Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Noihin aiempiin vinkkeihin sijoittamisesta, niin pitäisin monia niistä melkeinpä suurimpina virheinäni, joista edelleen todella vaikea päästä eroon. Halvalla harvemmin saa parasta laatua.
Eli mieluummin näin päin vinkit:
-Älä tuijota osinkoa. Iso osinko tarkoittaa usein sitä, että firmalla ei ole rahalle investointikohteita (kasvua) ja markkinakaan ei siihen usko, koska osinko/hinta suuri. Saattaa olla varoitusmerkki auringonlaskun bisneksistä.
-Älä tuijota PE arvoa. Et ole ainut joka löysi halvan, kyllä koko markkina tietää. Halpa hinta/tulokset todnäk johtuu siitä, että kasvuun ei uskota. Päinvastoin kuin helposti ajattelee, riski arvon laskuun on suuri, jos osake on todella halpa.
-Painota kasvua poiminnassa, Suomi ei kasva, kyllä jenkkimarkkinaan edelleen kannattaa iso osa sijoituksista laittaa.
-Osta korjausliikkeistä, mutta markkinan ajoittaminen muutoin tai romahdusten odottelu joidenkin loogisten päättelyjen kautta ei yleensä toimi. Pörssi katselee 6kk eteenpäin pääsääntöisesti, ne tapahtumat on jo hinnoissa.

Enkä siis sano etteikö mitään alhaisen PEn tai ison firman osinkoja tai suomalaisia pitäisi ostaa. Mutta sanoisin että halpuuden ja osingon painottamisesta -> ajatus kasvun painottamiseen.

Minä ajattelin uhrata tuon 13 mallin, laittaa rahalla koreeksi ja ostaa 17pro kun ulos putkahtaa. Saa nähä mitä on hinnat ulostautuessa

oli niin törkiä se kamerasysteemi seitsemässätoista &alumiinirunko niin sentähären piti nyt pistää uusin mahtollinen titaaninen

muuten olisin päästelly viidellätoista vielä menemään vuoden-kaksi

etellinen päivitys oli myös viime syksynä 13pro->15pro ja ero etenkin painossa oli käsinkosketeltavan huomattava teräs->titaani

oli niin törkiä se kamerasysteemi seitsemässätoista &alumiinirunko niin sentähären piti nyt pistää uusin mahtollinen titaaninen

muuten olisin päästelly viidellätoista vielä menemään vuoden-kaksi

etellinen päivitys oli myös viime syksynä 13pro->15pro ja ero etenkin painossa oli käsinkosketeltavan huomattava teräs->titaani
Mulla taas noilla ulkosilla ominaisuuksilla ei ole mitään väliä, eikä painollakaan, kun aina on joku ruma lisälärpäke mihin saa kortit mukaan ja suojaa etes vähän putoiluita. Mut eiköhän tuolla mennä sitten taas kolme-neljä vuotta 🤷🏽‍♂️

Mulla taas noilla ulkosilla ominaisuuksilla ei ole mitään väliä, eikä painollakaan, kun aina on joku ruma lisälärpäke mihin saa kortit mukaan ja suojaa etes vähän putoiluita. Mut eiköhän tuolla mennä sitten taas kolme-neljä vuotta 🤷🏽‍♂️

Minä taas ostan kaiken, pl. ravintoaineet, ulkonäkö edellä

henkilöautot, mopot, polkupyörät, kellot, sormukset, puhelimet, vaatteet...

käytännöllisyys on sitten se mitä siihen ulkonäköön saa

#komiantähären

En tiedä teidän sijoituksista, mutta itse kerään ison sotakassan jenkkien tulevaa täysromahdusta varten.
Ohessa tankkailen mantaa koska jakaa tulevina vuosina isot siivut. Hyvällä tuurilla SAXOsta irtoaa massia jo tänä vuonna.
Telia sopii osinkokalenteriin niin vähän sitäkin kuukausittain.
Keskokin sopisi kalenteriin ja silkkaa turhamaisuutta haluaisin omistajaetukortin.

jos kävisi vähän ajelemassa henkilöautolla #päämäärätöntä, aivan vain koska:

että tulee lavvantaina tehtyä jotain muuta:kin kun istuttaua sohvalla, kotona

17553406033565958788807277364817.webp

cat-say-bleh.gif

Back
Ylös Bottom