Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


mutta oli santatie! eikä mercedeksessä tietenkään ole kuraläppiä

kivet pian lentelisivät ja hakkaisivat pyöränkaaren metalliväripinnan huonoksi jos pitäisi ylenmäärin vauhtia yllä


oli muuten ensimmäinen ja ehkä pä viimeinen kerta kun Mercedes piipahti santatiellä Minun omistukseni aikana
 
Uuden auton tehojen tuottama mielihyvä kyllä laskee aika nopealla käyrällä mutta ei kuitenkaan koskaan nollaan eli lähtötasoon. Lähinnä huomaa nyt kun on kaverin kyydissä ja ei päästä 2km ohituskaistalla ohi autosta jonka vauhti on 90km/h niin palaan nuoruuteen ja tokaan autooni, nissan micraan jolla meinasin tehdä luonnollisen poistuman tältä pallolta kun kuvittelin ohittavan 80km/h ajavan rekan alle 5km näkyvyydellä.
 
Uuden auton tehojen tuottama mielihyvä kyllä laskee aika nopealla käyrällä mutta ei kuitenkaan koskaan nollaan eli lähtötasoon. Lähinnä huomaa nyt kun on kaverin kyydissä ja ei päästä 2km ohituskaistalla ohi autosta jonka vauhti on 90km/h niin palaan nuoruuteen ja tokaan autooni, nissan micraan jolla meinasin tehdä luonnollisen poistuman tältä pallolta kun kuvittelin ohittavan 80km/h ajavan rekan alle 5km näkyvyydellä.

mopedin kiihtyvyys turruttaa kaikki alle +300heppaiset autot niin tuhnuiksi, että ei niillä ole mitään tarvetta etes yrittää kiihdytellä

ja mopedilla taas ei kovin montaa kovaa kiihdytystä raaski Suven aikana tehdä, koska: säälin/säästän takarengasta #nuuka
 
viimeisin polttomoottorihenkilöauto jolla on tullut ns. painettua lappua lattiaan oli 315 hevosvoimainen yamahan valmistama veekasi (b8444s)

siinäkin hyvin suureksi osaksi sen äänen tähären, VoiVeljet
 
Mennen Suvena yksi nainen palanmatkaa oli/kyydissä

hän pystyi olla hiljaa, mutta senverran häiritti rauhallinen ajotapani, että olisi tehnyt mieli sanoa

sen sanoi
Kelit on jo sen verran viileitä että rarionkuuntelukin lienee mahdotonta.
 
Kelit on jo sen verran viileitä että rarionkuuntelukin lienee mahdotonta.

on vielä sähköt päällä ja ilmanvaihto automaattiasetuksilla

sitten kun hetki koittaa, ensin menee puhallin käsikäytölle, eli pienelle pyörintanopeudelle, ei tokikaan sähkönsäästelysyistä vaan että moottori lämpiää nopeampaa, kun ei käytetä veten lämpöä niin paljoa hytin lämmitykseen

sitten vasta raario kiinni kun on jo selvästi pakkasen puo lella
 
Minkäs se pakkasrario taas rikkoikaan?

koska:

-Mercedeksen mittariin pyörähtää se noin 7000km vuodessa, onely
-josta suurempi osa kesäkelien ollessa parhaimmillaan
-eli ajan talvella niin säälittävän vähän &lyhyitä matkoja
-en jaksa ladata akkua erikseen, vaan se lataantuu sen mitä lataantuu ajojen aikana #laiska

säästään siis sähköä pitämällä ajon aikana sähkönkäytön minimissä, että akku lataantuu niin maximaalisella teholla kun mahtollista
näin yritän välttää tilanteen, että joku kerta se henkilöauto ei käynnistykkään kuntoisulasin/maitokaupan/ydinkeskustan pariikauleella kun on tullut aika ajaa kotiin

yhteisti on käynyt näin, kotipihasta tarttasi täysin normaalisti, ei mitään oikeilua, kuntoilusalin pihasta sitten ei enää tapahtunutkaan kun naksahdus ja kaamea releiden pärinä kojetaulussa

nykyautot kuulemma toimivat näin, akku loppuu kerrasta, akulla taisi olla silloin ikää viitisen/kuutisen vuotta

Mercedekseen siis tottakai on akku vaihdettu toissa talvena, eli nyt tuota vaaraa ei pitäisi olla, mutta se vaara on että jos kulutus on suurempi kun ajojenaikainen lataus niin hupeneehan se

samoin käy ruumiin massalle jos kuluttaa enemmän kun nauttii
 
Pakkasilla: https://www.puuilo.fi/nedis-paristo...-J6LCgbUtTEbKbYgiZdLM8qelHb2BLgRoCQxwQAvD_BwE
1014999411131113e43d9cfe7a20eb73c7f470983b0a98cc6adc_5412810329533_1png.png


Mahtaisko hiljainen nainen sanoa mittään?

edit. ei tarvis kun vois kuunnella rariota.
 
emme ole hiljaisen NAISen(tekstiviesti) kanssa enää missään tekemisissä, koska hänelle kävi semmonen hassu juttu että meni ihastumaan johonkin Mieheen, hänellä siis ei ole enää Minulle mitään käyttöä


henkilöautoilen siis tulevan talvena äärinmäisen kovalla todennäköisyysrosentilla täysin yksin

ja Minä pystyn nauttia Mercedeksen nautinnollisesta kyydistä myös hiljasiuuden vallitessa, no vähän rengasmelua kuuluu ja kovemmissa kihdytyksissä pakoputki pöräjää

mutta: ei nitaja, ai nataja, ei kolaja! on hieno tuote!
 
koska:

-Mercedeksen mittariin pyörähtää se noin 7000km vuodessa, onely
-josta suurempi osa kesäkelien ollessa parhaimmillaan
-eli ajan talvella niin säälittävän vähän &lyhyitä matkoja
-en jaksa ladata akkua erikseen, vaan se lataantuu sen mitä lataantuu ajojen aikana #laiska

säästään siis sähköä pitämällä ajon aikana sähkönkäytön minimissä, että akku lataantuu niin maximaalisella teholla kun mahtollista
näin yritän välttää tilanteen, että joku kerta se henkilöauto ei käynnistykkään kuntoisulasin/maitokaupan/ydinkeskustan pariikauleella kun on tullut aika ajaa kotiin

yhteisti on käynyt näin, kotipihasta tarttasi täysin normaalisti, ei mitään oikeilua, kuntoilusalin pihasta sitten ei enää tapahtunutkaan kun naksahdus ja kaamea releiden pärinä kojetaulussa

nykyautot kuulemma toimivat näin, akku loppuu kerrasta, akulla taisi olla silloin ikää viitisen/kuutisen vuotta

Mercedekseen siis tottakai on akku vaihdettu toissa talvena, eli nyt tuota vaaraa ei pitäisi olla, mutta se vaara on että jos kulutus on suurempi kun ajojenaikainen lataus niin hupeneehan se

samoin käy ruumiin massalle jos kuluttaa enemmän kun nauttii

Pemari alkuperäisellä akulla 11 vuotta, oiskohan kolme tai neljä kertaa talvella valo syttynyt ja ladattu virman tiloissa lämpimässä silloin. Kerran syttyi syyskeleissä kun käytin sitä eco moodia, siinä ei moottorijarrutusta. Sen koommin en ole sitä käyttänyt. Vaihteen saa vapaalle kepistä jos haluaa. Vähän ajotottumuksiin kiinnittänyt huomiota, niin ei ole akku vaivannut moneen vuoteen (talveen).
 
Mercedekseen siis tottakai on akku vaihdettu toissa talvena, eli nyt tuota vaaraa ei pitäisi olla, mutta se vaara on että jos kulutus on suurempi kun ajojenaikainen lataus niin hupeneehan se

Oletko sinä ikinä laskenut näitä sinun päähänpinttymiä auki, että onko niissä yhtään mitään perää? Noh, minä laskin sinun puolesta ja sain arvion, että se radion käyttö kuluttaa todennäköisimmin vain yksittäisiä prosentteja siitä laturin tuottamasta kapasiteetistä. Eli onko sillä yhtään mitään merkitystä? No eipä ole.
 
Eli onko sillä yhtään mitään merkitystä? No eipä ole.

niimpä, koska: ei se raadion kuuntelukaan juurikaan tuo mitään lisäarvoa siinä ajon aikana, ellen: juuri välttämättä halua kuunnella uutisia, mutta muutenhan rariosta tulee pelkkää roskaa

t.VanhaSetä
 
en oikeasti etes tiedä paljonko nykyisessä, koska: sillä lukemalla ei ole Minulle yhtään mitään merkitystä
 
en tiedä Mercedes-Benz henkilöautoni hevoisvoimamäärääkään
 
Back
Ylös Bottom