Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En saa tätä puuroa alas :eek: Pitäs olla jo muissa tekemisissä...

Awwwww :haart: En pääse nukkumaan ku en raaski siirtää tota läskiä kissaa.

Liitteet

• mörkö.webp
    mörkö.webp
    27,4 KB · Katsottu: 84
onko täällä jotain uniexperttejä paikalla? Milloin on REM-unijakso yöllä, ja pitääkö nukkumaan meno ajoittaa tohon ajankohtaan jos haluaa nähdä unta helpommin :)? viime yönä oli nimittäin niin mehukas uni joka tuntui niin aidolta(mahdollinen selkouni, lucid dream), ja toivon että näkisin ensi yönäkin unta :D!

^ Lihoiksi. Paljonhan kissassa on proteiinia?

Tossa kissassa ainakin on varmaan enemmän rasvaa ku proteiinia.

onko täällä jotain uniexperttejä paikalla? Milloin on REM-unijakso yöllä, ja pitääkö nukkumaan meno ajoittaa tohon ajankohtaan jos haluaa nähdä unta helpommin :)? viime yönä oli nimittäin niin mehukas uni joka tuntui niin aidolta(mahdollinen selkouni, lucid dream), ja toivon että näkisin ensi yönäkin unta :D!

Ei mun mielestä REMit katso mitään kellonaikaa ? Tulevat silloin, kun nukkuu tarpeeksi sikeästi tms.
Oliko sun unessa kenties alastomia naisia ku noin paljon toivot sitä takaisin?

Mä taistelin viime yönä unessa Lordi Voldemortia vastaan ja koitin tekstarilla kutsua apujoukkoja mut sit kännykän tekstin ennustus ei toiminut :(

Taitaa riippua ihan nukkumaanmenoajasta, mutta muistaakseni yksi unisykli kestää pari-kolme tuntia ja siinä keskellä o REM-jakso. Vähän voi sitä kautta koettaa hahmottaa että monenko aikaan aamulla yleensä herää helposti/itsestään ylös, siinä o ilmeisesti syklien välikohta. Eli tästä vastauksesta ei ollut mitään apua :D

Mutta jos siitä o lohtua, eli jos sulla o kesäloma alkanu ja on aikaa pelleillä, ni mitä väsyneempänä menee nukkumaan ni sitä oudompia unia näkee, eli ei muutaku valvoskelet aamupuolelle ja katot mitä näkyypi :) Toinen tekniikka joka voi toimia on, että ku meet nukkumaan ni alat nukahtaessasi pyörittelemään jo itse sitä filmiä etiäppäi ja miettimään että miten se jatkuisi, hyvällä tuurilla REM-vaiheessa jatkuu siitä mihin nukahtaessasi jäit.

Tossa kissassa ainakin on varmaan enemmän rasvaa ku proteiinia.

Ei mun mielestä REMit katso mitään kellonaikaa ? Tulevat silloin, kun nukkuu tarpeeksi sikeästi tms.
Oliko sun unessa kenties alastomia naisia ku noin paljon toivot sitä takaisin?

Mä taistelin viime yönä unessa Lordi Voldemortia vastaan ja koitin tekstarilla kutsua apujoukkoja mut sit kännykän tekstin ennustus ei toiminut :(

Eräs tyttö oli unessa, jota en oo ajatellu pitkään aikaan mut aika jännä että silti näin siitä unen :o! nyt sitte alkoi kiinnostaa tää tyttö, ja mahdollisesti pitäis yrittää tehdä jotain asialle. Mistähän johtuu että nään herkemmin unia kun käyn nukkuu siinä klo 02-03 vai onko se vaan mun omaa kuvittelua että mukamas nään herkemmin unia :D?

Miten toi sun uni sitte loppu :(?

REM(rapid eye movement) on unen syvin taso. Siihen päästäkseen pitää nukkua useita tunteja. Sillon aivoissa on kova neurologinen tapahtumajakso
ja muistaakseni sillon kroppa on "halvaantunut"
Oon ite joskus puoliks heränny silleen että olin tavallaan hereillä, mutta en pystynyt liikuttamaan raajoja mihinkään.
Oli pikkasen WTF-olo ku nukuin sohvalla naama selkänojaan päin ja olin ihan varma et keittiöstä kuuluu ääntä enkä pystynyt aseistautumaan suorittaakseni tarkastuskierroksen :wtf:

E: ei se ollukkaa ku joku 1-2h kauan kestää päästä REM-uneen.
Ja silloin on tunteisiin liittyvä aivojen alue erittäin aktiivinen.

Eräs tyttö oli unessa, jota en oo ajatellu pitkään aikaan mut aika jännä että silti näin siitä unen :o! nyt sitte alkoi kiinnostaa tää tyttö, ja mahdollisesti pitäis yrittää tehdä jotain asialle. Mistähän johtuu että nään herkemmin unia kun käyn nukkuu siinä klo 02-03 vai onko se vaan mun omaa kuvittelua että mukamas nään herkemmin unia :D?

Miten toi sun uni sitte loppu :(?

Aww :) Tietysti otat siihen yhteyttä!
Ehkä siinä klo 02-03 on jotenkin pinnallisempaa unta tms. ja unet muistaa sit paremmin... Mulla ainakin päikkäreillä ja aamuyöstä on yleensä eniten unia. Yöllä nukun niin sikeästi etten tajua mitään.

En muista miten se loppu, mutta alusta asti tiesin että voittaisin Voldemortin :D Eli kai mä sen sit voitin! Unen lopussa avada kedavratettiin toisiamme ja mulla oli taikasauvana sellanen putken pala mitä mun sähkömies-isällä oli aina auto täynnä :D

e. Tota unta kirjoittaessani tajusin et ei taida mullakaan olla ihan kaikki muumit laaksossa :(

Näin kerran sellaista unta, että pussailin jonku tytön kanssa jolla oli sähäkkä punainen tukka ja tosi tarkkaan trimmattu punainen parta. Kyseisessä unessa ei päästy sen pidemmälle, niin pitää nyt toivoa että se oli tosiaan tyttö :D

Näin kerran sellaista unta, että pussailin jonku tytön kanssa jolla oli sähäkkä punainen tukka ja tosi tarkkaan trimmattu punainen parta. Kyseisessä unessa ei päästy sen pidemmälle, niin pitää nyt toivoa että se oli tosiaan tyttö :D

Mulla oli viime yönä iham samanlainen uni, että siinä ei menty yhtään pitemmälle :o! Mut mun unessa ei ollut mitään epäselvyyttä siitä että onko kyseessä tyttö hehe :D

Aww :) Tietysti otat siihen yhteyttä!
Ehkä siinä klo 02-03 on jotenkin pinnallisempaa unta tms. ja unet muistaa sit paremmin... Mulla ainakin päikkäreillä ja aamuyöstä on yleensä eniten unia. Yöllä nukun niin sikeästi etten tajua mitään.

En muista miten se loppu, mutta alusta asti tiesin että voittaisin Voldemortin :D Eli kai mä sen sit voitin! Unen lopussa avada kedavratettiin toisiamme ja mulla oli taikasauvana sellanen putken pala mitä mun sähkömies-isällä oli aina auto täynnä :D

e. Tota unta kirjoittaessani tajusin et ei taida mullakaan olla ihan kaikki muumit laaksossa :(

Ahaa kiitos tiedosta :) Ei varmaan kantsi sanoo kuitenkaan että näin unta hänestä kun se saattaa vaan olla ahdistava tieto jos se tyttö luulee että se on mulle kaikki että nään siitä uniakin jne hehe :D?

Täytyy sanoo että sulla on kyllä hyvä mielikuvitus kun näät tommoisia unia! mun unet on ainakin monesti semmoisia paljon arkisempia :D

Back
Ylös Bottom