Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Heitätkö vain ne liiteriin kasaksi vai ootko niitä jotka järjestelee puunsa siisteihin pinoihin seinustoja kiertäen? Minusta tuommonen klapien järjestely on psykopaatin hommaa.
Heitän. Liiterissä on sen verran säilytyskapasiteettia että sinne mahtuu useamman vuoden puut ilman mitään pinoamista.

Heitän. Liiterissä on sen verran säilytyskapasiteettia että sinne mahtuu useamman vuoden puut ilman mitään pinoamista.
Sitten toisaalta jos on rajallisesti tilaa niin eihän sitä erkkikään heittämällä täytä. Pino vie ehkä kolmasosan tilavuutta heittokasaan nähden.

Kyllähän se nyt taitaa vaan olla niin että taas dieetille joutuu. Kymppi pois pitäis riittää, toivotaan ettei lähe ihan kaikki voimat, sikäli kun niitä on koskaan ollutkaan.

Sitten toisaalta jos on rajallisesti tilaa niin eihän sitä erkkikään heittämällä täytä. Pino vie ehkä kolmasosan tilavuutta heittokasaan nähden.
Kuivuukohan ne koskaan jos tekee oikein nättiä pinoa? Olettaen että suht tuoreeltaan tehtyä klapia heittää sinne eikä osta kuivaa.

Nyt vasta kunnon syksyn ajokelit alkaa. Hurruutellaan tiukasti lumentuloon asti...

-kylymä
-tuotetta ei viitsi vasiten kastella, pl.pesu ja sekin tarkasti kaikkia sähkövimpiamia vältellen

Kuivuukohan ne koskaan jos tekee oikein nättiä pinoa? Olettaen että suht tuoreeltaan tehtyä klapia heittää sinne eikä osta kuivaa.
Jos liiteri on suljettu tila ilman mitään ilmankiertoa niin ei varmasti kuivu, tai ainakin siihen menee tolkuttoman pitkä aika.
Joku rakoliiteri on sitten eri asia.

Itse kuivatan kyllä puut ulkona ennen liiteriin siirtämistä.

-tuotetta ei viitsi vasiten kastella, pl.pesu ja sekin tarkasti kaikkia sähkövimpiamia vältellen
Vanha kuva takavuosilta, mutta tämä tuote ei pientä vettä ja rapaa vierasta - paremminkin innostuu:

2014-07-10-1091.webp

nua vaa

käden käänteessä

16pro ostettu ja 15pro myyty: swappielle

Jos liiteri on suljettu tila ilman mitään ilmankiertoa niin ei varmasti kuivu, tai ainakin siihen menee tolkuttoman pitkä aika.
Joku rakoliiteri on sitten eri asia.

Itse kuivatan kyllä puut ulkona ennen liiteriin siirtämistä.
Mä nakoin aina vaan vanhaan rakoliiteriin märkinä keväisin. Hyvin ne aina kuivu 🤔

Lapsena tuota aina vihas kun joutu työntään puita klapikoneeseen keväällä kaikki vaatteet märkinä kuukauden verran mutta nyt vaihtaisin heti työni tuommoiseen jos olis rahallisesti mahdollista.

Minun tekisi mieli kurikan lakkitehtaalle pitsalle, mutta kun ei yksin tule mentyä, nyt jo kolmatta kesää se mielessä, ja aina vaan käymättä

joku kottarainen pitäisi jostain keksiä seuraksi, mutta kun ei ensimmäistäkään ajatusta mistä semmoisen voisi saada

Back
Ylös Bottom