiiin hyvältä. :D

Juu, siihen kun on pienen vastustelun jälkeen antanu itelleen luvan, niin maistuuhan se taas entistä paremmalle :kippis1:

Selvä, se on diili. :hyvä:

Mä en oo vielä uskaltanu ilmoittautua Pakkiksen pikkujouluihinkaan, kun en oikeestaan tunne täältä livenä juuri ketään. Niin että ei ehkä kannata pidätellä hengitystä tätä tapahtumaa odottaessa :jahas:

A) Jojoilu painon kanssa on kivaa, kunnes kuolee sydikseen.
Sinulla ovat nuo dieetit ja "normaalit" syömiset molemmat sen verran extremeä touhua, että pientä taipumusta tuonne jojoilun suuntaan taitaa olla :D. Dieetillä ei syödä juuri mitään, kun taas muuten ruokaa uppoaakin sitten aika tahdilla, jos olen ymmärtänyt oikein.

Mä en oo vielä uskaltanu ilmoittautua Pakkiksen pikkujouluihinkaan, kun en oikeestaan tunne täältä livenä juuri ketään. Niin että ei ehkä kannata pidätellä hengitystä tätä tapahtumaa odottaessa :jahas:
Sinne vaan mukaan. Pakkiksen miitit ovat ainakin olleet ihan järjestään huippu mukavia tapahtumia. Siellä sitä viimeistään sitten tutustuu porukkaan.

Eli noista populoinneista ei tarvitse enää välittää tässä vaiheessa vai? Nehän menevät automaattisesti rikki, jos nyt käyn muuttelemaan kannan ja taulujen rakennetta.

Joo, siitä populoinnistahan sun ei sitten tarvi korjata kuin sen yhden taulun data, jos haluut että muuten on se kanta täynnä sitä aiempaa scheissea. Mutta siinä siis voi tehdä vaikka denormalisointia sille kannalle jos haluaa esim optimoinnin takia, ja sillonkin joutuu tekemään populointiin korjauksia tai korvaamaan kokonaan uudella datalla. Ihan miten haluat.

Joo, siitä populoinnistahan sun ei sitten tarvi korjata kuin sen yhden taulun data, jos haluut että muuten on se kanta täynnä sitä aiempaa scheissea. Mutta siinä siis voi tehdä vaikka denormalisointia sille kannalle jos haluaa esim optimoinnin takia, ja sillonkin joutuu tekemään populointiin korjauksia tai korvaamaan kokonaan uudella datalla. Ihan miten haluat.
Tämä selvä. Painunkin takaisin koodaamaan.

Back
Ylös Bottom