Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Taas on naisen kuukausittainen kulubudjetti loppunut jo 2 viikon jälkeen ja kuvetta pitäisi kaivaa ettei elämästä tule sietämätöntä. Se kun tuollainen vähän epävakaa persoona ja aina kun tulee noita maanisia kausia niin että jalanjäljet on lattian sijasta seinissä ja katossa niin silloin myös rahaa kuluu älyttömästi. Sitten kun on tasaisempi kausi niin ei mitään ongelmaa budjetin kanssa. Tuohon olisi varmasti helppo ratkaisu sopivan mielialalääkityksen kautta ja sen mitä googletin niin myös hyvin yleistä Suomessa niiden käyttö. Ei mitään hävettävää mutta kuinka esittää asia ilman että tulee puukotetuksi naamaan. Ei mitenkään.

Mihin se hassaa noita rahoja? Voitko pistää jonkun tarkan listan tähän? Minä olen jo pidempään epäillyt, että nainen pistää niitä talteen jonnekin.

Miten muuten sen Phuketiin muuton kanssa? Sehän olisi ihan ilmiselvä keino päästä sinusta eroon ja hommata naiselle omaisuutesi.

Olen kyllä niin kyyninen ja nähnyt noita kuvioita, missä miestä pidetään lompakkona, että olen aina pahin mielessä.

Muuten yksi tuttu kävi töissä ja elätti naisystävää joka opiskeli lääkäriksi tms. No sitten kun nainen valmistui, niin nainen erosi miehestä ja muutti omilleen, kun ei halunnut enää elättää duunarimiestä. Lääkärinä olisi katsos elintaso kärsinyt.

Mihin se hassaa noita rahoja? Voitko pistää jonkun tarkan listan tähän? Minä olen jo pidempään epäillyt, että nainen pistää niitä talteen jonnekin.

Miten muuten sen Phuketiin muuton kanssa? Sehän olisi ihan ilmiselvä keino päästä sinusta eroon ja hommata naiselle omaisuutesi.

Olen kyllä niin kyyninen ja nähnyt noita kuvioita, missä miestä pidetään lompakkona, että olen aina pahin mielessä.

Muuten yksi tuttu kävi töissä ja elätti naisystävää joka opiskeli lääkäriksi tms. No sitten kun nainen valmistui, niin nainen erosi miehestä ja muutti omilleen, kun ei halunnut enää elättää duunarimiestä. Lääkärinä olisi katsos elintaso kärsinyt.
En kyllä osaa sanoa, sitä tavaraa vaan tulee mutta en erota niitä toisistaan ja olen myös sanonut, että hintalappua ei saa näkyä missään ostetussa tuotteessa täällä talossa, koska minun psyyke ei kestä nähdä niitä. Mitä vähemmän tiedän, sen parempi., mutta kamaa kyllä on. Olen muuttanut yhden kokonaisen huoneen vaatehuoneeksi tästä talosta ja se täyttyy uhkaavasti.

Thaimaahan olisi kova hinku naisella muuttaa mutta olen onnistunut viivyttelemään asiaa, koska suoraan sanottuna ei ole enää päänupissa tarpeeksi virtaa niin isoon elämänmuutokseen. Olen sanonut selvitteleväni muuttoon liittyviä käytännön juttuja ym. viivyttelykeinoja mutta todellisuudessa en ole tehnyt yhtään mitään asian eteen. Lopulta sekin räjähtää käsiin, kun tekosyyt loppuu kesken ja selviää etten ole laittanut tikkua ristiin. Mutta nyt kun loppusuora jo häämöttää niin menköön miten menee. Ikävä tietysti tuottaa pettymys pitkän odotuksen jälkeen mutta ehkä siitä päästään yli. Vähän ahistava aihe, joten jätetään se tähän.

Ihan samaa mietin että ne rahat siirtyy jemmaan tai rajan taakse jossa rahoittaa ukrainan rosvoajia tuohoajia ja raiskaajia
(n)

Kaikille sama 25%.

Ja sitten ylityöt verovapaiksi. Eli jos joku haluaa tehdä enemmän kuin 8h, niin sen ylimenevän saa artisti pitää kokonaan.
Näinhän oli muistaakseni toisen maailmansodan jälkeisessä saksassa.
Olikohan se jossain laskelmassa 28 vai 30, joka olisi Suomessa optimi. Tuossa olisi se hyvä, että loppuisi myös itkeminen osinkoverotuksella kikkailusta, kun olisi pääoma- ja tulovero synkassa aina ja kaikilla.

Se mikä ei jotenkin mene enemmistön kaaliin on se, että kaikki %-perusteinen verotus on progressiivista euromääräisesti joka tapauksessa.

Uunilohta aurajuustolla, käristyksen ja pottujen kiilaksi.
Täällä tein tuollaista Guinness-pohjaista lihapataa twistillä ja kaveriksi ekaa kertaa ite tehtynä maa-artisokka pyreetä. Oli kyllä saakelin hyvää, enkä enää kovin herkästi pottumuusia tee, jos noita tai juuriselleriä saatavilla.

Kohta siirtymä jälkkärille kera zamppiksen.

Ja jälkkäriä.

1000011903.webp

E. Ai niin ja hyviä itsepäisyyspäiviä toki kaikille!

Karjalanpiirakoita munavoilla.
Olisi pitänyt tehdä kalakukko 😁

Valkosuklainen Toffifee oli varsin mitätön makukokemus, joten ei tarvitse ostaa jouluksi. Jäätelökään ei ole oikein maistunut.

Luulin kuntosalin olevan huomenna auki, mutta koko halli onkin varattuna potkupalloturnaukseen. Tylsää.

Back
Ylös Bottom